Musorujsag
Élő Eredmények

Barcelona, negyedik tesztnap: versenyzői nyilatkozatok

Barcelona, negyedik tesztnap: versenyzői nyilatkozatok

Csapatok
Véget ért az első teszthét Barcelonában, ahol egyelőre az utolsó nap utolsó órájában robbantó Nico Hülkenbergé a leggyorsabb kör. Ami a további sorrendet illeti, a csütörtök is olyan „meglepetéseket” hozott, mint a szerda, hiszen a német után Alexander Albon jött, majd a csapattárs, Daniel Ricciardo. A Mercedes eközben megfutotta az első gyors köröket, a Ferrari és a Red Bull pedig a hosszabb etapokra figyelt – nézzük, hogyan értékeltek a versenyzők!

Nico Hülkenberg, Renault– 1. hely, 1:17,393 (24 kör)

 „Volt pár jó menetünk ma. Jó volt megtapasztalni, milyen az autó a rövidebb etapokon, és figyelni a különbségeket a beállítások között. Nem futottunk annyit, amennyit szerettünk volna, de ez sajnos néha megesik, ez is része a tesztelésnek. Kár, hogy az autó megállt a pályán, és ezzel a napunk véget is ért, de már vizsgáljuk, hogy mi történt.”

Alexander Albon, Toro Rosso– 2. hely, 1:17,637 (136 kör)

 „Élveztem az első két F1-es tesztnapomat! Nagyon jó volt, hogy délelőtt az eredménylista élére kerültünk, és tudom, hogy nagyon az elején járunk még, és azt sem tudjuk, mit csinálnak a többiek, de ez azért jó jel a jövőre nézve. Az első nap trükkösen indult, de aztán a csapat mindent megtett azért, hogy jól érezzem magam, és nagyon jól haladtunk a programunkkal is. Nagyon sok kört futottunk, ami kiemelten fontos a srácoknak a gyárban. Persze ezzel együtt én még mindig csak tanulom ezt az autót. A tapadás elképesztő! Eltartott egy ideig, míg megszoktam. Még nem érzem teljesen a ritmust, de a jövő hét után szerintem rendben leszek. Fel fogok készülni az első futamra.”

Daniel Ricciardo, Renault– 3. hely, 1:17,785 (34 kör)

„Minden egyes alkalommal kényelmesebben érzem magma az autóban. Sajnos nem futottunk annyit, amennyit akartunk ezen a délelőttön, de ilyen a tesztelés. A garázsban aztán felfedeztünk pár kisebb hibát, melyek miatt egy ideig még benn ragadtunk. Az időeredmények papíron nagyon jól néznek ki, de egyelőre még lehetetlen megmondani, hol is állunk valójában.”

Valtteri Bottas, Mercedes– 4. hely, 1:17,857 (58 kör)

„A megbízhatóság szempontjából nagyon jól alakult számunkra az első teszthét. Rengeteg kört teljesítettünk komolyabb problémák nélkül. Ma futottunk pár rövidebb etapot is, hogy megtudjuk, hogyan működik a W10-es, amikor egy kicsit több teljesítményt próbálunk kifacsarni belőle. Egész héten fejlődtünk, hiszen folyamatosan jobban éreztem magam az autóban. Már várom a jövő hetet, amikor remélhetőleg további előrelépést teszünk. Köszönettel tartozom az egész csapatnak, hiszen ez egy jó teszt volt. Most mind javításra éhesen várjuk a második hetet.”

Lewis Hamilton, Mercedes– 5. hely, 1:17,977 (58 kör)

„Egészen hideg volt reggel, ami miatt kissé nehéz volt boldogulni a gumikkal. Az autót összességében jobbnak éreztem, kezd összeállni. Ennek ellenére muszáj lesz elmélyednünk az adatok elemzésében. A megbízhatóságunk rendben volt. Jó látni ezt, hiszen a gyárban mindenki nagyon keményen dolgozott ezért. De továbbra is nyomnunk kell, mert az ellenfeleink nagyon erősnek tűnnek. Az időjárás egész héten jó volt, így teljesíteni tudtuk a programunkat. Már várom a jövő heti folytatást.”

