A 2019-es téli tesztidény összesített statisztikái

Ferrari-fölénnyel indult, a nagycsapatok rejtőzködésével folytatódott, végül minimális Ferrari-elsőséggel zárult a 2019-es F1-es tesztidény. Összesített statisztikák az elmúlt két hétből!

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

Jelentősen átrendeződött a téli teszteredményeket összesítő tabella a második hétre. Miközben az első négy nap után még a legjobb ötben sem szerepelt versenyzője a három élcsapatnak, a 8. nap leteltével a Ferrari és a Mercedes osztozott a legjobb négy pozíción.


Bár mindenki a maranellói csapat fölényéről beszél, Sebastian Vettel 1:16,221 másodperces péntek délelőtti köre mindösszesen 0,003 másodperccel bizonyult a tél legjobbjának, hála Lewis Hamilton a délutáni utolsó előtti óra végén futott idejének. De a harmadik helyre besoroló, a körét egy nappal korábban teljesítő Charles Leclerc-nek sincs miért szégyenkeznie, hiszen ő is csak 0,007 másodperccel maradt le a címvédőtől, megelőzve a Vettellel közel egy időben „időmérőző” Valtteri Bottast.


Az eltérő körülmények miatt az összevetés nem könnyű, és tovább bonyolítja a helyzetet, hogy sem a pontos üzemanyagszinteket, sem a kör során használt motormódokat nem ismerjük.


Annyi mindenesetre biztos, hogy Barcelonában a leggyorsabb gumi volt a leggyorsabb: a két hét során pályára hajtó 21 versenyzőből 20 az 5-ös számú, vagyis a legpuhább keveréken futotta legjobb idejét. Az egyetlen kivétel Max Verstappen, akit a záró napon műszaki hiba hátráltatott, ami miatt nem volt már módja lecserélni a 3-as keverékét.




Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Lewis Hamilton (Fotó: XPB)


A Red Bull valós erejét a 8 nap során így nem igazán mérhettük meg. Pierre Gasly ugyan csütörtökön az 5-ös gumival ment gyorsköröket, 11. pozíciója aligha a valós helyzetüket tükrözi.


A nagyok mögé péntek délutánra Nico Hülkenbergnek sikerült fölzárkóznia a Renault-val. Ő a kevés üzemanyaggal sokat köröző két Toro Rossót előzte meg, Daniel Ricciardo és közé pedig még befért a két McLaren, Romain Grosjean és Pierre Gasly is.


A mezőny második felébe csúszott az Alfa Romeo, és a haasos Kevin Magnussen, pedig csapataikat sokan inkább sorolnák a középmezőny elejére, a Renault közelébe.


A Racing Point és a Williams gyenge eredményei már nem annyira meglepőek. Előbbi gárda egy átmeneti autóval teljesítette a tesztidényt, utóbbi pedig két és fél napos késéssel vágott neki. A rózsaszínek ígérik, felturbózott gépük Ausztráliában teljesen más lesz, Robert Kubicáéknak viszont alighanem több időre lesz szükségük ahhoz, hogy javítsanak helyzetükön.


A teljes 2019-es tesztidény összesített eredménye:

 

VersenyzőCsapatLegjobb köridőGumiNap
1.Sebastian VettelFerrari1:16,221C58.
2.Lewis Hamilton Mercedes1:16,224C58.
3.Charles LeclercFerrari1:16,231C57.
4.Valtteri BottasMercedes1:16,561C58.
5.Nico HülkenbergRenault1:16,843C58.
6.Alexander AlbonToro Rosso1:16,882C57.
7.Danyiil KvjatToro Rosso1:16,898C58.
8.Carlos SainzMcLaren1:16,913C58.
9.Romain GrosjeanHaas1:17,076C58.
10.Lando NorrisMcLaren1:17,084C57.
11.Pierre GaslyRed Bull1:17,091C57.
12.Daniel RicciardoRenault1:17,114C58.
13.Kimi RäikkönenAlfa Romeo1:17,239C58.
14.Lance StrollRacing Point1:17,556C57.
15.Kevin MagnussenHaas1:17,565C58.
16.Antonio GiovinazziAlfa Romeo1:17,639C57.
17.Max VerstappenRed Bull1:17,709C38.
18.Sergio PérezRacing Point1:17,791C58.
19.George RussellWilliams1:18,130C57.
20.Robert KubicaWilliams1:18,993C58.
21.Pietro FittipaldiHaas1:19,249C53.

 

Hamilton egy motorcserével Bottas előtt; Albon a legszorgosabb újonc


Miközben az időtábla a Ferrarit sorolta előrébb, a megtett körök tekintetében egyértelműen a Mercedes versenyzői vitték a prímet. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mind a 8 napot felosztotta egymás között, és a régi Mercedes-módszer újfent hatékonynak bizonyult. A kettejük közötti 86 körös differenciát a finn szerdai műszaki hibája és motorcseréje eredményezte, ő akkor a teljes délutánját kénytelen volt föladni.


