Räikkönen a hét idejével letaszította az élről a Ferrarit

Az első teszthéten először nem a Ferrari vezetésével ért véget a délelőtt: Kimi Räikkönen föltetette a piros gumikat Alfájára, és olyan kört repesztett, amilyet idén még senki.

Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)

Harmadik nekifutásra sikerült zökkenőmentesen elkezdeni egy tesztnapot a spanyolországi Barcelonában: Kimi Räikkönen hétfői és Alex Albon keddi első percekben bemutatott megpördülését szerdán nem követte újabb korai hiba. A csapatok így most először megszakítás nélkül foghattak munkához – egyelőre még mindig csak kilencen.


A Williams új autója hajnali 4 órakor érkezett meg a helyszínre, ám összeszereléséhez és menetkésszé varázsolásához még órák munkájára volt szükség. A csapat teljesen bezárkózott a garázsába a délelőtt folyamán, ahonnan 10 óra után viszont már biztató hang, motorzúgás tört ki. Később annyit közöltek, hogy újonc versenyzőjük, George Russell már az üléspróbát is teljesítette, és az előzetes hírekkel ellentétben ő viszi először pályára az FW42-est a délután folyamán.





Miközben ők odabent dolgoztak, kint zajlott tovább az élet. Az előző napokhoz képest felhősebb időben vette kezdetét a gyakorlás, melynek első perceiben a furcsa mérőrácsok és szenzorok voltak a főszereplők. A legnagyobb a Red Bullnak volt – ők egy fél kerítést az első kerekek mögé aggattak, hogy adatot nyerjenek szárnykoncepciójuk működéséről. Ezen a téren Christian Horner szerint egyébként nem terveznek változtatni, még a Ferrari sokak érdeklődését fölkeltő koncepciója ellenére sem.


Az első órában a Haas fiatalja, Pietro Fittipaldi és Nico Hülkenberg állt az élen, majd fél 10 után Sebastian Vettel 1:20,8-as idővel vette át a vezetést. Sergio Pérez ezt még túl tudta szárnyalni, ám a ferraris az óra végén 1:19,350 másodpercre javított a C2-es sárga gumin, és ez sokáig az etalont jelentette. Az első óra leteltével Vettel mögé Kimi Räikkönen és Sergio Pérez sorolt be, miközben a Mercedesnél Valtteri Bottas továbbra is megbújt a mezőnyben, a Red Bullnak és a McLarennek pedig még nem volt mért köre.




Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)


Egy ideig úgy tűnt, a megszokott forgatókönyv szerint alakul a szerda délelőtt. Vettel fél 11-kor ezúttal is föltetette a sárga C3-as keveréket, majd 1:18,355-re javította legjobb eredményét. A kedden tesztelő Charles Leclerc-hez hasonlóan ezt követően egy hosszabb, a ki- és bevezető körrel együtt 14 körös etapot teljesített, melynek során főleg 1:19-es időket autózott, mielőtt az utolsó három körre visszacsúszott az 1:21-es tartományba. Etapja azt sugallta, hogy legalább 20 kilogramm üzemanyag volt az autójában a legjobb körén, amiből pedig kiszámolható, hogy legalább további 7 tizeddel jobbat is tudott volna autózni.


A negyedik órába lépve a ferrarin aztán feltűnt a C4-es piros jelölésű gumi. Azt gondolhattuk, hogy ezzel megszületik a hét eddigi legjobb időeredménye, és bár így is lett, de azt végül nem Vettel érte el. A német nem javított, későbbi menete során pedig visszatért a sárga gumihoz, melyen csak 1:18,350-re gyorsult – ez viszont már csak a második helyet érte Kimi Räikkönen mögött.


Az Alfa Romeót terelgető finn egész délelőtt jó időket futott, főleg a puhább gumikat használta, és szinte állandó tagja volt a top 3-nak. Az új mércét jelentő 1:17,762 másodperces körét az utolsó félóra kezdete előtt repesztette – ezzel elsőként tudta elvenni az első pozíciót volt csapatától. Ennél jobb kört még nem láthattunk a héten, ám hozzá kell tenni, hogy a vörös-fehér C38-ason a piros jelölésű Pirellik voltak fönn, vagyis a Vettel által használtnál eggyel keményebb típus.




