Musorujsag
Élő Eredmények

A nap blamái: a Red Bull öngólt lőtt, Sainzék pechesek voltak

A nap blamái: a Red Bull öngólt lőtt, Sainzék pechesek voltak

Sky Sports, Autosport, Force india
Csapattársuk meg sem állt a döntő felvonásig, ők viszont szégyenszemre már a Q1-ben búcsúztak. Mi történt Pierre Gaslyval, Carlos Sainzcal és Lance Stroll-lal?

Sűrű lett a középmezőny, ezt előre tudhattuk. Mondogatták is sokan, hogy kisebb hibák és tizedek, századok dönthetnek benne sorsokról, akár egyszerre több helyezésről is. Az Ausztrál Nagydíj időmérő edzése igazolta a várakozásokat. Hogy a két Williams-versenyző a Q1-es búcsúzók között lesz, az előre borítékolható volt, a kérdést az jelentette, ki lesz a peches három, akinek a második felvonásban már nem osztanak lapot. Az eredmény kontrasztosabb már nem is lehetett volna: három olyan versenyző köszönt el az első körben, akiknek csapattársa a top 10-ig menetelt aztán.

A Red Bullnál Max Verstappen 4., Pierre Gasly viszont csak a 17. rajthelyet szerezte meg, a McLarennél Lando Norris a 8., Carlos Sainz a 18. helyen zárt, míg a Racing Pointnál Sergio Pérez 10. lett, Lance Stroll pedig csak 16. Lehetne meglepetés is, ám ha azt vesszük, hogy a Q1 végén a 4. legjobb időt futó Valtteri Bottast és a 14 hellyel hátrébb záró Sainzot csak 0,7 másodperc választotta el egymástól, már kevésbé tűnik annak.

A Red Bull bocsánatot kért a buta hibáért

A nap vesztesei eltérő okokból jutottak sanyarú sorsukra, Gasly korai búcsúja viszont a kis különbségek ellenére is nagy meglepetés volt, hiszen egy Red Bull nemigen szokott kiesni már az első 18 perc után. Nála a problémát a csapat elbizakodottsága jelentette: egy körrel akarták megoldani a feladatot, ám nem számoltak azzal, milyen sokat fog gyorsulni a pálya a zöld jelzéstől a kockás zászlóig.

Gasly a 8. helyen állt, amikor első menete végén visszatért a garázsba, és a végül 10.-ként továbbjutó csapattársa, Max Verstappen mindössze 0,144 másodperccel volt gyorsabb nála. Sima ügynek tűnt, ám a tabella gyors átrendeződése hamar megmutatta, hogy nem az.  „Túl optimisták voltunk az első menetünk után. Nem számítottunk arra, hogy ennyit javul a pálya, és hogy ennyire szorosan együtt lesz a mezőny. Nagyon-nagyon csalódott vagyok. Eleve ez volt a stratégiánk. Elégedett voltam az első körömmel, csak egy tizeddel maradtam el Maxtól, szóval nem sokat veszítettem. Nem számítottunk arra, hogy a többiek ilyen sokat javulnak a második etapokon” – nyilatkozta Gasly.

Lando Norris átmeneti 3. idejét vagy Lance Stroll 10. helyről történő kieső zónába csúszását figyelve Gasly már érezte, hogy nagy a baj. „Amikor láttam, mennyit gyorsultak, és hogy volt, aki egy másodpercet javított, egyből tudtam, hogy ez necces lesz. Csalódást keltő eredmény, mert a harmadik edzés jól sikerült, elégedettebb voltam az autóval, és megvolt a tempónk ahhoz, hogy szép eredményt érjünk el. A pálya gyorsulása babrált ki velünk, és ez nagyon sokba került.”

Pierre Gasly (Fotó: MTI/EPA) Pierre Gasly (Fotó: MTI/EPA)

Christian Horner csapatfőnök azért megjegyezte: ha Gasly javít az etapja második gyorskörén, elkerülhető lett volna a blama. „Sajnos Pierre első szetten futott második gyorsköre nem hozott javulást, mint ahogy Maxnál. Azzal az első szettel akartunk továbbjutni, de sajnos nem jött össze. Utólag már könnyű megmondani, hogy föl kellett volna tennünk még egy szettet. Nagyon szoros volt a küzdelem, és bosszantó, hogy így alakult az első edzésrész, de a verseny biztosan jobb lesz.”

