Musorujsag
Élő Eredmények

Räikkönen pontot szerzett a 34 év után visszatérő Alfa Romeónak

Räikkönen pontot szerzett a 34 év után visszatérő Alfa Romeónak

Motorsport, Alfa Romeo
Nem a várakozásuk szerint alakult az Alfa Romeo debütálása. Kimi Räikkönen futamát nagyban befolyásolta egy sisakfólia, míg Antonio Giovinazzi az ellenfelek mellett sérült autójával is hősies küzdelmet volt kénytelen vívni…

Új néven vágott neki az új idénynek a korábbi Sauber-csapat. 34 év után az Ausztrál Nagydíj volt az Alfa Romeo első versenye a Forma–1-ben (ezen a néven), és Kimi Räikkönen révén pontszerzéssel vágtak neki az új korszakuknak. A finn szerint nem hoztak ki mindent az első hétvégéből, de nem lehetnek elégedetlenek. Räikkönen talán előrébb is végezhetett volna, ha nem áll egy érdekes akadály a stratégiája útjába.

A start látszólag zökkenőmentesen zajlott számára, kezdetben a rajthelyét jelentő 9. pozícióban haladt, miután megúszta a Lando Norrisszal történő leheletfinom összeérést. A rendkívüli kiállásokat leszámítva Räikkönen volt az első, aki megkezdte a tervezett kerékcseréket a 12. körben – ám nem teljesen szabad választásból, hiszen e kiállást elmondása szerint jóval későbbre tervezte az Alfa Romeo, és ez erősen felborította a versenystratégiájukat.

„Azt hiszem, volt egy kis fékhűtési problémánk” – mondta 2007 világbajnoka. „A hűtőnyílásba beragadt egy sisakfólia, ezért korábban kellett kiállnunk, mint szerettünk volna. Szerintem az autónak bőven megvolt a sebessége, de itt még mindig nehéz előzni. Könnyebb közel kerülni, de az utolsó lépést még mindig trükkös megtenni ezen a pályán.”

Bár az Alfa nem akarta a korai kiállást, Räikkönen nem veszített pozíciót a közvetlen riválisokkal szemben. Végül szorosan Hülkenberg mögött, a nyolcadik helyen ért célba, maga mögött tartva Lance Strollt, Danyil Kvijatot és Pierre Gaslyt.

A „Jégember” szerint nem alakult minden a szájízük szerint az év első versenyén. „Nem minden, de elfogadjuk. Jól éreztem magam az autóban, de összességében ha néhány dolgot még rendbe tettünk volna, többet is elérhettünk volna. Azonban ez csak az első hétvége a csapattal, ezt elfogadom ilyennek. Nagyon nem ***tunk el semmit, szóval túllépünk rajta, és megpróbáljuk gyorsabbá tenni az autót a következő versenyre.”

Kimi Räikkönen (Fotó: XPB) Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)

Antonio Giovinazzi a 15. helyen ért célba, egyet rontva induló rajtkockájához képest. Az olasz pilóta a közepes, sárga mintázatú keveréken indult, és egészen hosszú etapot teljesített rajta, így aztán a lágy gumikon rajtoló riválisok rendre beragadtak mögé – a Trulli-vonatokat idéző módon gyűjtötte az ellenfeleket autója sarkába. „Örülök, hogy a csapat pontokat szerzett, ez fontos volt az első versenyen. Magam miatt persze csalódott vagyok, mert úgy gondolom, az első tízben is végezhettem volna” – mondta Giovinazzi.

„A rajtom nem sikerült jól, már az első körben megsérült az első vezetőszárnyam. Egy McLarennel értünk össze, ezután pedig bonyolult verseny következett számomra, főleg az első gumik miatt. Az első etap volt a legnehezebb. A kiállásnál megpróbáltunk javítani az első szárnyon, úgy, hogy ne veszítsek túl sok időt. A végére jobb lett a tempóm, de az autó közel sem volt százszázalékos, ezeket a sérüléseket ellenőriznünk kell.”

Giovinazzi a kiállása előtt már annyira elveszítette a gumik tapadását, hogy néhányan mégis megelőzték, mielőtt a boxba hajtott volna. „Túl sokat küszködtem. Megpróbáltam elérni a legjobb pozíciót, ami csak lehetséges volt, de a sérülések meggátoltak abban, hogy ennél feljebb kerüljek. Most már a következő versenyre kell koncentrálnunk.”

Nem lehet tehát maradéktalanul elégedett az Alfa Romeo az Ausztrál Nagydíj után, viszont elsőre pontot szereztek, és tempóban sincsenek messze a középmezőny éllovasaitól.

Borítókép: Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)

További tartalmak