„Mi volt ez a baromság a Mercedes rossz formájáról?!”

Komoly újítások nélkül is előrelépett a Mercedes a tesztek óta; a pénteki fölényük után érezhetően magabiztosabbá is vált a címvédő csapat.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Eddig kettőből kettő. Lewis Hamilton címvédőként ott folytatta, ahol 2018-ban abbahagyta: a mezőny élén. Az első melbourne-i szabadedzést még csak minimális, 4 századmásodperces előnnyel nyerte Sebastian Vettel előtt, a másodikon viszont már csak csapattársa, Valtteri Bottas tudott ennyire közel maradni hozzá, a Red Bullt és a Ferrarit 0,8 másodpercen kívül tartotta.


Miközben a csillagosok a télen folyamatosan a Ferrarira tolták az esélyesség terhét, első fellépésükkel nagyon jó benyomást tettek – a szakértőkre és a riválisokra is. A Red Bull-os Helmut Marko és a renault-s Cyril Abiteboul is hamar megállapította, hogy a várakozásokkal ellentétben mégis ők a legyőzendő csapat, és még Sebastian Vettel is elismerte, nem számítottak Hamiltonék ekkora fölényére.


„Külön ligában voltak ma” – mondta Vettel, majd megjegyezte, ellenfelük hasonló játékot játszott, mint a múlt évben, amikor ugyancsak folyton azt hangoztatták, hogy a Ferrarié a legjobb csomag. „Mi volt ez a baromság arról, hogy »Hű, nagyon rossz formában vagyunk«?! Őszintén szólva nem is értem ezt” – kritizálta őket.




Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari (Fotó: MTI/EPA) Lewis Hamilton (Fotó: MTI/EPA)


Ha volt is rossz formában a Mercedes a téli teszteken, azt érezhetően már maga mögött tudta. Versenyzőinek nyilatkozatán is ez érződött. „Pozitív bizsergést éreztem ma az autó vezetése közben – ezt imádom a legjobban” – mondta lelkesen a korábban fél másodperces Ferrari-fölényt jósoló Hamilton. „Az autó hasonló volt, mint Barcelonában, ami jó hír annak fényében, hogy ez egy másfajta pálya. Végigmentünk a programunkon, és nem voltak gondjaink. Még sok mindenen javíthatunk, de nem a kezdés nem volt rossz. Ki fogjuk elemezni az adatokat, mint minden pénteken. A legfontosabb, hogy az autóink végig működtek, egyikünk sem hibázott, és egy darabban maradt mindkét kocsi.”


Bottas szerint komolyabb fejlesztések nélkül is javulást értek el a W10-essel. „Élveztem a mai napot. Az autó jobb volt, mint a teszteken. Nem hoztunk magunkkal újításokat, de sikerült tökéletesítenünk a csomagot. Jó kezdés volt, de az idők pénteken még nem számítanak, hiszen a többiek valós teljesítményét még nem láthattuk. Van elképzelésünk arról, hogy mennyit javulhatunk az időmérőig, de arról fogalmunk sincs, hogy a többiekben mennyi tartalék van még. Kíváncsian várom, mit tartogat az időmérő edzés.”




Valtteri Bottas (Fotó: XPB) Valtteri Bottas (Fotó: XPB)


Miközben Barcelonában sokat küszködtek az autó vezethetőségével és egyensúlyával, valamint a hátsó stabilitással, a technikai igazgatójuk szerint Melbourne-ben hamar rátaláltak a helyes útra. „Mindkét versenyzőnk esetében, és mindegyik gumitípuson megtaláltuk a megfelelő balanszot. Pár újítást is kipróbáltunk, amik a jelek szerint működnek. Még korai bármit mondani az erősorrendről, de az autó vezethetősége egészen jó, és a gumikopás terén is mindegyik keveréken rendben vagyunk. Ez jó előjel a szombatra nézve. De pontosabb képet csak később fogunk kapni” – mondta James Allison.


Toto Wolff csapatfőnök úgy érzi, túljutottak az autóval kapcsolatos korábbi nehézségeiken, hála a tesztek óta elvégzett munkának. „Az autó kezd összeállni. A teszteken sok mindenre rájöttünk. Az első fellépésünk jól sikerült, de arról fogalmunk sincs, ki milyen teljesítményre képes. Az időmérőig senki sem fogja felfedni magát, de kezdésnek ez jó volt” – összegzett az osztrák.