Musorujsag
Élő Eredmények

Red Bull: Az idei a valaha volt legdrágább, de legjobb autónk

Red Bull: Az idei a valaha volt legdrágább, de legjobb autónk

Motorsport-Total, Autosport
A Honda átszervezéssel jelezte szándékai komolyságát, érkezésük felpörgette a tervezőzseni Adrian Neweyt, a Red Bull pedig az eddigi legjobb és legdrágább autójával állt elő – nagy várakozásokkal vágnak neki a 2019-es szezonnak.

Harcias hangulatban, magabiztosan utazott az F1-es szezon első versenyének helyszínére a bajnoki címre a hibridkorszak 2014-es kezdete óta esélytelen Red Bull. A telük jól sikerült, az autójuk mellett most már az erőforrásukat is ütőképesnek érzik, a Honda érkezése pedig olyan lehetőségeket nyitott meg előttük, amilyenek a Renault partnereként nem álltak a rendelkezésükre.

Helmut Marko tanácsadó korábban jelezte, legalább öt versenyt szeretnének nyerni idén, vagyis céljuk, hogy túlszárnyalják a Renault-val elért tavalyi termést. Lenyűgöző infrastruktúrájuk mellett a Honda elszántsága és alázatossága is meggyőzte a Red Bullt. „Minden, amit ígértek, megvalósult, és ennek nagyon örülök” – állapította meg Max Verstappen, aki 2018-ban csak háborogni tudott a Renault munkáján. „Az előző években más volt a helyzet. A Honda nagyon nyitott és őszinte, és amit mondanak, azt végre is hajtják. Ez így fair.”

A fiatal versenyző saját bevallása szerint aludni is alig tudott az autójuk silverstone-i bejáratása előtt, annyira izgatottan várta, milyen lesz a Honda vezethetőség. Hamar megállapította, hogy náluk szó sincs a Renault tavalyi kihagyásairól és kiszámíthatatlanságáról, amelyre oly sokat panaszkodott a rádióban a hétvégéken. „Ez egy teljesen más motor, másképpen működik, más, amikor a gázra lépsz, vagy ha le-fel váltasz. Egy más világ. A vezethetősége jó, és hibátlanul is működött. Van tapasztalatom a Renault-motorról, és próbálod kiemelni, összevetni a két motor pozitívumait, hiszen tavaly sem volt minden rossz. Ezekből lehet tanulni, elmondjuk a véleményünket, ők pedig meghallgatják, és ez remekül működik.”

KOZVETITESEINK

A Hondával való újrakezdés nemcsak Verstappent, az egész csapatát fellelkesítette, beleértve Adrian Newey főtervezőt is, aki a korábbi években volt olyan kiábrándult és fásult is, hogy részben hátat fordított az F1-nek. Idén viszont a régi lendülettel vetette bele magát a munkába, és Helmut Marko szerint ennek meg is lett az eredménye. Ausztráliára például olyan fejlesztésekkel készülnek, melyeket eredetileg csak Kínára szántak. „Vannak elemek, melyeket a harmadik futamra terveztünk elvinni, de előrébb hoztuk a bevetésüket, mert nyomást gyakorolt ránk, hogy már Melbourne-re készüljenek el” – mesélte a tanácsadó a Servus TV hétfő esti műsorában.

Marko szerint az autójuk is a csapatuk lelkesedését dicséri. „Az optimizmusunk nem alaptalan. Úgy véljük, a Ferrari egy teljes versenytávot tekintve még előttünk van, de a Mercedes mögöttünk. Az RB15-ös kétségkívül a Red Bull Racing történetének eddigi legdrágább, de egyben legjobb autója, ha a hatékonyságot és az egyes alkatrészek technológiai tökéletességét nézzük. Ez csakis azért valósulhatott meg, mert minden egyes alkalmazottunk meg volt győződve arról, hogy mostantól újra sínen vagyunk, és újabb esélyünk lesz arra, hogy önerőből arassunk győzelmeket.”

Szerinte a Honda képességeit sokan alábecsülik. „Sokan vélték úgy, hogy a Honda nem fogja tudni megcsinálni, de nekünk még sosem volt ennyire hibamentes tesztidényünk. Ha több lóerő áll a rendelkezésünkre, logikus, hogy nagyon várjuk az új évet. Tavaly négy futamot nyertünk, idén ötöt akarunk, és ez reális cél. De remélem, hogy ennél is többet fogunk nyerni” – tekintett előre.

Fotó: Red Bull Fotó: Red Bull

Miközben a Red Bull tehát tele van optimizmussal és reményekkel, a Honda is jelezte, mennyire komolyan gondolja, hogy idén véget vet a 2015-ös visszatérés óta tartó sikertelenségnek, és újra elkezd futamokat nyerni. A napokban bejelentették, hogy céljaik elérése érdekében a teljes motorsportos programjukat eddig irányító Jamamoto Maszasi számára idén egy új szerepkört hoznak létre, melyben teljes egészében csak az F1-es programjukra fog koncentrálni.

F1-es ügyvezető igazgatóként hivatalosan április 1-jétől kezdi a munkát – onnantól az egyéb sorozatokért már nem lesz felelős, kizárólag a Red Bull-lal és a Toro Rossóval való együttműködés hatékonyságáért. „Ezzel is jelezni kívánjuk, mennyire fontos ez a projekt a Honda számára, különösen azok után, hogy ez lesz az első évünk, melyben két csapatunk is van” – állt a japánok közleményében.

Jamamoto általános ügyvezető igazgatói szerepkörét eközben Simizu Hirosi örökli, aki a továbbiakban az F1-en kívüli projekteket felügyeli.

Borítókép: Pierre Gasly (Fotó: Red Bull)

További tartalmak