Jelentősen átrendeződött a téli teszteredményeket összesítő tabella a második hétre. Miközben az első négy nap után még a legjobb ötben sem szerepelt versenyzője a három élcsapatnak, a 8. nap leteltével a Ferrari és a Mercedes osztozott a legjobb négy pozíción.
Bár mindenki a maranellói csapat fölényéről beszél, Sebastian Vettel 1:16,221 másodperces péntek délelőtti köre mindösszesen 0,003 másodperccel bizonyult a tél legjobbjának, hála Lewis Hamilton a délutáni utolsó előtti óra végén futott idejének. De a harmadik helyre besoroló, a körét egy nappal korábban teljesítő Charles Leclerc-nek sincs miért szégyenkeznie, hiszen ő is csak 0,007 másodperccel maradt le a címvédőtől, megelőzve a Vettellel közel egy időben „időmérőző” Valtteri Bottast.
Az eltérő körülmények miatt az összevetés nem könnyű, és tovább bonyolítja a helyzetet, hogy sem a pontos üzemanyagszinteket, sem a kör során használt motormódokat nem ismerjük.
Annyi mindenesetre biztos, hogy Barcelonában a leggyorsabb gumi volt a leggyorsabb: a két hét során pályára hajtó 21 versenyzőből 20 az 5-ös számú, vagyis a legpuhább keveréken futotta legjobb idejét. Az egyetlen kivétel Max Verstappen, akit a záró napon műszaki hiba hátráltatott, ami miatt nem volt már módja lecserélni a 3-as keverékét.
A Red Bull valós erejét a 8 nap során így nem igazán mérhettük meg. Pierre Gasly ugyan csütörtökön az 5-ös gumival ment gyorsköröket, 11. pozíciója aligha a valós helyzetüket tükrözi.
A nagyok mögé péntek délutánra Nico Hülkenbergnek sikerült fölzárkóznia a Renault-val. Ő a kevés üzemanyaggal sokat köröző két Toro Rossót előzte meg, Daniel Ricciardo és közé pedig még befért a két McLaren, Romain Grosjean és Pierre Gasly is.
A mezőny második felébe csúszott az Alfa Romeo, és a haasos Kevin Magnussen, pedig csapataikat sokan inkább sorolnák a középmezőny elejére, a Renault közelébe.
A Racing Point és a Williams gyenge eredményei már nem annyira meglepőek. Előbbi gárda egy átmeneti autóval teljesítette a tesztidényt, utóbbi pedig két és fél napos késéssel vágott neki. A rózsaszínek ígérik, felturbózott gépük Ausztráliában teljesen más lesz, Robert Kubicáéknak viszont alighanem több időre lesz szükségük ahhoz, hogy javítsanak helyzetükön.
A teljes 2019-es tesztidény összesített eredménye:
Versenyző | Csapat | Legjobb köridő | Gumi | Nap | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:16,221 | C5 | 8. |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16,224 | C5 | 8. |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:16,231 | C5 | 7. |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:16,561 | C5 | 8. |
5. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:16,843 | C5 | 8. |
6. | Alexander Albon | Toro Rosso | 1:16,882 | C5 | 7. |
7. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 1:16,898 | C5 | 8. |
8. | Carlos Sainz | McLaren | 1:16,913 | C5 | 8. |
9. | Romain Grosjean | Haas | 1:17,076 | C5 | 8. |
10. | Lando Norris | McLaren | 1:17,084 | C5 | 7. |
11. | Pierre Gasly | Red Bull | 1:17,091 | C5 | 7. |
12. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:17,114 | C5 | 8. |
13. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1:17,239 | C5 | 8. |
14. | Lance Stroll | Racing Point | 1:17,556 | C5 | 7. |
15. | Kevin Magnussen | Haas | 1:17,565 | C5 | 8. |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:17,639 | C5 | 7. |
17. | Max Verstappen | Red Bull | 1:17,709 | C3 | 8. |
18. | Sergio Pérez | Racing Point | 1:17,791 | C5 | 8. |
19. | George Russell | Williams | 1:18,130 | C5 | 7. |
20. | Robert Kubica | Williams | 1:18,993 | C5 | 8. |
21. | Pietro Fittipaldi | Haas | 1:19,249 | C5 | 3. |
Hamilton egy motorcserével Bottas előtt; Albon a legszorgosabb újonc
Miközben az időtábla a Ferrarit sorolta előrébb, a megtett körök tekintetében egyértelműen a Mercedes versenyzői vitték a prímet. Lewis Hamilton és Valtteri Bottas mind a 8 napot felosztotta egymás között, és a régi Mercedes-módszer újfent hatékonynak bizonyult. A kettejük közötti 86 körös differenciát a finn szerdai műszaki hibája és motorcseréje eredményezte, ő akkor a teljes délutánját kénytelen volt föladni.
