Leclerc az élen tartotta a továbbra is domináló Ferrarit

Kitartott a nagy Ferrari-uralom a keddi tesztnap ebédszünetéig: Charles Leclerc csapattársa előző napját másolva, hasonló idővel uralta az első négy órát.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

A hétfőt idéző jelentettel kezdődött a barcelonai teszthét második napja: egy megpördülés miatti piros zászlós megszakítással. Az élete első F1-es tesztjét teljesítő Alexander Albon már az első percben leállította Toro Rossóját a pálya 4-es kanyarjának kavicságyában, menetiránnyal szemben, negyedórás megszakítást előidézve ezzel.


Azt hihettük, Kimi Räikkönen hétfői hibájához hasonlóan a thaiföldi újoncot is a hideg, mindössze 6 fokos idő és a gumik tréfálták meg, ám pár órával később főnöke, Franz Tost elárulta, műszaki problémáról volt szó. „Délelőtt adódott egy kisebb problémánk az autóval, de sikerült megoldanunk. Kormányproblémáról volt szó – tagnaphoz képest kicseréltünk valamit mára, de úgy sült el, ahogy szerettük volna, ezért most visszatértünk a tegnapi verzióhoz” – magyarázta a baleset hátteréről.


Hozzátette, a Pirelli gumijával nincsen semmi baj. „A gumik rendben vannak. A helyszín a téves, mert Bahreinben vagy Abu-Dzabiban kéne most tesztelnünk. Amikor itt megérkezünk reggel, felteszem a kérdést: most síelnem kéne menni, vagy tesztelni…?” – kritizálta a múlt évi döntést, mely ismét Barcelonában tartotta a tesztidényt.




Alexander Albon (Fotó: XPB) Alexander Albon (Fotó: XPB)


A második nap első fele összességében is sokban hasonlított a hétfőihez. Az első órában Lewis Hamilton, Antonio Giovinazzi és Daniel Ricciardo is állt az élen, aztán az óra legvégén az első napot is nyerő Ferrarival Charles Leclerc egy 1:19,427 másodperces kört futott a fehér jelölésű C2-es gumin, és innentől a monacói kibérelte az első pozíciót.


Leclerc bő fél órával később még mindig a C2-es gumin száguldott, amikor újabb 3 tizedet faragott az eredményéből, 11 óra után pedig ő is áttörte az 1:19-es határt. 1:18,982-es eredményét még ismét csak a fehér C2-es gumin érte el, aztán újabb fél óra elteltével ugyanúgy a sárga C3-as típusra váltott, ahogy egy nappal korábban ekkortájt Vettel is, és a némethez hasonlóan – egy hosszabb etapon – megfutotta a legjobb körét. 1:18,247-es eredménye csak pár századdal maradt el csapattársáétól, és ahogyan már az első napon is volt, megközelíteni sem tudta senki. Ráadásul neki is sikerült már az első négy óra során több mint 70 kört futnia, vagyis a Ferrari gépezete továbbra is jól működik.


Leclerc első számú üldözője a negyedik óra kezdetéig Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton volt, ám dél után a melegedő pályán ismét több javítást láthattunk. Antonio Giovinazzi a piros jelölésű C4-es gumin zárkózott föl másodiknak, ám 1:19,312-es köre még mindig egy másodperccel elmaradt a Ferrariétól.


Rövid időre a mclarenes Lando Norris is magára irányította a figyelmet: ő a C2-es (fehér) gumit használva ugrott fel átmenetileg a 3. helyre, bő 1 tizeddel Giovinazzi mögé.  Bár a mclarenes napja nem indult jól, hiszen az első óra végéig csak két installációs kört jegyzett, később ő is 50 kör fölé tornászta magát.


Giovinazzit és Norrist végül az ebédszünet előtti percekben a haasos Kevin Magnussen szorította lejjebb, aki 1:19,234-es körrel kaparintotta meg a második helyet.




Charles Leclerc (Fotó: XPB) Charles Leclerc (Fotó: XPB)


A másik két nagy, a Mercedes és a Red Bull továbbra is visszafogottabban szerepelt, mint a köridőivel villogó Ferrari. Délelőtt érezhetően mindkét autó alaposan meg volt tankolva, és programjuk is más volt, mint a maranellóiaknak.


Hamilton az első másfél óra végén még sereghajtó is volt, aztán feljött a harmadik helyre, de a késői javításokkal újra visszacsúszott 7.-nek. Legjobb, 1:19,928-as körét a sárga jelölésű C3-as gumin futotta. Hibátlanul viszont nem alakult a délelőttje: egy ízben elvétette az első kanyar féktávját, és kicsit lesodródott a pályáról.


A Honda-motor mellett a Red Bull ma Pierre Gaslyval is megkezdte az ismerkedést. Már korán nagy lendülettel gyűjtögettték a kilométereket, és bár Leclerc a végére túlszárnyalta őket, francia versenyzőjük így is 69-szer ért körbe. Legjobb ideje 1:19,814 másodperc volt, mely az 5. helyre sorolta be. Christian Horner csapatfőnök elégedetten nyilatkozott a napjukról. „Sok kört futottunk, ismerkedünk az RB15-össel, az új Honda-motorral és az új versenyzővel is. Az első benyomásaink nagyon-nagyon pozitívak, az autó tegnap és ma délelőtt is remekül ment, így sok kört teljesítettünk, sok információt szereztünk, ahogy a Honda is a két autójával” – fogalmazott.


