Tagadja a Ferrari szponzora, hogy tilosba tévedt volna

Reagált az ellene Ausztráliában indított vizsgálatra a Ferrarit támogató Philip Morris, és cáfolta a bújtatott dohányreklám vádját.

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

A múlt héten látott napvilágot, hogy az idénynyitó F1-es versenynek otthont adó Ausztráliában két, egymástól független vizsgálat is indult a Ferrari autóján és versenyzői overalljain megjelenő Misson Winnow-logók ügyében. Egyfelől az ország egészségügyi minisztériuma és Victoria állam egészségügyi minisztériuma, másfelől az ausztrál kommunikációs és médiahatóság (ők a közvetítésben megjelenő logók miatt) kezdeményezett hivatalos kivizsgálást arról, a dohánygyártó Philip Morris füstmentes világért indított kampányának reklámozása nem ütközik-e a dohányreklámok tilalmáról szóló törvényekkel.


A dohányellenes mozgalmak azzal érvelnek, hogy miután a Misson Winnow ugyanúgy a Philip Morrisszal azonosítható, ahogyan híres cigarettamárkája, a Marlboro, továbbá a logója is hasonlít utóbbi márka jellegzetes emblémájára, az amerikai vállalat nem csinál mást, mint egy kiskaput kihasználva újra a Ferrari segítségével reklámozza önmagát. Ezt erősíti, hogy a márkanév Európai Uniónál történt bejegyzése során a dokumentumok 19 alkalommal utalnak dohányipari termékekre.


A RaceFans megkeresésére a Philip Morris International (PMI) általános kommunikációs igazgatója, Tommaso Di Giovanni elmondta, ezen utalások a Misson Winnow védelmét szolgálják, mely bevett gyakorlat, kampányuk Ferrarin keresztül történő népszerűsítése pedig nem ütközik semmiféle tilalommal. „Amennyiben szeretnénk megvédeni a Mission Winnow sértetlenségét, muszáj meggátolnunk, hogy egy harmadik fél szidalmazza a küldetést a dohányra és más nikotint tartalmazó termékekre utaló szavak említésével. A Mission Winnow nem reklámozza a PMI egyetlen termékét sem, ehelyett a mi és a partnereink az irányú eltökéltségét hirdeti, hogy a tudomány, a technológia és az innováció segítségével minden tevékenységünket jobbá tegyük, pozitív változást mozdítsunk elő” – fogalmazott.




Fotó: XPB Fotó: XPB


„Tudatában vagyunk annak, hogy Ausztráliában viták folynak a Mission Winnow kapcsán, és együttműködünk az Ausztrál Nagydíj szervezőivel annak érdekében, hogy átlássuk a helyzetet, valamint reagálni tudjunk a hatóságok esetleges kétségeire. A Mission Winnow kezdeményezésünk, beleértve a Scuderia Ferrari Mission Winnow festés és a Mission Winnow honlap használatát is, teljességgel megfelel a jogi előírásoknak, amik az ausztráliai és Victoria állambeli tevékenységünkre vonatkoznak.”


Akármi is lesz az ausztráliai vizsgálatok végkimenetele, a Ferrari február 15-én a Misson Winnow-ihlette festéssel fogja leleplezni idei új autóját Maranellóban.