A csapatok kezdettől fogva kételkednek abban, hogy az FIA által idén bevezetett aerodinamikai változtatások meghozzák a várt eredményt, és könnyebbé teszik egy másik autó követését, ezáltal pedig az előzést. Az első teszthét után több versenyző is kételyeinek adott hangot. Nico Hülkenberg a féktávok rövidülése és a továbbra is nagy tempó miatt érezte úgy, hogy nem lesz könnyebb a dolguk, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel pedig más autók mögé kerülve nem tapasztalt változást. A német egy ízben úgy töltött el Carlos Sainz mögött vagy három kört, hogy jó másfél másodperccel gyorsabb volt a McLarennél, a végén mégis megállapította: „Képtelenség volt előzni.”
De Max Verstappen is szkeptikus volt a témában. Amikor megkérdezték, szerinte mi lesz 2019 negatív meglepetése, azt felelte: az, hogy továbbra is ugyanolyan nehéz lesz előzni.
Kedden viszont Kevin Magnussen olyasmit tapasztalt, amit ők nem: egy rövidebb etapján egy rivális mögé került, és autója egyértelműen jobban viselkedett, mint egy éve a hasonló helyzetekben. „Ma követtem egy másik autót, és tényleg jobbnak éreztem, mint tavaly. Hallottam, voltak, akik azt mondták, semmi különbség nem lesz. Már akkor ezt jósolták, amikor az autó még csak a szélcsatornában volt. Ma viszont én nagy különbséget tapasztaltam a másik autó mögött. Valójában tudtam követni őt.”
„Érdekes lesz megfigyelni. Sokkal gyorsabb voltam, mint az a fickó, akit követtem azon a körön, és meg is előztem. Nagyjából két másodperccel lehettem gyorsabb. Így tavaly is sor került volna az előzésre, de mégis nagyon-nagyon másnak éreztem ezt. Sokkal jobbnak. Úgy egy, másfél körön keresztül voltam mögötte, és sokkal jobb volt, mint egy éve” – jelentette a Haas versenyzője.
Az általa említett 2 másodperces tempófölény ugyanakkor árnyalja a képet, hiszen a jó csaták kibontakozásához ennél kevesebbnek is elegendőnek kéne lennie, és a szabályalkotók célkitűzése is merészebb volt ennél.
Azt azért Magnussen is belátja, ítéletet mondani az újítások hatásáról majd csak a valódi versenyek tapasztalatai alapján lehet. „Az egész autót kiegyensúlyozottnak érzem, stabilabb a másik autó mögött. Kíváncsian várom, hogy más pályákon is így lesz-e. Mindig vannak tényezők, melyek fölött talán elsiklunk, és egy másik pályán talán más lesz a helyzet. De az első jelek jók a követés szempontjából.”
Végül tréfásan, a hatékonyabbá tett DRS-re is utalva hozzátette: „Még az is lehet, hogy ez túl sok lesz. Itt vannak hátul ezek a nagy szárnyak, és lehet, hogy túl könnyű lesz előzni, és többé igazi versenyzést sem látunk…”