Hasonló okok miatt csúszott vissza a rangsorban Charles Leclerc is, aki kedden csak 29, szerdán pedig 1 kört teljesített a Ferrari problémái miatt. Sebastian Vettel jobban jött ki a nehézségeikből: szerdai balesete a műszakjának felét sem vitte el, pénteki leállásával pedig csak 2 és fél órát veszített. Összességében így sem maradt el sokkal Bottastól.
A körszámok tekintetében Nico Hülkenberg és Kimi Räikkönen is elégedett lehet; az újoncok közül pedig Alexander Albon vitte a prímet, aki az előkelő 6. helyen áll a rangsorban. Ő közel egy versenytávval jutott messzebb, mint Antonio Giovinazzi, ás hárommal szárnyalta túl George Russellt.
A Williams szenvedéséből Robert Kubica egyértelműen rosszabbul jött ki. A csak két fél napot kapó Pietro Fittipaldit nem számítva a lengyelé a legkevesebb kör.
A versenyzők által a tesztidényben megtett körök, kilométerek:
Versenyző | Csapat | Kör | Km | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 638 | 2969,890 |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 552 | 2569,560 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | 534 | 2485,770 |
4. | Nico Hülkenberg | Renault | 509 | 2369,395 |
5. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 497 | 2313,535 |
6. | Alexander Albon | Toro Rosso | 489 | 2276,295 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | 473 | 2201,815 |
8. | Charles Leclerc | Ferrari | 463 | 2155,265 |
9. | Daniel Ricciardo | Renault | 452 | 2104,060 |
10. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso | 446 | 2076,130 |
11. | Pierre Gasly | Red Bull | 439 | 2043,545 |
12. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 425 | 1978,375 |
13. | Romain Grosjean | Haas | 407 | 1894,585 |
14. | Kevin Magnussen | Haas | 403 | 1875,965 |
15. | Lando Norris | McLaren | 400 | 1862,000 |
16. | Max Verstappen | Red Bull | 394 | 1834,070 |
17. | Lance Stroll | Racing Point | 336 | 1564,080 |
18. | George Russell | Williams | 299 | 1391,845 |
19. | Sergio Pérez | Racing Point | 289 | 1345,295 |
20. | Robert Kubica | Williams | 268 | 1247,540 |
21. | Pietro Fittipaldi | Haas | 61 | 283,955 |
Lemaradt a Red Bull
Ami a csapatok mutatóját illeti, a Mercedes nagyjából 3 versenytávot vert a második héten sok problémába ütköző Ferrarira, míg a harmadik helyre az autója és motorja megbízhatóságával is elégedett Renault zárkózott föl.
A sok leállással szembesülő gárdák közül a McLarennek sikerült a legjobban a kompenzálás, ők a 6. helyet szerezték meg, mindössze 2 körrel megelőzve a számos műszaki nehézség által hátráltatott Haast.
A Red Bullnak sokba került Pierre Gasly két balesete és Max Verstappen e heti két váltógondja, nem is tudtak elmozdulni a 8. helyről. 833 körük 12,6 versenytávnak felel meg, két fő ellenfelük, a Mercedes és a Ferrari 18-at, illetve 15-öt abszolvált a két hét során.
A mezőny végén a Racing Point és a Williams található. Előbbi csapat kevés köre mögött bevallottan némi taktikázás is állt (nem volt sok tartalékalkatrészük), utóbbi pedig a tesztidény több mint negyedét kihagyta.
A csapatok által a tesztidény alatt megtett körök, kilométerek:
Csapat | Megtett kör | Megtett km | |
1. | Mercedes | 1190 | 5539 |
2. | Ferrari | 997 | 4641 |
3. | Renault | 961 | 4473 |
4. | Toro Rosso | 935 | 4352 |
5. | Alfa Romeo | 922 | 4292 |
6. | McLaren | 873 | 4064 |
7. | Haas | 871 | 4055 |
8. | Red Bull | 833 | 3878 |
9. | Racing Point | 625 | 2909 |
10. | Williams | 567 | 2639 |
Nem tudott szabadulni az utolsó helytől a Honda
A Ferrari becsületét a motorgyártók listája mentette meg. Új erőforrásuk a 8 nap során 6-tal több versenytávot teljesített, mint a Mercedesé a három csapatuk autójában. A Williams és a Racing Point gyér kilométertermésével ez viszont nem meglepetés.
A csak két csapatot ellátó Renault és Honda közül a franciák jutottak messzebbre. Bár az első héten még fordított volt a felállás, Max Verstappen pénteki semmittevése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a japánok ezúttal is csak az utolsó helyen zárjanak, ahogyan az előző években (egy csapattal) mindig. Szégyenkezniük azért nem kell: pontosan egy versenytávval maradtak csak le, és elmondhatják, hogy egy erőforrásuk sem füstölt el a tél során, amire visszatérésük óta talán még nem is volt példa.
A motorgyártók által a tesztidény alatt teljesített körök, kilométerek:
Motor | Megtett kör | Megtett km | |
1. | Ferrari | 2776 | 12922 |
3. | Mercedes | 2382 | 11088 |
5. | Renault | 1834 | 8537 |
4. | Honda | 1768 | 8230 |