Red Bull: Meggyőző a Mercedes tempója – de ki is tart?

A Honda-motorral kapcsolatos hiba vaklármának bizonyult, így a Red Bull bizakodva várja az ausztráliai folytatást. A Mercedes meggyőzte őket, a Ferrari kapcsán bizonytalanok.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

A tesztidény után a Mercedes és a Red Bull egyetértett abban, hogy a Ferrari lépéselőnybe került velük szemben. Az osztrákok állították, ők következnek a sorban a vörösök után, és a címvédő csak a harmadik. Ehhez képest lefutották az Ausztrál Nagydíj két szabadedzését, és a pénteki nap a jóslataikkal teljesen ellentétes eredménnyel zárult: az élen a mindkét tréninget nyerő Mercedes végzett, a Ferrari pedig délután csak a Red Bullt követte.


Max Verstappen és Pierre Gasly hátránya a második gyakorláson tetemes volt, 8 tizedmásodperc, és ezzel éppen csak megelőzték Sebastian Vettelt. A maranellóiakról máris biztosra veszi a paddock, hogy erősen visszafogta magát, és nem fedte még föl a valós erejét. „Nem tudom, hogy a Ferrari titkolózik-e, erről őket kéne megkérdezni, helyettük nem tudok válaszolni. De mi amúgy is csak magunkkal foglalkozunk, mert van bőven munkánk” – mondta ennek kapcsán a csapattársát délután 42 ezreddel megelőző Verstappen. „Jó volt a tempónk, de nem lehetünk teljesen elégedettek, mert ez még csak a szezon első napja volt. Még elég sok mindenen lehetne javítani, a pálya eléggé hepehupás is, de ez mindenkinek probléma. Jobban meg kell értenünk a gumikat, és ki kell értékelnünk az adatokat, hogy holnapra jobb helyzetben legyünk.”


Gasly sem tulajdonít még nagy jelentőséget a Mercedes nagy előnyének. „Jó nap volt, megtettem, amit az autó engedett, de még lesz munkánk. A Mercedes nagyon gyors, de erre számítottunk is. Pillanatnyilag inkább a saját csomagunkkal foglalkozunk, és azzal, hogy a maximumot hozzuk ki belőle” – fogalmazott a csapattársától délelőtt még bő egy másodperccel elmaradó francia.




Pierre Gasly (Fotó: XPB) Pierre Gasly (Fotó: XPB)


Christian Horner csapatfőnök szerint bármit is csinált a Ferrari, a Mercedes igen erős formát mutatott eddig Melbourne-ben. A nagy különbséget ő a maguk oldaláról Verstappen nem tökéletes körének tulajdonította, míg a Ferrariéról a vártnál visszafogottabb teljesítménynek. „A Mercedes gyorsnak tűnt ezen a második edzésen, mindkét versenyzőjük egészen jó időt autózott. A Ferrari eközben alulteljesített ahhoz képest, amit várhattunk tőle a tesztek alapján. Ami fiainknak jó etapjaik voltak. Max egy kis forgalomba ütközött a leggyorsabb körén. Még van tér a fejlődésre a beállítások variálásával, azt sem tudhatjuk, ki mennyi üzemanyaggal ment, de érdekesnek tűnik a helyzet” – értékelt a brit.


Hozzátette, a Red Bullnak elsősorban a versenytempója volt biztató, és a Mercedesnek ez lehet a gyenge pontja. Annak ellenére, hogy a hosszú etapok átlagait tekintve a németek vitték a prímet. „A hosszú etapjaink egészen jók voltak. Ami a Mercedes köreit illeti, a tempójuk lenyűgöző volt. De az autójuk közben merevnek tűnt, nehezen vezethetőnek. Nem tudom, hogy ezt a tempót fenn tudják-e így tartani egy egész versenyen is.”



Nincs gond a motorral; Verstappen Vettelt idézi


A Red Bullt a nyitónapon leginkább az bizonytalaníthatta el, hogy a második edzés végén Gasly motorja erőt veszített, ami miatt a franciának a tervezettnél korábban be kellett fejeznie a körözést. Bár úgy tűnt, gond lehet az egész télen dicsért Honda-motorral, a japánok az ellenőrzések után megerősítették, hogy csak apró problémáról volt szó, melynek nem lesz következménye a folytatásban.


Horner továbbra is csak dicsérni tudja új partnerüket, akiknek érkezése az egész csapatukat felpörgette, az élen a főtervezőjükkel, Adrian Neweyval. „A hondás srácok jó munkát végeztek. Az egyenesekben láthattuk, hogy megvan a teljesítmény, ami nagyon biztató. De ez még csak az út eleje. Amit ígértek, azt eddig mind teljesítették, és erre lehet építkezni” – állapította meg, hozzátéve, várja már, hogy mire mennek szombaton az időmérős „partimódjukkal”.




Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)


Hornert a két versenyzőjük közötti korai nagy különbségről is kérdezték. Szerinte Gasly első edzésen mutatott visszafogottságát a barcelonai teszteken történt két balesete magyarázta. „A második edzésen felzárkózott Maxra. Szerintem csak óvatos volt. Történt két baleset, ezek rosszul érintették őt, némi tesztidőbe is kerültek. Most próbált higgadt maradni, fokozatosan építgeti magát – egyre gyorsabb lesz. Nincs még túl sok tartalék alkatrészünk, így fokozatosan építkezik. De a második edzése erős volt. Most még bele kell rázódnia a nagydíjhétvégébe.”


Verstappenről eközben úgy érzi, fiatal kora ellenére máris a csapat húzóemberévé tudott válni, és ezzel egy korábbi bajnokukat idézi. „Max tele remek volt. Laza, nyugodt, nagyon éles, és alig várja, hogy versenyezhessen. A visszajelzései, a háttérben végzett munkája tavaly Abu-Dzabi óta lenyűgözőek voltak, és éppolyan elhivatott, mint korábban Sebastian (Vettel) volt” – vont párhuzamot.


Kilátásaikat illetően Horner továbbra is tartja: idén többet akarnak elérni, mint 2018-ban a Renault-val. „Az alapvető célunk, hogy eltüntessük a különbséget a Mercedesszel és a Ferrarival szemben. Ha adódnak olyan lehetőségeink, mint tavaly Monacóban vagy Kínában, akkor megragadjuk őket, de csak később derül ki, milyenek az esélyeink. A fő cél az lenne, hogy eltüntessük ezt a különbséget, valamint hogy sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtsunk az év huszonegy versenypályáján, és ne csak bizonyos pályákra játsszunk, melyeken nem kell nagy motorteljesítmény ahhoz, hogy jó köridőt tudj elérni.”


KOZVETITESEINK