Már csak félig fogott, de megint elkapta a Haast a kerékcserés átok

Kísértette a múlt a Haast a múlt vasárnapi Ausztrál Nagydíjon, ám újabb kerékcserés bakijukat ezúttal enyhítette Kevin Magnussen 6. helye.

Romain Grosjean (Fotó: XPB)

Nem csak azért tartották sötét lónak a Haast a 2019-es tesztidény után, mert az idei évre fekete festést kapott az autójuk. Már Barcelonában érezhető volt, hogy a csapat továbbra is remek formát mutat, és a Ferrarival való szoros együttműködés egy újabb olyan csomagot eredményezhet, amellyel eséllyel pályázhatnak a középmezőny legjobbja címre. A melbourne-i időmérőn ki is derült, jelenleg valóban ők a legjobb középcsapat, hiszen Romain Grosjean és Kevin Magnussen elfoglalta a nagyok által hátrahagyott legelőkelőbb rajtkockákat.


Így volt ez már a múlt évben is, ám akkor pont nélkül távoztak a versenyről, miután két körön belül két rontott kerékcseréjük volt, és mindkét autójukról lelazult a kerék. A mostani versenyen minden simán ment, ám eljött a 15. kör és Romain Grosjean első kerékcseréje, mely megint balul sült el. A bal elsőjét nem tudták időben föltenni a szerelők, amivel a francia 7 másodpercet veszített, és kicsúszott a pontzónából. 14 körrel később pedig következett a tavalyit idéző dráma: Grosjean most is kénytelen volt félrekormányozni az autóját, melyen lelazult az egyik kerék.


„Déja vu-érzésünk volt Romain kiállásánál” – nyilatkozta Günther Steiner csapatfőnök. „A kerékcserénél látható volt, hogy gond adódott, amivel hét másodpercet elvesztettünk. A versenyt már ekkor elvesztettük, hiszen ha célba is tudott volna érni, már nem szerzett volna pontot e hiba miatt.”


Az olasz hangsúlyozta, volt egy lényeges különbség a tavalyi és az idei elszúrt csere között: a szerelő most időben reagált a problémára, és Grosjeannak végül mechanikus hiba miatt kellett kiállnia. „A kerék fölkerült, és nem úgy lazult le, mint tavaly, hanem csak tizenöt kör után, amikor eltört a kerékanya a korábbi erőltetés miatt. A kerék fölment, de a szerelő érzékelte, hogy nincs rendben, ezért újra levette, majd föltette. Ez rendben is volt, a kerék most legalább nem volt rosszul rögzítve. Ám amikor ilyen módon teszed föl és veszed le, megsérülhet, és a menet el is tört” – magyarázta a kiesés okát és a 2018-hoz képesti különbséget.




Romain Grosjean (Fotó: XPB) Romain Grosjean (Fotó: XPB)


Steinerék okkal érezhetik magukat balszerencsésnek (Romain Grsosjean: „Ausztrália nem szeret engem”) ám 2018-cal ellentétben most legalább némi iróniára futotta részükről. „A csapatunk ugyanaz, és szerintem egyszerűen el vagyunk átkozva. Elég furcsa, akárcsak tavaly. A múlt évi melbourne-i esetek óta húsz versenyt teljesítettünk minden gond nélkül, erre most visszatérünk ide, és megint problémánk van. De jó hír, hogy már ötven százalékig jutottunk. Talán jövőre meglesz a száz százalék is…” – utalt arra Steiner, hogy a másik autójuk ezúttal gond nélkül célba ért, és Kevin Magnussen meg is szerezte vele a 6. helyet.


Bár tudják, hogy ennél lényegesen több pontot is szerezhettek volna, Steinerék számára ez az eredmény is elég vigaszt jelent, hiszen a középmezőny élén végeztek. „Romain nem is annyira letört, mivel tudja, hogy jó autója van, amellyel még sok pontot fog tudni szerezni. Ezen most túl kell lépnünk, és már a következő feladatra kell koncentrálnunk” – mondta a szakember. „Nagyon versenyképesek vagyunk, a hatodik és hetedik rajthelyünk is ezt bizonyította. Kevin jó versenyt futott, és az előző évvel ellentétben most lett nyolc pontunk. A negatív oldala, hogy több is lehetne, de nem fogok sírni emiatt. Az autónkban van potenciál, csak még ki kell hoznunk belőle a maximumot. A két versenyzőnk az időmérőn erőlködés nélkül gyors köröket tudott autózni. Van, hogy ez nem sikerül, de ez az autó gyorsnak tűnik, a versenyzőink jól érzik magukat benne, az egyensúlya rendben van. Nem voltak meglepetések, és remélem, hogy ez így is fog maradni.”


Steiner abban bízik, hogy a szokásos fejlesztési verseny nem indul be igazán a Spanyol Nagydíjig, így még pár hétvégéig élvezhetik a mostani előnyüket a közvetlen riválisokkal szemben. Ugyanakkor felkészült arra, hogy idén a korábbinál is nagyobb fordulatok történhetnek a mezőny sűrűjében, ezért idén hamarabb előállnak az első komoly fejlesztéseikkel, mint tavaly, amikor Kanadáig kellett várniuk. „Az új szabályok miatt nagyobb előrelépéseket lehet tenni a fejlesztésekkel, mint egy éve. Ezért mi már Barcelonára készülünk újdonságokkal” – bocsátotta előre a csapatfőnök.