Mercedes: Ultragyors volt a Ferrari

Bár tudja, hogy az első tesztnap még nem az ítélethirdetés napja, a Mercedes csapatfőnöke így is elismerésre méltónak tartja Sebastian Vettel nyitónapon futott barcelonai idejét.

Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes)

Egyből a lényegre tért a Ferrari a barcelonai teszt nyitónapján. Sebastian Vettel 1:18,161 másodperces körrel zárt az eredményjelző élén, legközelebbi azonos gumin lévő ellenfelei bő egy másodperc körüli hátránnyal követték. Ideje máris lényegesen jobb volt Daniel Ricciardo múlt évi első napon elért legjobbjánál, és csak egy másodperccel maradt el a teljes 2018-as téli tesztidény leggyorsabb körétől. Carlos Sainznak pedig még a puhább típuson sem sikerült 0,3 másodpercen belül kerülnie hozzá.


Bár a körülmények lényegesen jobbak voltak, mint tavaly, nem éppen erre számíthattunk egy jelentősebb aerodinamikai szabályváltozásokat hozó szezon elején, melyben elméletileg le kellett volna lassulniuk az autóknak. És az is szokatlan, hogy valaki már ilyen korán ilyen nagy előnybe kerüljön a többiekkel szemben. Tartaniuk kéne a Ferraritól az ellenfeleknek?


Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója igyekezett megőrizni a hidegvérét, ám azt elismerte, hogy Vettel ideje mindenképpen meggyőző. „Fegyelmezettnek kell lennünk ilyenkor, mivel valamennyien szeretnénk jó köridőket autózni és az eredményjelző élén szerepelni minden alkalommal, de a tesztek nem erről szólnak, hanem arról, hogy minden alkatrészt ellenőrizz, valamint figyeld a szenzorok által mért adatokat. Láttam az idejüket, és nagyon gyors volt, két másodperccel jobb mindenki másnál. A Ferrari mindenképpen jó volt ezen a délelőttön. Ultragyors.”




Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Lewis Hamilton (Fotó: XPB)


„Az első benyomásom, hogy az új Forma–1 jó, legalábbis nem olyannak tűnik, mint egy évvel ezelőtt. Mindannyian sok időt töltünk a pályán, és érdekes lesz látni, mekkora teljesítmény rejlik az idei szabályokban, ha már az első tesztnapon olyan köridő születik, ami nincs is messze a 2018-as legjobb időtől. Nálunk fog érkezni pár újítás a következő napokban az autóra, és ott lesznek még a puhább gumik is – meglátjuk, ezekkel el tudjuk-e érni a tavalyi időket, esetleg túl tudjuk-e őket szárnyalni. Hogy ki lesz gyors, azt nehéz megjósolni, de annyit biztosan mondhatok, hogy a Ferrari nagyon jónak és kiegyensúlyozottnak tűnik a pályán. De minden ellenfélre odafigyelünk.”


Arról is kérdezték, mennyire optimista a saját autójuk tempóját illetően. „Én sajnos nem vagyok egy optimista típus, mert attól nem lesz könnyebb a napom. Az első tesztnapon mindig aggódok, hogy elég jó-e a csomagunk. De profinak kell maradni, és a mérnökökre bízni a munkát a következő napokban. Szóval egyelőre semleges maradok.”


Az új szabályok csak növelik a bizonytalanságát. „A szabályváltozások elsődleges célja, hogy változzon a sorrend, ne mindig ugyanazok a csapatok legyenek elöl. 2017-ben átálltunk a szélesebb gumikra, de az erőviszonyok nem változtak. Ez a mostani lépés jelentős, mert megváltoztatta az aerodinamikai filozófiát. Nyilván megint világbajnokok akarunk lenni, de tudjuk, hogy nem előjogunk azzá válni. 2014-ben az új motorszabályokhoz talán mi alkalmazkodtunk a legjobban, és ezt az előnyünket tartani tudtuk a következő években. Aztán tavaly a Ferrari már egészen közel került hozzánk, és a 2018-as szezon utolsó versenyein a Red Bull is győzelmi esélyes volt a jó gumikezelése miatt. Ez a trend folytatódni fog, ezért nagyon komoly konkurenciára számítok.”




Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes) Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes)


Az már most látszik, hogy egyes csapatok eltérő irányt követnek, mint a bajnoki címvédő. ERről árulkodik az új Ezüstnyíl első szárnya, valamint a Ferrari és a Sauber extrém megoldása közötti éles különbség. Utóbbi kialakítás sokak figyelmét fölkeltette a paddockban.


A Mercedes is résen van. „Azért is olyan izgalmas ez a szabályváltozás, mert eltérő utakat tesz lehetővé. A Ferrarin és a Sauberen láthatjuk, hogy ők másfajta első szárnykoncepciót választottak, mint a többiek. Sok innovatív megoldást látok, és nyilván odafigyelünk ezekre. Másfelől ez el is vonhatja a figyelmünket, amit nem szabad engednünk. A saját filozófiádhoz kell hűnek maradnod, és nyugodtan kell fejlesztened azt.”


„A mi autónk egy továbbfejlesztése az előzőnek, a jelentős változások a borítás alatt történtek. Szerettünk volna javítani a teljesítményen, de a megbízhatóságra is nagy hangsúlyt fektettünk. jó a csomagunk, de hogy mire lesz elég, azt még senki sem tudja. A bajnoki címre nincs garancia, és ezt az is bizonyítja, hogy a Ferrari ennyire erős volt az első napon” – összegzett Wolff.