A Mercedes magyarázata Hamilton váratlanul lassú tempójára

Autója sérülése is közrejátszhatott abban, hogy Lewis Hamilton képtelen volt lépést tartani Valtteri Bottasszal az év első versenyén.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Mondhatnánk, ez csak a szokásos forgatókönyv Lewis Hamiltonnál Melbourne-ben. Bár már 8 alkalommal szerezte meg a pole pozíciót az ausztrál pályán, ebből mindössze két első rajtkockát tudott győzelemre váltani (2008, 2015). A rossz statisztikája vasárnap tovább romlott, hiszen hiába nyerte az időmérő edzést, a címvédő már pár méter után bukta a vezető helyét gyenge indulásának köszönhetően, és az őt lehagyó Valtteri Bottas onnantól már esélyt sem adott neki.


A finn azonban nemcsak az első métereken, a teljes versenyen jobb volt csapattársánál, ami a brit hétvégi formáját látva kissé meglepő volt. Ám Hamilton a leintés után feltűnően magabiztosnak tűnt, amikor az eltűnt tempójáról kérdezték. „Ami a hiányzó tempót illeti, van elképzelésem az okáról, de előbb megbeszéljük a mérnökökkel. Valtteri kivételes munkát végzett a versenyen, ezért gratulálok neki! A rajt már csak annyi volt a feladata, hogy épségben hazahozza az autót. Én nem voltam túl elégedett az egyensúllyal, de ez még nem volt a világvége. Nem okozott gondot a második hely megszerzése.”


A Mercedes később arról a bizonyos sejtett okról is nyilatkozott. Megerősítették, Hamilton autójának bal hátsó kereke előtt sérülésre bukkantak a padlólemezen, és ez lehetett a rossz egyensúly magyarázata. Azt viszont még nem tudták megmondani, hogy a kár mikor és hogyan keletkezett. Pontos választ csak az alaposabb vizsgálatok adhatnak.




Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Lewis Hamilton (Fotó: XPB)


Hamiltont talán ezért sem aggasztotta annyira a Bottashoz képesti gyengébb tempója, vereségét pedig elsősorban a rajttal magyarázta. „A verseny a rajtnál nagyjából el is dőlt, utána már csak annyi volt a feladat, hogy egészben hazahozzuk az autót. Meglett az első két hely, és igazából egészen sima volt” – mondta, később hozzátéve: „A rajtnál a kerekek kissé kipörögtek, talán a kuplung miatt, ezt még meg kell vizsgálnunk. De összességében nem voltam elég jó.”


Az ötszörös világbajnok a rádióban nem tűnt túl elégedettnek, ám a sajtó előtt nem adta jelét a frusztrációnak. Legalábbis szavaival, hiszen az ilyenkor szokásos rövid válaszai sejttették, hogy kicsit sem örül. „Nem, ez egy jó hétvége volt a csapat szempontjából, szóval örülnünk kell” – hárította a csalódottságát firtató kérdést. Az odabiggyesztett "kell" azért beszédes volt. „Sajnálom, hogy ezt a jó hétvégét nem tudtam győzelemmel zárni, de ez is benne van a versenyzésben. Keményen dolgozok tovább, és igyekszem jobban csinálni legközelebb.”


A Bottasszal szembeni több mint 20 másodperces lemaradását Hamilton annak is köszönheti, hogy Sebastian Vettelék elévágási kísérlete miatt már nagyon korán, a finnél 8 körrel hamarabb kiálltak kereket cserélni. Toto Wolff szerint ez nem volt hibás döntés a részükről, inkább kényszerhelyzet. „Nem hiszem, hogy hiba lett volna, mert máskülönben Vettel elénk kerülhetett volna. Azt nem tudom, ők miért álltak ki annyira korán. Ez nyomást jelentett ránk nézve, muszáj volt követnünk őket, hogy védekezzünk. Nem volt más választásunk.”




Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Lewis Hamilton (Fotó: XPB)


Wolff a padlólemez sérüléséről a futam után még nem nyilatkozott, ám úgy vélte, Hamilton lassabb második etapja a brit gumikezelésének is köszönhető. „Lewis attól tartott, hogy talán nem fogják bírni a gumik a végéig. Nagyon figyelt a gumikra, és talán túl óvatosan is bánt velük. Le is csökkent a hőmérsékletük, de aztán gyorsított, és utána megint visszatértek.”


Hamilton ezzel szemben állította, nem tapasztalt gumiproblémát, csak az egyensúllyal volt gondja.


A hétvégének szerinte két fontos tanulsága volt. Egyfelől kiderült, hogy az autójuk gyors, ami bizakodóvá tette. „Nekem pedig gyakorolnom kell a rajtokat” – nevezte meg a második tanulságot.