Helmut Marko tanácsadó ennél nyíltabb volt, és csapatát tette felelőssé a történtekért. „Elszámoltuk, mennyit hozhat a második szett gumi. Buta hiba volt a stratégáink részéről. Bocsánatot kell kérnünk ezért a hülye hibáért Pierre-től.”

Gasly nem számít sétagaloppra az első Red Bull-os futamán. „Nehéz lesz. Tavaly az egész versenyen négy előzést láthattunk, szóval erről a rajthelyről nem lesz egyszerű. De pozitívnak kell maradnunk, és számomra a holnap inkább arról fog szólni, hogy jobban összeszokjak az autóval. Bízom benne, hogy azért pár helyezést javítani fogok.”

A defektet Kubica kapta, a pofon Sainzon csattant

Egy McLaren első körös időmérős búcsúja önmagában még nem tűnhet nagy meglepetésnek. Főleg nem úgy, hogy a szabadedzések alapján kinézett nekik ez. A hétvége addigi részében gyengébb teljesítményt nyújtó Lando Norris viszont a nap egyik legnagyobb meglepetését hozta, és meg sem állt a 8. helyig, miközben rutinos csapattársa szégyenszemre már a Q2-t sem élte meg.

Carlos Sainz (Fotó: XPB) Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Náluk nem a rossz taktika, hanem a puszta balszerencse döntött. A spanyol maga alatt is volt a leintés után. „Nagyon erősek voltunk. Ma elégedett voltam az autó egyensúlyával, és elégedett voltam az első körömmel is. Nagyon erős kör volt, pedig motorproblémám adódott. Aztán úton voltunk a javítás felé, az eredmény simán elég lett volna a legjobb tízbe, akár a legjobb nyolcba jutáshoz, de jött Robert defektje az utolsó szektorban” – nevezte meg kiesése okát.

„Nem tehetett volna mást, egyszerűen rossz volt az időzítés” – mentette föl a lengyelt. „Rosszkor voltam rossz helyen. A tizennégyes kanyarban találkoztunk, és vissza kellett vennem. Úgy három-négy tizedet vesztettem ezzel.”

Stroll dugóba került, Pérez a többiek kárán lovagolt

A harmadik peches versenyző Lance Stroll volt, aki hasonló okokból, de egy másik riválisa miatt maradt le a javítás lehetőségétől. „A forgalom tette tönkre a mai leggyorsabb körömet. Grosjeant értem utol, aki kivezető körön volt, és a kilences kanyarban több tizedet vesztettem miatta. Nagy kár ezért, mert igazán jónak éreztem ma az autót, és megvolt a tempónk ahhoz, hogy a Q2-be jussunk. Most próbálok pozíciókat nyerni a rajtnál, aztán meglátjuk, hogy alakul a verseny” – nyilatkozta az első körös pozíciónyerések egyik királyának számító kanadai.

Lance Stroll (Fotó: XPB) Lance Stroll (Fotó: XPB)

Pérez 10. helye láttán fájhat a szíve, különösen azután, hogy a Racing Point a dadogós péntek után szombatra a jelek szerint valamennyire összekapta magát, és többet kihozott az addig fejtörést okozó nagy fejlesztési csomagjából. Ám ha nincs a fent említettek balszerencséje, Pérez aligha jut ilyen messze.

A mexikói szerint az ő remeklésén és mások gyengélkedésén is múlt a jó eredménye. „Nem számítottunk ilyen jó helyezésre. A többiek többet hibáztak, mi elkaptuk a ritmust. A kulcsot a kiegyensúlyozottság jelentette. Előrébb vagyok, mint ahová valók lennénk. Meglátjuk, mi lesz a versenyen. Remélem, jól rajtolok, és sok pontot szerezhetünk a csapattal. A tempónk nincs meg ahhoz, hogy ennyire elöl legyünk, a hozott fejlesztéseink még nem úgy működnek, ahogy vártuk” – ismerte el.

Három eltérő, mégis három hasonló eset. A középmezőny valóban sűrű, és ha szombaton ilyen nagy fordulatokat láthattunk benne, a vasárnap is hozhat pár meglepetést. Vajon fordul a szombati vesztes trió szerencséje?

Borítókép: Pierre Gasly, Carlos Sainz és Lance Stroll voltak az idény első nagy vesztesei (Fotó: XPB)

További tartalmak