Charles Leclerc, Ferrari– 6. hely, 1:18,046 (138 kör)

 „Nem akarok nagyot mondani, mert ez csak teszt. De nagyon jók az érzéseim az autóval kapcsolatban. Sok kört teljesítettünk, jó volt a megbízhatóság és minden nap végeztünk a programunkkal. Jól éreztem magam a volán mögött, még úgy is, hogy pár dologhoz hozzá kell még szoknom, például a csapat működéséhez is. De könnyű vezetni az autót. Ahogy Sebastian is mondta, nem érződik teljesen újnak, hanem inkább egy olyan gépnek, ami sokat fejlődött. A vezethetőség nagyon jó, ami mutatja, milyen jól dolgozott a csapat a télen azért, hogy nekünk stabil autónk legyen. Amint megérkeztem Barcelonába, bekapcsoltam a munka-üzemmódot, és kizártam az összes érzelmet, amit csak lehetett, hogy a lehető legjobban tudja összpontosítani. Az eredmények? Nem igazán foglalkoztam velük. Csak magamra figyelek, hogy a lehető legjobbat nyújtsam és minden körben javuljak.”

Charles Leclerc (Fotó: XPB) Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Lando Norris, McLaren– 7. hely, 1:18,431 (132 kör)

„Szerintem ma teljesítettem a legtöbb kört egy tesztnapon egész életemben. És az egyik legsimább nap is ez volt a csapat számára a héten, már ami a folyamatos körözést illeti. Produktív volt. Teljesítettünk versenyszimulációt, és sokat tanultam a két napom során. A héten fejlődni tudtunk, de még lesz munkánk. Összességében jó hét volt, a fiúk jó munkát végeztek a télen, simán összeállt az autó a tesztre. Most már tudjuk, milyen irányba kéne haladnunk az autóval, ismerjük az erősségeit és gyengeségeit, és a jövő héten a gyengéin fogunk dolgozni.”

Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo– 8. hely, 1:18,511 (154 kör)

„Jó kis nap volt, már délelőtt sok körrel, de még sok munka várt ránk délután is, amikor hosszú etapokat teljesítettünk. Eddig minden remekül ment. Még korai megítélni az autó valós erejét, de lesz még négy napunk erre. Ami a Ferrari új motorját illeti, nehéz az összehasonlítás a régivel, mert mások az autók, és eddig nem is próbáltunk ki sok beállítást. Ehhez tehát még korán van. Az alapok igazán jók, a csapat is fejlődik. Remélem, szép eredményeket érhetünk el.”

Romain Grosjean, Haas– 9. hely, 1:18,563 (64 kör)

„Jó volt ez a délelőtti szakasz. Többé-kevésbé meg tudtam csinálni a tervezett programot, annak ellenére is, hogy valamivel korábban véget ért. Szóval, jó volt ez. Nem volt gond az autóval, az előző napok után pedig ez az, amire vártunk. A gép még mindig nagyon jónak érződik. Még mindig próbálgatjuk az elemeket, gyűjtögetjük a kilométereket. Szerintem elégedettek lehetünk azzal, ahol most tartunk.”

Kevin Magnussen, Haas– 10. hely, 1:18,720 (66 kör)

„Örülök, hogy délután sikerült sok kört futnom, annak pedig még jobban örülök, hogy kényelmesen éreztem magam az autóban. Láthatjuk, mennyit javult a gép, hiszen mindketten nagyon stabilan tudtunk menni. Persze, nagyon sok munka vár még ránk, de már várom, hogy a jövő héten újra autóba ülhessek. Egyértelmű, hogy az alapok pozitívak, melyekre építhetünk.”