A Honda fejlődését egyelőre a végsebesség-mérések is igazolni látszanak: Gasly továbbra is tartani tudja a lépést a Mercedesekkel és Ferrarikkal, miközben a Renault-autók kissé le vannak maradva.




Pierre Gasly (Fotó: XPB) Pierre Gasly (Fotó: XPB)




A hétfői tesztnap sajátos rekordot hozott: a hibridkorszak 2014-es kezdete óta nem teljesített még annyi kört a mezőny a téli első tesztnapon, mint most. Ez az autók és motorok megbízhatóságát dicséri, melyek a többségnél kedden is jól működtek. Többen máris versenytáv körüli körszámot értek el, ám így is akadtak problémákkal szembesülő résztvevők.


A délelőtti legkevesebb kört Daniel Ricciardo futotta, aki megrekedt 29-nél. Bár a napja jól indult, és sokáig a top 3-ban tanyázott, az ausztrál nem sokkal 11 után szembesült az első renault-s műszaki hibájával. Az első kanyar végén nyitott DRS-sel közelített a fékezési ponthoz, amikor váratlanul visszafeszült és lerepült a helyéről a nyitott féklapja. A sárga autó háttal a kavicságyba sodródott, ám nem ütközött a gumifalnak, és vissza tudott vánszorogni a boxba. A piros zászló nem lendült, Ricciardo viszont így is kényszerpihenőt tartott: a csapat vizsgálni kezdte a hiba okát, és csak az ebédszünet előtt küldte őt vissza a pályára.


A másik problémás csapat a Haaas volt délelőtt. Bár pár gyors körnek köszönhetően Kevin Magnussen a második helyre lépett föl a hajrában, a napja nagyobb részét így is a garázsban töltötte. Első felbukkanására egy teljes órát kellett várni, első mért körére pedig majdnem kettőt. A csapat autója hétfőn üzemanyag-problémákkal állt meg a pálya szélén, és mint azt csapatfőnökök elárulta, hasonló újra felütötte a fejét, de ezúttal más gondok is adódtak.




Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)


„Nem alakult tökéletesen a délelőttünk, nem tudtunk elég kört futni. Volt pár kisebb alapproblémánk. Erre valók a tesztek, de sosem vagy boldog, amikor azt látod, hogy a többiek futják a köröket, te meg problémák miatt a garázsban állsz” – nyilatkozta Günther Steiner. „Reggel az üzemanyag-ellátással volt gondunk, de más egyéb problémánk is volt. Nem komolyak, de ezeken az autókon minden megoldása eléggé sokáig tart, mert annyira összetettek.”


Elégedett a Racing Point sem lehetett. Lance Stroll első munkanapján csak a 9. időt autózta féltávnál, 46 körével pedig ezen a téren is az alsó házat erősítette.


A kanadai egyedül Alex Albont tudta megelőzni, aki korai kicsúszása után javított, és egészen 61 körig jutott. Főnöke, Franz Tost elmondta, a thaiföldinél a hangsúly kedden és ezen a héten a körgyűjtésen van, hiszen most először vezethet F1-es autót hivatalos teszten. Ez a programjukat is meghatározza. „Danyiillel (Kvjat) tegnap sok adatot tudtunk gyűjteni, Alex viszont most először tesztel F1-es autót, vagyis különleges helyzetben van. Sokat beszéltünk erről előzetesen a mérnökökkel, de jó munkát végez eddig. Ma viszont nem lehet annyi feladat a listánkon, mint tegnap volt Danyiillel, hiszen Alexnek egyszerűen vezetnie kell, neki a tapasztalatgyűjtés a legfontosabb most. De a következő hét már más lesz” – vetítette előre.


Hasonló helyzetben van még a McLaren és az Alfa Romeo is, akiknél ugyancsak újoncok teljesítenek ma szolgálatot.


A teszt 14 órakor folytatódik, a második felvonásban a tervek szerint Lewis Hamiltont Valtteri Bottas, Daniel Ricciardót pedig Nico Hülkenberg váltja. Utóbbi csapatnál kérdéses, a DRS-hiba után kompenzálják-e Ricciardót a hosszú kihagyásért.



A barcelonai 2. tesztnap állása 13 órakor:




VersenyzőCsapatIdőKülönbségKör
1.Charles LeclercFerrari1:18,24773
2.Kevin MagnussenHaas1:19,234+0,98733
3.Antonio GiovinazziAlfa Romeo1:19,312+1,06562
4.Lando NorrisMcLaren1:19,489+1,24253
5.Pierre GaslyRed Bull1:19,814+1,56769
6.Daniel RicciardoRenault1:19,886+1,63929
7.Lewis Hamilton Mercedes1:19,928+1,68175
8.Alexander AlbonToro Rosso1:20,046+1,79961
9.Lance StrollRacing Point1:20,433+2,18646