A királykategória hivatalos gumiszállítója a tesztek alatt az eddig megszokottnál alacsonyabb maximális hőmérsékletet szabott meg az abroncsmelegítő paplanok számára, de nem ez az egyetlen terület, ahol komolyan megköti a csapatok kezét. Évek óta meghatározzák a minimális guminyomást és a maximális dőlésszöget is.
Grosjean már a melegítőpaplanokkal kapcsolatos változtatások ismertetésekor jelezte, nem pártolja az ötletet, néhol ugyanis biztonsági szempontból „trükkös” lehet majd a helyzet a hidegebb gumikkal. Legutóbb pedig arról beszélt, ha tehetné, ő az összes korlátozást feloldaná.
„Szerintem azt kellene csinálnunk, amit akarunk” – kezdte. „Magunknak kellene kiválasztani a guminyomást, a kerekek dőlésszögét és a melegítőpaplanok hőmérsékletét is. Ez olyasmi, ami nagyon hiányzik a múltból. A Forma–Renault-ban, a Forma–3-ban és a GP2-ben sokkal szabadabban játszhattunk ezekkel” – emlékezett vissza némi nosztalgiával.
A francia a versenyzők érdekvédelmi szövetségének (GPDA) egyik igazgatója, az Ausztrál Nagydíj helyszínén pedig a jövő héten pilótatársai előtt is szóba fogja hozni ezt a témát, bízva abban, hogy támogatókra lel, és idővel talán sikerült valamilyen változást kiharcolni.
„A tesztek alatt nem volt esélyünk arra, hogy mindenkivel leüljünk beszélni a GPDA-ból, de Melbourne-ben lesz egy találkozónk, és lesz időnk a beszélgetésre. Lehet, hogy egyedül én nem rajongom ezért az ötletért. Ha ez a helyzet, akkor ennyiben hagyom, és azt mondom, alkalmazkodjunk hozzá, bár már sikerült megszoknunk. Csak arról van szó, hogy újra kell tanulni pár dolgot, amihez már egészen jól hozzászoktunk” – magyarázta.