Elrajtolt az F1-es tesztidény – Räikkönen a kavicságyban kezdett

Bemutatódömping vezette fel, aztán egy Kimi Räikkönen által előidézett piros zászlós megszakítással rajtolt a 2019-es tesztszezon.

Kimi Räikkönen leállása (Fotó: XPB)

A teljes előző hét a bemutatókról szólt az F1-ben, ám még így is sikerült egy sor bemutatót belesűríteni a barcelonai első tesztnap rajtja előtti szűk egy órába is. Ennek oka, hogy több csapat csak számítógépes grafikán vagy átmeneti festéssel mutatta meg 2019-es versenygépét, így illett még egy hivatalos, garázs előtt megejtett leleplezést is tartania, hogy mindenki láthassa végleges arcukat és photoshopmentes dizájnjukat.


Miközben a Red Bull csak hivatalos stúdiófotókat tett közzé a hagyományos színeket kapó RB15-öséről, az Alfa Romeo a múlt csütörtöki fioranói bejáratás után tényleges bemutatót tartott hétfő reggel Kimi Räikkönennel és Antonio Giovinazzival. El is vonták a figyelmet a már múlt héten grafikákon és pár videón is megcsodált Haasról, ám ettől még az amerikaiak is kitolták autójukat a boxutcába, hogy ünnepélyesen lerángassanak róla egy leplet.


Az arany-fekete masinát most lehetett először megcsodálni, mert ugyan került már föl róla a világhálóra videó, bizonyos részletek megtekintésére csak most nyílt alkalom, mivel az első grafikákon gondosan a sötétségbe burkolták őket. Így készülhettek el az első fotók például az előzetesen sugalltnál jóval bonyolultabb kialakítást kapó oldalsó légterelőkről.




Az új Haas (Fotó: XPB) Az új Haas (Fotó: XPB)



Az új Haas (Fotó: XPB) Az új Haas (Fotó: XPB)



Romain Grosjean és Kevin Magnussen (Fotó: XPB) Romain Grosjean és Kevin Magnussen (Fotó: XPB)


Nagy kapkodás után aztán magyar idő szerint 9 órakor elrajtolt az első tesztnap, és ahogyan az 2014 óta jó szokása, a Mercedes autója volt az első pályára lépő. Valtteri Bottas jegyezte a nap első köridőjét is (1:27,163), ám autóján még nagy mérőeszközöket láthattunk ekkor – csakúgy, mint az aerodinamikai mérésekkel kezdő Sebastian Vettel mattvörös Ferrariján, melynek igencsak jól áll a barcelonai reggeli napsütés.


A gyakorlás aztán 5 percig sem tartott, máris félbe kellett szakítani: Kimi Räikkönen a pálya 5-ös kanyarjában elveszítette az új Alfa hátulját, és a kavicságyba csúszott. Próbált kimászni belőle, ám ahogy az lenni szokott, hátsó kerekei csak beásták magukat, így a mentéssel jó negyedórás megszakítás következett…




Kimi Räikkönen leállása (Fotó: XPB) Kimi Räikkönen leállása (Fotó: XPB)




A teszt hétfői résztvevői:


Mercedes – Valtteri Bottas (délelőtt), Lewis Hamilton (délután)


Ferrari – Sebastian Vettel


Red Bull – Max Verstappen


Renault – Nico Hülkenberg (délelőtt), Daniel Ricciardo (délután)


Haas – Romain Grosjean


McLaren – Carlos Sainz


Racing Point – Sergio Pérez


Alfa Romeo – Kimi Räikkönen


Toro Rosso – Danyiil Kvjat