Ráunt, vagy csak okosabb volt Vettelnél a kiengedő Hamilton?

Elrontott rajtja után és szerény győzelmi esélyei miatt elment a kedve Lewis Hamiltonnak – véli Sebastian Vettel, aki szerint ez volt az egyetlen oka, hogy a kerékcserék után közel tudott kerülni hozzá.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Valtteri Bottas több mint 20 másodperces fölénnyel nyerte csapattársa előtt az Ausztrál Nagydíjat. A különbség kialakulásában nagy szerepe volt a brit autója korai sérülésének, valamint a korai kerékcserének, mely miatt Bottasnál jobban kellett óvnia a második szett gumiját. Sebastian Vettel szerint ellenfele azonban a motivációját is elvesztette kicsit, miután érezte, hogy nincs esélye a győzelemre.


A ferraris a kerékcserék után, a friss közepes gumin zárkózott föl a 44-es rajtszámú Mercedesre, ám támadást nem tudott indítani ellene, később pedig le is szakadt tőle. Vettel az első körétől kezdve gyengének érezte a második etapját, és úgy véli, csakis azért kerülhetett közelebb Hamiltonhoz, mert az kiengedett. „Nem tudom, mit csinált Lewis. Talán unatkozott, és nem volt boldog, mert veszített a rajtnál. Nem ez lenne az első verseny, amikor csak körözget és játszadozik” – nyilatkozta a német, utalva arra, hogy riválisa hajlamos lazábbá válni, ha nincs igazi tét.


Vettel szerint a verseny közepén a gumijára is hasonló okból panaszkodott. Második etapja első felében Hamilton azt közölte csapatával, nem biztos benne, hogy az abroncsai kitartanak a célig. „Nekem is mondták a rádión, hogy Lewis panaszkodott a gumikra, de mégis elég simán célba ért velük. Talán csak nem volt kedve vezetni onnantól” – mondta Vettel.


Hamilton csak Vettel sorsát akarta elkerülni...


Hamilton egy kicsit másképp írta le a helyzetet, ám azt elismerte, hogy már a rajt után veszettnek érezte az ügyét, és már a futam elején is tudatosan szakadt le jobban Bottastól. De ez nem kedv kérdése volt. „Valtteri autója sokkal gyorsabb volt” – állapította meg, célozva arra, hogy e különbséget az ő autójának sérülése eredményezte. „Viszont ezen a pályán 1,8 másodperces tempókülönbségre van szükség ahhoz, hogy megelőzz valakit. Onnantól tehát, hogy ő fordult el az első kanyarban, már csak beosztottuk a gumikat. Azt terveztem, hogy közel maradok hozzá, két-három másodpercre, de gondom támadt az autóval, és a különbség lassan nőni kezdett.”


„Aztán nagyon korán hívtak ki kerékcserére a Ferrari miatt. Onnantól tudtam, hogy negyvenhét kört kell teljesítenem azon a gumin, ezért beosztottam őket. Egyből tudtam, hogy  gondba kerülhetek a végén, ezért inkább jócskán a valós tempó alatt maradtam, hogy eljussak a végéig.”




Valtteri Bottas és Lewis Hamilton, Mercedes (Fotó: MIT/EPA) Valtteri Bottas és Lewis Hamilton (Fotó: MIT/EPA)


Ez tehát ellentmond Vettel elméletének: Hamilton taktikai okokból fogta vissza magát. Ezt jelzi az is, hogy bár Max Verstappen a végén DRS-távolságban is volt tőle, a brit nem igazán aggódott a holland miatt, mert tudta, hogy van még tartalékja. „Tisztában voltam vele, hogy Max és Valtteri is kint maradt a kerékcserém után, így azt is tudtam, hogy a végére valakit a nyakamba kapok. De ahelyett, hogy nyomtam volna és közel maradtam volna, bajlódva a gumikkal a végén, mint Vettel, én inkább megelégedtem a szerényebb tempóval, majd a végén kicsit el tudtam lépni” – magyarázta a logikáját.


„Összességében elégedett vagyok azzal, ahogyan versenyeztem. Megtettem, amit kellett, se többet, se kevesebbet. Nem foglalkoztam a különbségekkel, én engedtem, hogy akkora legyen, amekkora lett. A lemaradásom (Bottasszal szemben) tehát nem aggaszt. A taktikánk nem volt ideális, de az adott helyzetben egészen jó munkát végeztem” – mondta elégedetten a címvédő.