Pierre Gasly (Fotó: XPB) Pierre Gasly (Fotó: XPB)

Pierre Gasly, Red Bull– 11. hely, 1:18,780 (146 kör)

„Produktív napunk volt, az autó vezethetősége nagyon jó. Viszonyítási alapom nincs, mivel ez még csak a második tesztnapom volt, de elégedett vagyok, még ha az eredményből ez nem is látszik igazán. Egyelőre nem mutattuk meg, mit tudunk, de mi tudjuk, mit csinálunk. Még nem foglalkozunk a köridőkkel, csak próbáljuk kiismerni a csomagot. A Ferrari gyorsnak tűnik, de Ausztráliában derül csak ki, hogy mennyire. Nem tudni, ki mennyi üzemanyaggal ment. A Honda motorja is jó, érezni a fejlődését. A Toro Rosso elég gyors volt vele, és mi is elégedettek vagyunk vele. Jó munkát végeztek a télen. Holnap visszaülök a szimulátorba, mert még sok adaton át kell futnunk. Aztán jövő héten jön még négy tesztnap, amin már Melbourne-re készülünk. Fontos lesz, hogy minél több kört tegyek meg.”

Lance Stroll, Racing Point– 12. hely, 1:19,664 (72 kör)

„Remek, hogy az első teszthét már a zsebben van. Pozitívak a tapasztalataim. Megtettünk ma jó néhány kilométert, és többnyire a programunkat is teljesítettük. Jó kezdet volt ez, jó alap a jövő heti tesztekhez. Nőtt az önbizalmam a csapaton belül, és kényelmesebben is érzem magam. Minden szükséges eszközt megkapok. Mindenki támogat, és ez sokat segít abban, hogy a legjobbamat hozzam az autóban. Már várom a jövő hetet, és azt, hogy a lehető legjobb munkát végezzük a beállításokkal, hogy jó autónk legyen Melbourne-ben.”

George Russell, Williams– 13. hely, 1:20,997 (17 kör)

„Egész jónak éreztem az autót, stabil volt, elégedett voltam vele. Egyelőre még nem vagyunk a határon, nem is tudom, hol vannak a határai, így nem támadok vele úgy. Amíg ezt nem tapasztaljuk ki, nem is lehet megmondani, hol vannak a korlátai, vagy hogy min kéne javítanunk. A lényeg, hogy teljesítettünk pár kört, és ráérezhettünk az autóra. Csak tizenegy normális kört futottam vele, de az már kiderült, hogy hol tartunk, min kéne dolgoznunk a következő héten. Az autó még nem teljes, optimalizálnunk kell mindent, hiszen mivel nem készültünk el, mindenekelőtt a lehető leggyorsabban a pályára akartuk vinni. Le vagyunk maradva, de hiszek a csapatban.”

Robert Kubica, Williams– 14. hely, 1:21,542 (48 kör)

„Fontos volt lefuttatni bizonyos teszteket, ellenőrizni dolgokat és gyűjteni némi adatot. Ez tehát nem volt egy igazi tesztnap a vezetés szempontjából, csak rendeztünk dolgokat. Remélem, George-nak jobb lesz a délutánja, és pontosabb képet kaphatunk. Nos, igazából most is voltak problémák, csak más problémák… Az idei fő problémánk az volt, hogy nem volt autónk, ami lehet, hogy nagyobb. De most már itt van A tíz nappal ezelőtti festésbemutatónkon azt mondtam, hogy a sima évkezdést kell célul tűznünk. Ez nem igazán sikerült, de tovább kell lépnünk, és el kell érnünk, hogy így is simán kezdődjön a szezonunk. Pár jó napra van szükségünk. Bármilyen teljesítményt is fogunk nyújtani, a tőlünk telhető legjobb munkát kell végeznünk, és nem a többiek teljesítményével kell foglalkoznunk, hanem a magunkéval.”

George Russell (Fotó: XPB) George Russell (Fotó: XPB)
Borítókép: Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)

További tartalmak