Hasonló okok miatt csúszott vissza a rangsorban Charles Leclerc is, aki kedden csak 29, szerdán pedig 1 kört teljesített a Ferrari problémái miatt. Sebastian Vettel jobban jött ki a nehézségeikből: szerdai balesete a műszakjának felét sem vitte el, pénteki leállásával pedig csak 2 és fél órát veszített. Összességében így sem maradt el sokkal Bottastól.




Charles Leclerc (Fotó: XPB) Charles Leclerc (Fotó: XPB)


A körszámok tekintetében Nico Hülkenberg és Kimi Räikkönen is elégedett lehet; az újoncok közül pedig Alexander Albon vitte a prímet, aki az előkelő 6. helyen áll a rangsorban. Ő közel egy versenytávval jutott messzebb, mint Antonio Giovinazzi, ás hárommal szárnyalta túl George Russellt.


A Williams szenvedéséből Robert Kubica egyértelműen rosszabbul jött ki. A csak két fél napot kapó Pietro Fittipaldit nem számítva a lengyelé a legkevesebb kör.


A versenyzők által a tesztidényben megtett körök, kilométerek:

 

VersenyzőCsapatKörKm
1.Lewis Hamilton Mercedes6382969,890
2.Valtteri BottasMercedes5522569,560
3.Sebastian VettelFerrari5342485,770
4.Nico HülkenbergRenault5092369,395
5.Kimi RäikkönenAlfa Romeo4972313,535
6.Alexander AlbonToro Rosso4892276,295
7.Carlos SainzMcLaren4732201,815
8.Charles LeclercFerrari4632155,265
9.Daniel RicciardoRenault4522104,060
10.Danyiil KvjatToro Rosso4462076,130
11.Pierre GaslyRed Bull4392043,545
12.Antonio GiovinazziAlfa Romeo4251978,375
13.Romain GrosjeanHaas4071894,585
14.Kevin MagnussenHaas4031875,965
15.Lando NorrisMcLaren4001862,000
16.Max VerstappenRed Bull3941834,070
17.Lance StrollRacing Point3361564,080
18.George RussellWilliams2991391,845
19.Sergio PérezRacing Point2891345,295
20.Robert KubicaWilliams2681247,540
21.Pietro FittipaldiHaas61283,955

 

Lemaradt a Red Bull


Ami a csapatok mutatóját illeti, a Mercedes nagyjából 3 versenytávot vert a második héten sok problémába ütköző Ferrarira, míg a harmadik helyre az autója és motorja megbízhatóságával is elégedett Renault zárkózott föl.


A sok leállással szembesülő gárdák közül a McLarennek sikerült a legjobban a kompenzálás, ők a 6. helyet szerezték meg, mindössze 2 körrel megelőzve a számos műszaki nehézség által hátráltatott Haast.




Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)


A Red Bullnak sokba került Pierre Gasly két balesete és Max Verstappen e heti két váltógondja, nem is tudtak elmozdulni a 8. helyről. 833 körük 12,6 versenytávnak felel meg, két fő ellenfelük, a Mercedes és a Ferrari 18-at, illetve 15-öt abszolvált a két hét során.


A mezőny végén a Racing Point és a Williams található. Előbbi csapat kevés köre mögött bevallottan némi taktikázás is állt (nem volt sok tartalékalkatrészük), utóbbi pedig a tesztidény több mint negyedét kihagyta.


A csapatok által a tesztidény alatt megtett körök, kilométerek:

 

CsapatMegtett körMegtett km
1.Mercedes11905539
2.Ferrari9974641
3.Renault9614473
4.Toro Rosso9354352
5.Alfa Romeo9224292
6.McLaren8734064
7.Haas8714055
8.Red Bull8333878
9.Racing Point6252909
10.Williams5672639

 

Nem tudott szabadulni az utolsó helytől a Honda


A Ferrari becsületét a motorgyártók listája mentette meg. Új erőforrásuk a 8 nap során 6-tal több versenytávot teljesített, mint a Mercedesé a három csapatuk autójában. A Williams és a Racing Point  gyér kilométertermésével ez viszont nem meglepetés.


A csak két csapatot ellátó Renault és Honda közül a franciák jutottak messzebbre. Bár az első héten még fordított volt a felállás, Max Verstappen pénteki semmittevése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a japánok ezúttal is csak az utolsó helyen zárjanak, ahogyan az előző években (egy csapattal) mindig. Szégyenkezniük azért nem kell: pontosan egy versenytávval maradtak csak le, és elmondhatják, hogy egy erőforrásuk sem füstölt el a tél során, amire visszatérésük óta talán még nem is volt példa.


A motorgyártók által a tesztidény alatt teljesített körök, kilométerek:

 

MotorMegtett körMegtett km
1.Ferrari277612922
3.Mercedes238211088
5.Renault18348537
4.Honda17688230