Nem volt maradéktalanul elégedett a múlt heti teljesítményével a Mercedes csapata. Saját bevallásuk szerint legalább fél másodperces hátrányban kezdtek a Ferrarihoz képest, tempójukat látva pedig a hozzáértők máris arról kezdtek el találgatni, vajon nem nyúltak-e mellé azzal, hogy a Scuderiáéval gyakorlatilag ellentétes első szárnykoncepciót választottak, befelé irányuló véglapokkal, kifelé magasodó terelőlapokkal.
Amire számítani lehetett a múlt héten, az kedden be is bizonyosodott: az akkori kép csupán egy pillanatfelvétel volt, a Mercedes akkori autója pedig csak egy alapmodell, amit a második gyakorlásra sok újítással szereltek föl.
Teljesen új autóról talán nem beszélhetünk, de egy alaposan felturbózottról mindenképp. Az egyik nagy változást az első szárny véglapján figyelhetjük meg: a Mercedes beállt a sorba, és a függőleges elemeit kifelé görbítette, vagyis úgy döntött, hatékonyabb lesz az első kerekek külső oldala felé terelni a levegőt, ahogyan azt a többi csapat is teszi. Az első szárny koncepciója alapvetően nem változott, a féklapok továbbra is belülről kifelé emelkednek, viszont számos jel arra utal, hogy a mérnökök igyekeztek javítani a működésén.
Detalle del nuevo morro d Mercedes. La punta del morro tiene diferente caída con la parte d absorción más redondeada. También la bandeja ha sido rediseñada, así como entrada d condurcto S pic.twitter.com/vBL76PUc1f
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 2019. február 26.
La nueva ala delantera d Mercedes tiene una nueva platina curvada hacia exterior y corte en borde d fuga. La altura d los flaps ha disminuido para intentar mejorar la. salida d flujo hacia exterior. pic.twitter.com/x0JiLtnPsh
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 2019. február 26.
Az egyik ilyen jel az orrkiképzés megváltozása: az orrkúp hegye szélesebbé vált, és az orrban helyet kapó úgynevezett S-csatorna is változott, annak rajtszám alatti kivezető nyílásánál két oldalt légterelő szarv tűnt fel. Míg az orr a szárny közepén keletkező káros légáramlatokat rendezi, a szarvak a felfüggesztésről érkezőket.
Detalle d los deflectores en L invertida d Mercedes en la parte superior del chasis. El nuevo paquete es total. pic.twitter.com/btJWlzMud3
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 2019. február 26.
De hátrébb is történtek változások. Átalakultak például az oldaldobozok és az oldalsó légterelők, továbbá összetettebbé vált a padlólemez, melynek szélén kis tüskéket helyeztek el, melyek örvénygenerátorként a diffúzor működését hivatottak javítani, elősegítve az úgynevezett áramlatkisodrás folyamatát. Hátul eközben egy új T-szárnyat is elhelyeztek.
Mercedes añade direccionadores en el lateral del chasis buscando empujar flujo hacia el fondo. Ha alargado el boomerang y añadido. divisiones en bargeboard. Un coche nuevo evolución del visto la semana pasada, con concepto revisado. Su capacidad d desarrollo es brutal. pic.twitter.com/ncHeP7F0fc
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 2019. február 26.
Los pontones del Mercedes también son nuevos y entiendo q la configuración intenra d refrigeración. Más empaquetado en la zona central. Un coche nuevo. pic.twitter.com/vqwPegWrHJ
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 2019. február 26.
En esta foto más detallada se aprecian mejor los deflectores en 2 grupos d 3 elementos en el lateral del fondo para empujar el flujo hacia el exterior. pic.twitter.com/9Ol3xEi5iW
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 2019. február 26.
Az újítások tesztelése az első órában azzal kezdődött, hogy Lewis Hamilton autójára széles mérőrácsokat helyeztek el az első kerék mögé, vizsgálandó a légáramlatok viselkedését, a múlt héthez viszonyított változását.
Ezen újítások azt mutatják, nem volt alaptalan az autójuk koncepciója körüli találgatás, egyben viszont azt is jelzik, hogy korai volt még ítéletet mondani a W10-es erejéről, hiszen a valódi formáját csak mostanra nyerte el. Az előzetesen választott aerodinamikai koncepciójuk mellett határozottan kitartottak, a vele kapcsolatban felmerülő problémákat (a versenyzők szerint az első héten instabil volt az autó) pedig ilyen irányú továbbfejlesztésekkel, korrekciókkal próbálták megszüntetni.
Toto Wolff csapatfőnök a múlt héten azt nyilatkozta, Ausztráliáig már nem terveznek komolyabb változtatásokat a mostani teszthéthez képest, vagyis az előttünk álló négy napon mutatott teljesítményük fog pontosabb képet festeni arról, mire is számíthatunk tőlük a bajnokság kezdetén.