A Ferrari kedden mutatta be autója módosított festését, melyen már nem kapott helyet a Philip Morris dohányipari cég kampányának, a Mission Winnow-nak a logója. Az olaszok több részén egyszerűen üresen hagyták a logók helyét, míg bizonyos helyekre a versenycsapatuk 1929-es megalapításának évfordulóját hirdető 90-es számot ragasztották föl.
A tesztekhez képest történt változtatásra azért került sor az idénynyitó Ausztrál Nagydíj helyszínén, mert az országban a közelmúltban több vizsgálatot indítottak a hatóságok annak felderítésére, nem sérti-e a csapat a dohányreklámok tiltásával kapcsolatos törvényeiket. Bár a Philip Morris továbbra is állítja, minden szabálynak megfelelnek, a Misson Winnow pedig semmilyen cigarettamárkájukkal vagy egyéb termékükkel nem hozható összefüggésbe, az istálló a további vitákat kerülve inkább biztosra ment.
És mint az Ausztráliában kiderült, a szponzoráció terén hasonló útra lépő McLaren is követte a példájukat. A wokingiak év elején kezdtek együttműködésbe a British American Tobaccóval (BAT), melynek ők is a füstmentes világért indított kampányát reklámozzák. Melbourne-ben azonban már sem az autójukon, sem a csapatruházatukon nem volt látható a teszteken még rajtuk lévő szlogen („A Better Tomorrow”).
A Ferrarival ellentétben a McLaren azonban nem hagyta veszni a reklámfelületeket, és a BAT jelmondatának helyén egy Egyesült Államokban alapított japán élelmiszeripari láncolatot, a 7-Elevent reklámozzák.
A Ferrari és a McLaren a tervek szerint az év második versenyétől, Bahreintől visszatér az idény eleji teszteken látott megoldáshoz, és Ausztrálián kívül a továbbiakban is reklámozni fogja cigarettát gyártó támogatójuk kampányait.
***
Az M4 Sport csütörtökön 18 órától megismétli a melbourne-i évnyitó F1-es show-t.