Hülkenberg a végén robbantott, a Renault vitte az utolsó tesztnapot

Ismét az utolsó órára maradt a tűzijáték Barcelonában! Hiába vezetett sokáig a délelőtt élre álló Alexander Albon, a Toro Rosso végül nem tudta megismételni a tegnapi mutatványt, vagyis nem sikerült elsőként zárniuk a tesztnapot, Nico Hülkenberg ugyanis a hét leggyorsabb körével az élre állt, és el is vitte az elsőséget. A nap során a Mercedes is rákapcsolt: már ők is futottak néhány gyors kört, miközben az Alfa Romeo a 150 körös álomhatárt is áttörte.

Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)

A Renault már a délelőtti tesztszakasz után is előkelő helyen állt, Daniel Ricciardo ugyanis második volt az akkor vezető Albon mögött, a nap végén pedig büszkén újságolhatták, övék az eddigi legjobb kör, az ausztrált váltó Hülkenberg ugyanis (a leglágyabb, ötös számú gumikeveréket használva) 244 ezreddel gyorsabb tudott lenni a fiatal thai pilótánál.


A franciák azonban ennek ellenére sem lehettek teljesen elégedettek a nappal, összesen ugyanis csak 54 kört teljesítettek, Hülkenberg alatt pedig nem sokkal az említett kör megfutása után meg is állt az autó, tehát a tesztnapjuk is hamarabb véget ért a tervezettnél.


Mivel Albon a második helyen maradt, az a furcsa helyzet állt elő, hogy az első teszthét végén a Toro Rosso versenyzői állnak az összetett eredménylista második és harmadik helyén (a thai mai eredményével, és Danyill Kvjat tegnapi körével, ami akkor elég volt az elsőséghez).




Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes) Lewis Hamilton (Fotó: Mercedes)


A negyedik és az ötödik helyen a Mercedes versenyzői zártak Valtteri Bottas, Lewis Hamilton sorrendben. A csapat az előző napokhoz képest „kevés” kört teljesített ma, igaz, már korábban elhintették, ezúttal a teljesítményre is rámennek majd a hosszabb etapok után. Ami a köridőket illeti, Bottas az első háromhoz hasonlóan az 5-ös keverékű Pirellit használta, míg a délelőtt autóba ülő Hamilton a négyest, tehát az eggyel keményebb vegyületet.


Charles Leclerc hatodik lett az eredménylistán, a Ferrari azonban ma inkább a hosszabb etapokra figyelt: a monacói tehetség összesem 138 kört teljesített, legjobbjának megfutásakor pedig „csak” a hármas keveréket használta.


Az utolsó órában javított a McLaren újonca, Lando Norris is, aki a négyes keverékkel megfutotta csapata eddigi legjobb időeredményét – ezzel a tabella hetedik helyére került. A helyszíni jelentések szerint a wokingiaknak sikerült javítaniuk autójuk hosszabb etapokon mutatott tempóján, ami mindenképp biztató lehet számukra a tavalyi kiábrándító szezont követően.




Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB) Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB)


A nap legszorgosabb versenyzője Antonio Giovinazzi lett, aki összesen 158 kört teljesített az Alfa Romeóval. Velük kapcsolatban szintén jó hosszabb etapos tempóról szólnak a hírek, sőt egyesek már azt is megkockáztatták, hogy a teszteredmények alapján egyelőre úgy tűnik, a Sauber utódcsapata a negyedik erő a három óriás (a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull) mögött. Az ő mai krónikájukhoz hozzátartozik, hogy a fiatal olasz alatt az utolsó 15 percben kétszer is megállt az autó, a piros zászló tehát kétszer is előkerült (a második után, a fennmaradó 1 percig már nem is folytatódott a teszt).


A Haas versenyzői több mint 100 kört teljesítettek ma, úgy tűnik tehát, hogy a csapatnak sikerült megoldani az elektronikai problémákat, melyek miatt a gép tegnap háromszor is leállt.




Red Bull (Fotó: XPB) Red Bull (Fotó: XPB)


Noha a tabellán nem volt előkelő helye, komoly figyelem hárult a Red Bull-lal tesztelő Pierre Gasly-ra, a francia hosszabb etapjai ugyanis a Ferrarihoz mérten is meggyőzőnek tűntek, a bikások tanácsadója, Helmut Marko pedig a tesztek alatt elmondta, egyelőre nagyon úgy tűnik, hogy annak, aki győzni akar, a szezon elején mindenképpen a vörösöket kell majd legyőznie. Ami szintén fontos számukra, a francia összesen 146 kört teljesített, tehát eddig a Honda-motor megbízhatóságával sincs komolyabb probléma, nem meglepő tehát, hogy a bikások eddigi legjobb teszthetükről beszélnek.


Az előzőhöz képest valamivel aktívabb napot zárt a Racing Point is (Lance Stroll 72 kört futott), a Williams pedig teljesítette idei első teljes tesztnapját, igaz, versenyzői (a délelőtt pályára guruló Robert Kubica és az őt délután váltó George Russell) egyelőre csak 62 körig jutottak.


A barcelonai 4. nap végeredménye:






Versenyző

Csapat

Idő

Különbség

Kör

1.

Nico Hülkenberg

Renault

1:17,393

 

24

2.

Alexander Albon

Toro Rosso

1:17,637

+0,244

136

3.

Daniel Ricciardo

Renault

1:17,785

+0,392

34

4.

Valtteri Bottas

Mercedes

1:17,857

+0,464

58

5.

Lewis Hamilton 

Mercedes

1:17,977

+0,584

58

6.

Charles Leclerc

Ferrari

1:18,046

+0,653

138

7.

Lando Norris

McLaren

1:18,431

+1,038

132

8.

Antonio Giovinazzi

Alfa Romeo

1:18,511

+1,118

154

9.

Romain Grosjean

Haas

1:18,563

+1,170

64

10.

Kevin Magnussen

Haas

1:18,720

+1,327

66

11.

Pierre Gasly

Red Bull

1:18,780

+1,387

146

12.

Lance Stroll

Racing Point

1:19,664

+2,271

72

13.

George Russell

Williams

1:20,997

+3,604

17

14.

Robert Kubica

Williams

1:21,542

+4,149

48