Főnyereménynek érzi a Hondát a Red Bull 2018 után

Jól kezdte hondás korszakát a Red Bull, melynek csapatfőnöke már most a kapott gyári háttér előnyeit dicséri.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Reggel másfél órát kellett várni Max Verstappen első mért köreire, ám a barcelonai tesztnapja végül produktívra sikerült a Red Bullnak. A holland elsőre 128 kört pakolt az új RB15-ösbe és az azt hajtó új Honda-motorba, és végül 1,3 másodperces hátránnyal a 4. helyen zárt.


„128 kört menni a teszt első napján igazán jó eredmény, elégedett is vagyok vele” – értékelt Verstappen. „Sok adatot gyűjtöttünk, ami fontos. Este mindent kiértékelünk, hogy lássuk, miben fejlődhetnénk holnapra, amikor Pierre (Gasly) veszi át az autót. Én is elmélyedek a részletekben, és majd meglátom, mennyit sikerül javulnom a második napomon. Eddig minden rendben volt, sok kört teljesítettünk, várom a folytatást.”


Bár még sok a tanulnivalójuk a Hondával, Christian Horner szerint az már most érződik, milyen nagy előnyei vannak a Hondával való partnerségnek a Renault-val való kliens-beszállító viszonnyal szemben. „Jó volt a kezdés, az autóink sok kört teljesítettek, de a lényeg, hogy minél jobban megismerjük az RB15-ös karosszériát. A motor egyelőre jól, probléma nélkül ment. Még tanuljuk ezt a motort, azt, hogyan működik az előzőhöz viszonyítva. Kiindulásnak nagyon jó, a beépítése csodásan sikerült, és bízunk benne, hogy az év folyamán izgalmas fejlődésen megy keresztül” – fogalmazott a csapatfőnök.


„Tavaly már a Toro Rossónál is láthattuk, hogy milyen fejlődést értek el, és a döntésünket is ez alapján hoztuk meg. Eddig lenyűgözött minden, amit láttunk. Tizenkét év alatt ez az első alkalom, hogy a gyárunkban négy teljes erőforrásunk van. Ez korábban sosem fordult még elő.”




Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)


A Red Bull nem véletlenül ennyire büszke az erőforrás integrálására. Autójuk hátul talán még sosem volt ennyire karcsú. Horner szerint ez a Red Bull és a Honda együttműködését dicséri. „Az új motor minden téren előrelépés. A teljesítmény domináns tényező, de úgy vélem, a motor beépítése a karosszériába most jobban sikerült számunkra, mint valaha. Látható, mennyire szépen sikerült, a mérnökeink a Honda embereivel együtt nagyszerű munkát végeztek, svájci óramű pontosságával ültették a motort az autó hátuljába.”


Bár a Honda-motor egyelőre jól muzsikált, 2018-as évük azt sugallja, könnyű így sem lesz három erőforrással, büntetés nélkül abszolválniuk a szezont. Hornert ez sem igazán zavarja, ha ilyen ütemű a fejlődés. „Tavaly láthattuk, hogyan lehet a megfelelő pályákra büntetést időzíteni. Oroszországban Max hat kör alatt már a legjobb ötben volt. Szóval ha a megfelelő helyszínen vállalod a büntetést az erőforrás fejlesztése érdekében, az stratégiai szempontból talán kevésbé fájó.”


A Red Bull egyelőre az egyenesekben is állja a sarat, ám miközben arról meg vannak győződve, hogy erőforrásuk sokat javult, abban még nem biztosak, ez mire lesz elég a Mercedes és a Ferrari ellen. „A Hondának jó tele volt, csökkentették a lemaradásukat, de természetesen azt nem tudhatjuk, hogy mit csináltak ez idő alatt a többiek. Ha hirtelen ötven Kilowatt teljesítményt találtak, az nagy gond. De minket lenyűgözött a Honda hozzáállása és fejlődése. Számunkra ez fontos része a kirakósnak ahhoz, hogy versenyképessé váljunk, és nemcsak ebben az évben, hanem a következő évben és talán később is.”




Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)


Hornert a Ferrari első napi formájáról is kérdezték – Vettel egyelőre érinthetetlennek bizonyult új autójával. A brit szakember igyekezett a pozitívumot megragadni az eredményben, melynek még nem tulajdonított nagy jelentőséget. „Ez még csak téli teszt. Már az első napon gyors kört mentek, de nem igazán tudhatjuk, hogy mennyi üzemanyaggal, milyen energiával mennek, azt is láttuk, hogy a puhább gumin voltak. Mindenesetre jó látni, hogy ilyen gyors időkre képesek az új autók, mert mindenki azt jósolta, hogy az új aerodinamika jelentősen lelassítja őket, és ebből az időből az látszik, hogy nincs így.”