Kimi Räikkönen (Fotó: XPB) Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)


Ugyanezen gumin futott a harmadikként ebédszünetre vonuló Nico Hülkenberg is, akinek Renault-ja viszont bő 1 másodperccel lassabbnak bizonyult az Alfánál. Ebben szerepet játszhatott az is, hogy a sárga autó DRS-használat nélkül teljesítette körét.


A Renault a nap elején jelezte, Daniel Ricciardo keddi szárnyhibája után inkább mellőzni fogják a szárnynyitogatást. „Nico vezet délelőtt, rövidebb etapok szerepelnek a programján, valamint a Pirelli puhább gumijainak a kiértékelése. Délelőtt nem fogjuk használni a DRS-t” – közölték.




Nico Hülkenberg (Fotó: XPB) Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)


A negyedik helyre a szintén a délelőtti hajrában javító Danyiil Kvjat került, aki csak 2 ezredmásodperccel tudta megelőzni a legjobbját ugyancsak ekkortájt futó Max Verstappent. Legjobb körükön mindketten a sárga gumit használták.


A Red Bull ezúttal nem zárt produktív délelőttöt, versenyzőjük 33 kört futott, és több mint egy órát kellett várni az első időeredményére.


A legtöbb kilométert maga alá gyűrő Valtteri Bottas eközben meg sem állt 88 körig, így 8-cal még Vettelt is meg tudta előzni. A csillagosok előre jelezték, nem foglalkoznak a köridőkkel, legfőbb céljuk, hogy minél messzebb jussanak, és ha lehet, még a tegnapi penzumot is túlteljesítsék. Tartották is a szavukat: a hosszú etapokat futó Bottas 1:20,7-es idejével az utolsó helyen találta magát délelőtt.




Mercedes (Fotó: XPB) Mercedes (Fotó: XPB)


A jó kezdés ellenére ma sem múlhatott el a délelőtt piros zászlós megszakítás nélkül. Az egyetlen ilyen Pietro Fittipaldi nevéhez fűződött, akinek autója egyszerűen megállt a pályán nem sokkal fél 12 után. A Haasnak ez már a sokadik műszaki problémája volt a héten, ám súlyosnak nem bizonyult a helyzet, mivel a brazil jó fél óra múlva újra előkerült a garázsból.


Újonc létére az előkelő hatodik helyen zárta a délelőttöt, 48 megtett körrel. Délután Romain Grosjean folytatja a munkát a fekete autóval.


Ha több megszakításra nem is került sor, egy komoly kicsúszás azért így is történt. Az utolsó óra vége felé Carlos Sainz veszítette el az irányítást McLarenje fölött, mely nagy porfelhő kíséretében sodródott a kavicságyba. Szerencséjére nem ragadt ott, vissza tudta vinni a boxba.


A spanyol így sem lehet elégedett eddigi napjával. A mezőnyből ő teljesítette a legkevesebb kört (27), és délelőttje felét várakozással vesztegette el: a McLaren csak bő két óra elteltével teljesítette első körét. A késlekedés oka a csapat tájékoztatása szerint egy komolyabb átalakítás volt, melyet előre terveztek.


Sainz ugyan a mezőnyből elsőként próbálta ki a legpuhább C5-ös gumit, újabb nagy időt még nem futott. 1:19,354-es köre a 7. helyre rangsorolta, a Racing Pointtal 43 körig jutó Sergio Pérez elé.


A munka 14 órakor folytatódik Barcelonában, remélhetőleg már a Williamsszel kiegészülve. A grove-iaknak 18 óráig van még idejük arra, hogy a lehető legtöbb kilométert pakolják a sokat késő új autójukba.



A barcelonai 3. tesztnap állása 13 órakor:




VersenyzőCsapatIdőKülönbségKör
1.Kimi RäikkönenAlfa Romeo1:17,76264
2.Sebastian VettelFerrari1:18,350+0,58880
3.Nico HülkenbergRenault1:18,800+1,03863
4.Danyiil KvjatToro Rosso1:18,897+1,13548
5.Max VerstappenRed Bull1:18,899+1,13733
6.Pietro FittipaldiHaas1:19,249+1,48748
7.Carlos SainzMcLaren1:19,354+1,59227
8.Sergio PérezRacing Point1:20,102+2,34043
9.Valtteri BottasMercedes1:20,693+2,93188