Új pozícióban Alonso a McLarennél: fog tesztelni idén az F1-ben!

Még idén tesztlehetőséget fog kapni a McLarentől az F1-ben Fernando Alonso, aki hosszú távra kötelezte el magát a wokingi csapatnál betöltött új „nagyköveti” szerepkörrel.

Fernando Alonso Carlos Sainzcal és Zak Brownnal figyelte a keddi eseményeket (Fotó: McLaren)



Mintha időutazáson vettünk volna részt kedden: a barcelonai F1-es paddockban sétálgatott a McLaren múltja, azaz Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne és Éric Boullier is. Tizenkét hónappal ezelőtt e trió még a McLaren garázsában készült a 2019-es idényre, ma viszont hármuk közül már csak egyiküknek, a kétszeres világbajnok spanyolnak van köze Wokinghoz.


Természetesen a spanyol felbukkanása vonta maga után a legnagyobb érdeklődést, bevonulásakor hirtelen senkit sem érdekelt, mi történik az MCL34-esben ülő Lando Norrisszal. Alonsóról a télen még az a hír járta, hogy akár maga is autóba ülhet a felkészülési idényben, ám Gil de Ferran sportigazgató és Zak Brown ügyvezető igazgató semmilyen utalást nem tett arra, hogy bármilyen tervük is lenne vele az előszezonban, és a csapat előzetesen közölt tesztbeosztásából is az derül ki, hogy inkább Norrisra és Carlos Sainzra bízzák a munkát.


Az istálló azóta viszont tisztázta a pontos szerepkörét. Látogatása másnapján jelentették be, hogy Alonso mostantól hivatalosan a McLaren versenyző nagykövete lesz, ami annyit takar, hogy miközben továbbra is részt vesz a márka versenyzés világában futó projektjeiben, az F1-es csapatnak sem fordít hátat. Mi több, a következő két évben biztosan fogjuk őt látni az autójukban is. „Tanácsaival segíteni fogja a csapat versenyzőit és mérnökeit, emellett meghatározott teszteken segíti az MCL34-es és a 2020-as MCL35-ös autó fejlesztését is” – erősítette meg a gárda, hozzátéve, hogy mindez a már biztos Indy 500-as programja mellé jön.




Fernando Alonso és Zak Brown (Fotó: XPB) Fernando Alonso és Zak Brown (Fotó: XPB)


„Fernando tagja a McLaren családnak, kivívta helyét a csapat történetében, és most egy új fejezetbe kezd a McLarennel, így magától értetődő, hogy formálisan is meghatározzuk az ő szerepét a McLaren nagyköveteként. Egy másik kétszeres bajnokhoz, Mika Häkkkinenhez csatlakozik ezzel” – nyilatkozta Zak Brown ügyvezető igazgató, hozzátéve. „A meglátásai és véleménye mindig sokat ér a versenyzők és a mérnökök számára, miközben a személyisége továbbra is vonzó lesz a partnereink és szurkolóink számára.”


„Megtisztelő, hogy a McLaren nagykövete lehetek” – fogalmazott Alonso. „Ez egy különleges csapat, még a mostanában tapasztalt nehézségek ellenére is. Mielőtt befejeztem volna az F1-es pályafutásomat tavaly, előre mondtam, hogy hosszú távon képzelem a McLarennel való kapcsolatot, és örülök, hogy az új szerepköröm révén szorosan részt vehetek a csapat életében, mely a spirituális otthonomnak számít. Májusban lesz az indianapolisi versenyem, amit már nagyon várok, de olyan sok dolgokba kezdünk együtt ezenkívül is, amennyibe csak tudunk. Szenvedélyem, hogy segítek fiatal tehetségeknek, legyen szó akár a saját csapatom tagjairól, akár a McLaren új F1-es generációjáról, hogy kihozhassák magukból a maximumot. Ez számomra és a csapat számára is fontos, és talán a szerepköröm legjobb részét jelenti.”


Ami az indianapolisi projektet illeti, a McLaren új csapata már szépen formálódik, vezetője, Bob Fernley több ismert mérnököt is szerződtetett, miközben Alonso nemrég teljesítette az üléspróbáját és rajtszámot is választott magának a májusi eseményre. 2017-es szereplésekor még a 29-es számmal állt rajthoz, idén viszont változtat, és a 66-ast ragaszttatja fel autójára.


