Musorujsag
Élő Eredmények

Ezért lett matt a 2019-es Ferrari

Ezért lett matt a 2019-es Ferrari

Ferrari, Motorsport
Technikai okai vannak annak, hogy a Ferrari a megszokottól eltérő matt festést kapott 2019-re. Mattia Binotto ez is csak azt mutatja, mennyire a határok feszegetésére törekedtek.

Pénteken mutatta be új 2019-es F1-es autóját a Ferrari. Az SF90-ről számos fotó készült, új fényezése pedig nem maradt visszhang nélkül. Fényviszonyoktól, fényképszerkesztőktől és monitorbeállításoktól függően ki sötétebbnek, ki egyenesen narancssárgának látta az autót, ám a legnagyobb változást az jelenti, hogy hosszú évek után eltűnt róla a fehér szín, melyet a sötét szürke/fekete váltott, továbbá nem is csillog úgy a felülete, mint korábban.

Bár a matt fényezés egyedi hatást kelt, a csapatfőnök szerint nem igazán foglalkoztak ezzel a szemponttal, amikor döntöttek a dizájnról. „Ennek oka nem esztétikai, hanem kizárólag technikai” – magyarázta Mattia Binotto. „Azzal, hogy kihagytuk a csillogó festékréteget, spóroltunk pár grammot, ami talán nem tűnhet soknak, de így is van értelme, amikor próbálod feszegetni a határokat.”

Ilyen az, amikor egy vérbeli mérnököt ültetnek a csapatfőnöki székbe, és ő határozhat autójuk megjelenéséről…

A határok ilyetén feszegetése és a részletekre való odafigyelés a szakember szerint az autójuk minden részén jellemző volt, még úgy is, hogy az SF90-es nem tekinthető forradalmi konstrukciónak, inkább az elődje alapjaira épült. „Amikor evolúciót emlegetek, arra gondolok, hogy az autó alapjai nem változott. De az is világos, hogy minden részletén javítani akartunk. Szerintem egyetlen alkatrész sincs, ami megfelelne a 2018-asnak. Kitágítottuk a korábbi határokat, és úgy hiszem, elértük ennek az autónak a természetes határait. Az új aerodinamikát az új szabályokhoz igazítottuk. Az autók érzékenyebbek lesznek a körülményekre, ezért az fogja elérni a legjobb eredményeket, aki a legkövetkezetesebbé, legkiszámíthatóbbá tudja tenni az autóját a versenyzői számára” – vélekedett a csapatfőnök.

A Ferrari SF90-es (Fotó: Ferrari) A Ferrari SF90-es (Fotó: Ferrari)

A korábbi technikai igazgató reményei szerint nemcsak az autójuk, a fejlesztés terén is sikerült előrelépniük. Tavaly Monza után hetekre zsákutcába futottak e téren, és összességében sem voltak olyan hatékonyak, mint a Mercedes. „Szeretnénk javítani ebből a szempontból. Kielemeztük, mi történt, próbáltuk megérteni és megoldani. Ez része a tanulási folyamatnak, a fejlődésünknek. Ma már jobbak vagyunk, mint tavaly, és hisszük, hogy ez a javulás elég lesz a végső célunk eléréséhez.”

Mivel a Ferrari utolsó előtti volt a 2019-es autóinak bemutatásával, Binottónak előzetesen lehetősége nyílt arra is, hogy megfigyelje, hogyan reagáltak a szabályváltozásokra riválisaik. Ezt meg is tette. „Nyilván minden technikus kíváncsi arra, mit csinált az ellenfél, nézegeti, összehasonlítgatja a részleteket és a különböző megoldásokat a sajátjával.  A fő ellenfelünk a Mercedes és a Red Bull lesz, és mindkettejüknek jó autója van, sok energiát fektettek beléjük, és egészen szép lett az eredmény. De nem hinném, hogy mi ne tettünk volna ugyanennyit. Felkészültünk arra, hogy összemérjük a tudásunkat a pályán.”

Borítókép: A Ferrari SF90 (Fotó: Ferrari)

További tartalmak