Musorujsag
Élő Eredmények

Górcső alatt a 2019-es újítások: Brawn szerint van miért bizakodni

Górcső alatt a 2019-es újítások: Brawn szerint van miért bizakodni

Formula1.com
Elégedett a leggyorsabb körért járó bónuszpont hatásával Ross Brawn, és a versenyzők kétkedése ellenére a 2019-es előzéskönnyítő intézkedésekkel is elégedett.

Az utolsó pillanatban, kevesebb mint egy héttel az idényrajt előtt jelentette be az FIA, hogy egy újabb 2019-es változásként az új bajnokságban egy pontot fog kiosztani a futamok leggyorsabb körét teljesítő versenyzőknek, ha azok a legjobb tízben érnek célba. A változtatás célja az volt, hogy új színt vigyenek a versenyekbe, izgalmasabbá téve azok hajráját, és a bónuszpont érezhetően fel is keltette a résztvevők figyelmét, hiszen az Ausztrál Nagydíj utolsó köreiben többen is komolyan kísérleteztek annak megszerzésével.

Ross Brawn, az F1 sportügyekért felelős igazgatója elégedett volt a látottakkal. „Az egy pont felpezsdítette a verseny hajráját, amikor Max Verstappen próbálta oldalba lökni Valtteri Bottast, aki addig birtokolta ezt a különdíjat. Az 54. körben a holland egy 1:26,540-es kört futott, túlszárnyalva Bottas 42. körben futott idejét. A finn az 55. körben egy 1:26,830-as körrel közel került, aztán lehűtötte a gumiját, és egy 1:25,580-as idővel az 57. körben lezárta a párharcot. Hamilton is próbálkozott még a végén, de ő már nem tudta áttörni az 1:26-os határt” – foglalta össze az F1 oldalán megjelent futamértékelőjében a leggyorsabb körért folyó küzdelmet Brawn.

Majd megállapította: „Miután a dobogós helyezések sorsa már korábban eldőlt, az extra pontért folytatott harc, melyről tudható, hogy akár fontossá is válhat a bajnokság végjátékában, mindenképpen életet vitt a verseny záró szakaszába. És éppen ez is volt a célunk az FIA-val, amikor fölvetődött ez az ötlet.”

Ross Brawn (Fotó: XPB) Ross Brawn (Fotó: XPB)

Az ausztrál futam volt az első lehetőség arra is, hogy teszteljék, az új aerodinamikai szabályok megkönnyítették-e az autók követését és az előzést. A versenyzők egy része nem érzett jelentős változást e téren. A Forix statisztikája 10, a Mercedesé 14 előzést regisztrált a versenyen, melyek jó részében kulcsszerepe volt a DRS-nek, vagy annak a ténynek, hogy Antonio Giovinazzi sérült autóval, elhasznált gumikon próbálta feltartani számos riválisát.

Brawn azonban így is elégedett. „A versenyen idén 14 előzés volt (ebből hat DRS nélkül), míg 2018-ban csak három. Ez a szám bizakodásra ad okot, különösen úgy, hogy túl a tényleges előzéseken, még sok izgalmas csatát is láthattunk. Ezek nyilvánvalóan nem mind az új aerodinamikának voltak köszönhetők, hiszen a középmezőnyben nagyon közel kerültek egymáshoz a csapatok. Ennek ellenére több versenyző is azt nyilatkozta, hogy semlegesebbnek érezte az autóját követés közben, mint tavaly.”

A szakember azért kiemelte, a melbourne-i pálya kevés előzési lehetőséget kínál, így a végső ítélettel még érdemes kivárni. „Az ausztrál pálya nem a legjobb teszt, ezért amondó vagyok, várjunk legalább további három versenyt, mielőtt levonjuk a következtetéseket. Ennek ellenére az első jelek biztatóak voltak.”

Borítókép: Max Verstappen és Sebastian Vettel csatája (Fotó: MTI/EPA)

További tartalmak

Kapcsolódó hírek