A szezon előtt ponton is változott a királykategória technikai szabályzata, ezek közül pedig az első vezetőszárnyakat érintő volt leglátványosabb, az elemek ugyanis szélesebbé és egyszerűbbé váltak. A cél ezzel az volt, hogy a versenyzők könnyebben követhessék egymást és így az előzés is egyszerűbbé váljon a futamok alatt.
Mivel a szárnyak szélesebbek lettek, most jobban ki lesznek téve a sérülésveszélynek, erre pedig a csapatoknak is fel kell készülniük, a folytatásban tehát több pótalkatrészt visznek majd a futamhelyszínekre, mint az előző években.
„Általában öt vezetőszárnyat vittünk a helyszínekre” – kezdte a Racing Point tapasztalt technikai igazgatója. „Idén viszont ez a szám valahol hét és kilenc között lesz. Látni fogjuk, mi történik majd. Nyilvánvalóan még többet kell majd vinnünk, ha gyorsan használódnak majd. A költségek szempontjából nem lesz változás, hiszen ezeket az egyszerűbb szárnyakat olcsóbb legyártani. Végső soron tehát több szárnyat viszünk, jóval többet” – tette hozzá.
Green jelezte, az első futamokon a versenyzőknek is óvatosabbnak kell lenniük, hiszen a szárnyak sérülékenyebbek, adott esetben tehát hátrányba kerülhetnek, ha megrongálják azokat, és még ki is kell állniuk egy új elemért.
„A szárnyak jóval szélesebbek, tehát sokkal érzékenyebbek lesznek a károkra. Adott esetben még úgy is megsérülhetnek, hogy a versenyzők nem használják túl agresszíven a kerékvetőket. Nagyon óvatosnak kell majd lenniük az Ausztrál Nagydíj első körének első kanyarjában” – utalt a szezon első startjára, ahol mindenkinek új lesz a helyzet.