Ez szimbolikus jelentőségű, hiszen a McLaren 1972-ben Mark Donohue-val ugyanezen rajtszámmal nyerte meg az 500 mérföldes versenyt.




Fernando Alonso a McLaren garázsában (Fotó: XPB) Fernando Alonso a McLaren garázsában (Fotó: XPB)



Vandoorne: Ez egy másik Honda


Miközben a McLaren tehát a jövőt is jelenti Alonso számára, két volt csapattársa más miatt kerített sort a keddi tesztlátogatásra. Stoffel Vandoorne idén a Forma–E-ben versenyez, másodállásban viszont a Mercedes szimulátorversenyzője. „Nem ez jelenti számomra a legnagyobb megelégedést, de nagyon fontos számomra és a Mercedes számára e szerepkör” – nyilatkozta a Ziggo Sportnak kedden az új feladatáról. „Információkat adok a csapatnak, ők pedig visszajelzést nekem arról, mit kellene javítani az autón, és kipróbálunk dolgokat a szimulátorban. A szerepköröm megváltozott, de jó, hogy én is hozzájárulhatok az autó fejlesztéséhez. A Mercedes másképpen dolgozik, másképpen készíti fel az autóját, és máshogy viszonyul a szezonhoz is. Sokat fordítanak az F1-re, hogy sikeresek legyenek.”


Vandoorne fél szemmel azért a régi csapatára, a McLarenre is figyel, és kissé keserű humorral állapította meg: „Az előző héten több kört tudtak teljesíteni, mint mi az előző három évben együttvéve… De nehéz megmondani, hogyanállnak az ellenfelekhez képest.”




Stoffel Vandoorne (Fotó: Stoffel Vandoorne/Twitter) Stoffel Vandoorne (Fotó: Stoffel Vandoorne/Twitter)


Volt motorpartnerük, a Honda viszont egyértelmű javulást mutat a Red Bull-lal és a Toro Rossóval. „A Red Bullnak jó esélye van arra a Hondával, hogy futamokat nyerjen. Ez egyértelműen egy másik Honda-motor, mint amivel én versenyeztem a McLarennel. Hogy elég jó lesz-e ahhoz, hogy bajnokesélyessé is váljanak, azt viszont még korai lenne megmondani. A Ferrari valóban nagyon erősnek tűnik, és rendszerint erősen is kezdik a szezont. Azt viszont nem tudjuk, mennyi van még az ellenfelekben, így erősorrendet nehéz lenne fölállítani” – összegzett.



Boullier nem vágyik vissza mindenáron


A harmadik visszatérő, Alonsóék korábbi főnöke, Éric Boullier volt. Ő tanácsadóként segíti a versenynaptárba múlt évben visszatérő Paul Richard-versenypályát és a Francia Nagydíjat. Elárulta, ennél komolyabb feladatot egyelőre nem tervez ellátni, és nem is akar feltétlenül újra állandó tagjává válni az F1-es paddocknak. „Ha valaki megkeresne, és megkérdezné, nem szeretnék-e visszatérni, folytatni a történetet, akkor nyilván elgondolkodnék rajta. De nem akarok mindenáron a paddockban maradni, új munkát találni ott. Ezt csináltam kilenc évig az F1-ben, huszonkét éven át a versenyzésben, és gyakorlatilag kilencéves koromban kezdődött az egész. Talán egy nap még visszatérek, de életem ezen szakaszában talán már valami másra szeretnék összpontosítani. Garantálhatom, hogy a paddockon kívül is van élet!” – fogalmazott a McLaren múlt év közepén kirúgott korábbi versenyigazgatója.




Éric Boullier (Fotó: XPB) Éric Boullier (Fotó: XPB)


Új munkája kapcsán hozzátette, tisztában van azzal, hogy vannak még fejlesztésre szoruló területek a múlt évben közlekedési káoszáról is emlékezetessé váló Francia Nagydíj körül, ám ígéri, munkájuknak hála érzékelhető lesz a változás. „Az én szerepem abban áll, hogy egyértelmű legyen a kommunikáció minden fél irányába, vagyis a csapatok, a versenyzők és a FOM felé. Fontos, hogy legyen párbeszéd velük. A promótereknek különböző üzleti elképzeléseik vannak, a célunk pedig, hogy egy fenntartható, hosszú távú jövőt garantáló modellt találjunk” – nyilatkozta a francia mérnök.