Musorujsag
Élő Eredmények

Érkezik az új Ferrari: „Nagyon különleges lesz!”

Érkezik az új Ferrari: „Nagyon különleges lesz!”

Ferrari, Speedweek, Motorsport
A bemutatók záró felvonásaként péntek délelőtt a Ferrari is prezentálja új F1-es autóját. A név már megvan, trükkös megoldásokról is hallani – de lesz-e első az utolsókból?

A Ferrari a mezőnyből elsőként közölte új autója bemutatójának dátumát, mégis úgy alakult, hogy utolsóként tartják meg hivatalos bemutatkozásukat azok közül, akik erre már a teszt kezdete előtt sort kerítenek. A céljuk 2019-re viszont, hogy visszatérjenek az élre, és megtörjék 12 éve tartó bajnoki nyeretlenségüket.

A leleplezésre a csapat bázisán, Maranellóban kerül sor, az eseményt az istálló honlapján és közösségi csatornáin 10:45-ös kezdéssel élőben lehet majd követni.

„Már majdnem készen vagyunk” – jelentkezett be az új csapatfőnök, Mattia Binotto kevesebb mint egy nappal a bemutató előtt. „Érkezik az új autó, ami szerintem nagyszerű. És nagyon különleges! Csak figyeljetek, és meglátjátok!” – csigázta a szurkolókat.

A modell neve már megvan, várhatóan Ferrari SF90-nek hívják (esetlegesen egy hibridre utaló H-val kiegészítve), megemlékezve arról, hogy Enzo Ferrari éppen 90 esztendővel ezelőtt, 1929-ben alapította meg versenyistállóját, a Scuderia Ferrarit, mely eleinte Alfa Romeo autókkal látogatta a világ pályáit.

Előzetesen az is kiszivárgott, hogy az autó a megszokottól némiképp eltérő festést kap, sötétebb és matt vörös színárnyalatban fog pompázni, ellátva többek között a Mission Winnow logóival.

De a konstrukcióról is több információ kiszivárgott már. Ha hinni lehet a pletykáknak, Binotto nem véletlenül említette a „különleges” jelzőt. Állítólag a motorborítás és a versenyző feje fölötti légbeömlő is jelentősen változott, utóbbi karcsúbbá vált, köszönhetően az erőforrás belső átrendezésének és a tovább karcsúsított hűtőrendszernek. A Ferrari-motort használó Haas és Sauber kialakításából sejteni vélik, hogy a Ferrari idén a múlt év végén látott módon rendezi három kipufogóját, a két kiegészítőt a fő cső fölé rendelve, hogy ezzel is növelje a hátsó szárny hatásfokát. Ennek köszönhetően a hátsó rész tovább karcsúsodhatott.

Mattia Binotto (Fotó: XPB) Mattia Binotto sok bemutatón volt már jelen, a mostani viszont az első lesz neki csapatfőnökként (Fotó: XPB)

Az olasz Motorsport eközben arról írt, hogy 2019-ben a hátsó felfüggesztésén is változtatott, és a rugós megoldásról átállt egy olyan hidraulikus rendszerre, amit már több riválisa is használt tavaly. Ettől a nagyobb előredöntöttség is jobban működhet a szakemberek szerint.

A lap korábban arról is beszámolt, hogy nemcsak az autó, a fejlesztés terén is komoly előrelépést érhetnek el egy „új” módszer segítségével. Továbbfejlesztették a csapatoknál amúgy is egyre többet használt 3D-nyomtatós technológiájukat, mely révén már versenyzésre is alkalmas, strapabíró elemeket is le tudnak gyártani. Miután az ily módon történő előállítás gyorsabb a hagyományosnál, a tervezők elképzeléseit hamarabb kipróbálhatják, de akár élesben is bevethetik majd a versenypályán.

Kíváncsian várjuk, mi valósul meg az előzetes jóslatokból. Hamarosan megláthatjuk. Kezdés tehát 10:45-kor.

A nap folyamán fél szemmel azért Barcelonára is érdemes lesz figyelni. A Haas eddig csak számítógépes grafikákon látott új autója már elkészült, és csütörtökön meg is érkezett a helyszínre, ahol pénteken várhatóan filmes nap keretében fogják bejáratni azt.

További tartalmak