Musorujsag
Élő Eredmények

Kezd rákapcsolni a Red Bull: célba vették a Ferrarit!

Kezd rákapcsolni a Red Bull: célba vették a Ferrarit!

Crash, Speedweek, Auto Motor und Sport
A csapatot váltó Pierre Gasly számára a Red Bull új kormánya jelenti eddig a legnagyobb kihívást, Helmut Marko pedig máris a Ferrari utolérését emlegeti. Egyre jobban felpörög az osztrák csapat és a Honda.

Mindössze 6 ezredmásodperc választotta el Pierre Gaslyt attól, hogy kedden megszerezze a Red Bull első nap végi elsőségét az idei téli teszteken. Az osztrákok az első héten nem villogtak a köridőkkel, Honda-motorjuk is vissza volt tekerve, kedden viszont már kora reggel érezhető volt, hogy egy fokozattal feljebb kapcsoltak, amit aztán délután javításukkal meg is erősítettek.

A francia versenyző az ebédszünet után futotta az 1:17,715 másodperces legjobb körét, mely bő 0,2 másodperccel bizonyult jobbnak Sebastian Vettel azonos keveréken, a közepes gumin teljesített legjobb idejénél. A Ferrari a sárga gumin a múlt héten nem volt képes ilyen eredményre, és árulkodó, hogy Lando Norris az eggyel puhább Pirellin is csak 6 ezreddel tudta túlszárnyalni őt a nap végén, elhappolva előle az első helyet.

„Eddig minden nagyon jól megy, sokat vezethettem, ki tudtuk próbálni, amit akartunk. Egyre otthonosabban érzem magam az autóban, ezen az úton kell továbbhaladnunk” – összegzett a nap végén a francia, aki számára a legnehezebb feladatot eddig az újdonságok megismerése jelentette új csapatánál. „Még szoknom kell a kormányt, de a mérnökömmel már egészen elkaptuk a ritmust. A fő hangsúly most azon van, hogy mindent megszokjak a kormányon. Ezen a téren még van mit javítani. A gumikezelés szempontjából is sokat segít, ha átállítok pár kapcsolót. Ez már kezd egyre természetesebbé válni. De egyre magabiztosabb leszek, főleg a nagy sebességű kanyarokban, és most már inkább a finomhangoláson dolgozunk.”

Pierre Gasly  (Fotó: XPB) Pierre Gasly (Fotó: XPB)

És hasonlón dolgozik a Red Bull is. Az első héttel a fő céljuk az autó és a motor megismerése, a szimulációs adatok ellenőrzése, az eszközök működésének megerősítése volt, valamint az új gumik megértése, amit a hidegebb idő nehezített kicsit. Az RB15-ösre kedden még nem került föl sok újítás, ám a hírek szerint a folytatásban ők is átalakítják a gépüket. Az Auto Motor und Sport szerint egy trükköt is bevetnek a felfüggesztésükön, emellett a harmadik napra egy új hátsó szárny is érkezik, mely nagyobb leszorítóerőt biztosít, javít a gumikezelésen és az egyensúlyon is.

Helmut Marko tanácsadó az első teszthét után feltűnően elégedetten értékelt, és megállapította: „A Ferrari a leggyorsabb, két tizeddel vagyunk lemaradva tőlük, de a Mercedes mögöttünk van.” De sokat sejtetően azt is hozzátette: „Legkésőbb Ausztráliáig eltüntetjük ezt a két tizedet. Ezt a karosszéria oldalán kell megtalálnunk.”

Magabiztosságát a készülő fejlesztései és a Honda-motorban rejlő potenciál táplálhatta. A Red Bull a jelek szerint mindkét fronton kezd magasabb sebességi fokozatba kapcsolni. A motor oldaláról alighanem már nagyobb teljesítmény érkezik, emellett előbb-utóbb a japánok új időmérős beállítását is tesztelniük kell.

Pierre Gasly  (Fotó: XPB) Pierre Gasly (Fotó: XPB)

Marko emellett azzal is elégedett, hogy a Renault-val szemben a Hondán tényleg érzik az elszántságot. Elmondása szerint már a gyárban is nagy mennyiségben rendelkezésre álltak az alkatrészek, folyamatosan futottak a motorok a tesztpadon is, és nincs olyan spórolás, mint az előző partnerüknél. „A motor erősebb, megbízhatóbb, de nem csak arról van szó, hogy a Honda teljesen más irányt vett. Az elszántságuk is optimistává tesz minket” – mondta. „Elképesztő, milyen forrásai vannak a Hondának. Ez az angliai gyárukon is látszik, de a pályán is. Hihetetlen, mennyire sok alkatrészt készítenek csak a tesztekre.”

A japánok munkájával Gasly is elégedett, és bár kezd megmutatkozni, hogy nem a levegőbe beszéltek, amikor a Ferrari utolérését emlegették, ő azért még óvatosságra int. „A Honda által elvégzett munka nagyon bizakodóvá tesz, de nem engedhetünk ki. Nagy potenciál van az autónkban, de a többiek sem alszanak. A fő ellenfelünk továbbra is a Ferrari és a Mercedes. Minden nappal egyre intenzívebb programmal készülünk, hogy minél jobban megértsük az autót, és az ellenfelekkel nem foglalkozunk. Összességében pozitív a mérlegünk, az első hetünk nagyon jó volt, és reméljük, hogy a Red Bull-Honda egy győztes autó lesz. De a valódi válaszokat csak Melbourne fogja megadni. Napról napra egyre jobban nyomjuk, de teljes gázzal még nem mentünk. Szerintem a motorban is van még tartalék” – állapította meg a stafétát szerdán Max Verstappennek átadó francia.

Borítókép: Pierre Gasly (Fotó: XPB)

További tartalmak