Mercedes: Ezzel a Hondával bajnokesélyes a Red Bull

A Honda érzékelhető feljavulását látva a Mercedes és Lewis Hamilton a Red Bullt is veszélyes ellenfélnek tekinti a bajnokságban.

Max Verstappen és a Honda dobogóját ünneplik a Red Bullnál (Fotó: Red Bull)

A 2008-as Brit Nagydíj óta először dobogós helyezést ért el egy Honda-motoros versenyző az F1-ben. Múlt vasárnap Max Verstappen vitte célba a harmadik helyen a japánok erőforrása által hajtott Red Bullját, és az eredmény nagy ünneplést vont maga után mind az osztrák csapatnál, mind a meghatódó hondásoknál.


Az év első versenyhétvégéje bizonyította, fölösleges volt attól tartani, hogy a Red Bull hátralép egyet a téli motorváltásával, és kevésbé lesz versenyképes, mint a Renault partnereként. A csapat agyondicséri a távol-keleti gyártót, Helmut Marko tanácsadó pedig egyenesen kijelentette, hogy pillanatnyilag az erőforrásuk jelenti a csomagjuk legerősebb pontját, melyhez föl kell még fejleszteniük a karosszériájukat.


Úgy hírlik, a Honda a télen megalkotott új motorjával nagyjából 10 lóerőre meg tudta közelíteni a hibridérában etalonnak számító Mercedes teljesítményét, és Marko szerint már dolgoznak az új motorverzión is, mely további jelentős előrelépést hozhat számukra.




Max Verstappen (Fotó: XPB) Max Verstappen (Fotó: XPB)


E javulást a Mercedesnél is érzékelik. Az Ausztráliában látottak alapján Toto Wolff sportigazgató meg is emelte a kalapját a rivális gyártó előtt. „Érezhető, hogy a Honda előrelépett. Ha megnézzük a végsebességeket, ez most már egy nagyon más Red Bull, mint korábban volt. Gyorsak az egyenesekben, és ezt jó látni. Szeretnénk, ha ők is csatában lennének, szeretnénk nagy csatát” – fogalmazott még a futamot megelőzően, megállapítva, hogy a sportág érdekeit is szolgálná a kiegyenlítettebb verseny, melyet a motorok alapozhatnak meg.


Verstappen harmadik helyezése után pedig azt is kijelentette, hogy a Hondának köszönhetően a Red Bull már idén a bajnoki címért fog velük küzdeni. „Örülök a Hondának. Ez volt az első dobogójuk a visszatérésük óta, és megérdemlik. Nagyon nehéz időszakon mentek keresztül, és most jó látni, mennyire örülnek a dobogójuknak. Nagyon erősek. Láthattuk, valósággal felfalták Sebastian Vettelt a hármas kanyar előtt, rendkívüli volt a motorerejük.”


„Örülök a visszatérésüknek, mert remek emberek alkotják a csapatukat. A Red Bull-lal együtt fenyegetést jelentenek ránk nézve. A teljesítményüket látva mindenképpen számolnunk kell velük a bajnokságban” – nyilatkozta Wolff.




Ayrton Senna és a híres McLaren-Honda 1990-ben (Fotó: xpbimages.com) Ayrton Senna és a híres McLaren-Honda 1990-ben (Fotó: xpbimages.com)


Versenyzője, Lewis Hamilton eközben kicsit nosztalgiázott is. Miután példaképe, Ayrton Senna a Honda-motoros McLarennel érte el a nagy sikereit, ő már csak emiatt is örülni tud a gyártó javulásának. „Emlékszem, gyerekként mindig Ayrtont figyeltem, hogyan vezet a Hondával. Akkoriban borzalmasan erősek voltak. Jó látni, hogy újra itt vannak elöl” – dicsért a címvédő.


Ő is komoly ellenfélként tekint a Red Bullra. „Jó látni, milyen előrelépést tett a csapat. Nagyon sokáig dolgoztak együtt a Renault-val, de most képesek voltak megelőzni egy Ferrarit, ami igazán nagyszerű. A Red Bull velünk is tudta tartani a lépést, ezért úgy vélem, idén egy nagyon szép csata van kilátásban a három élcsapat között. A Ferrarinak most nem ment valamiért, de továbbra is hiszem, hogy jó az autójuk.”



A Honda számára semmin sem változtat a dobogó


A sok dicsérettől a Honda mindazonáltal nem szállt el. Igyekeznek továbbra is reálisan szemlélni a helyzetüket, és még tovább fejleszteni erőforrásukat. „Most kicsit valóban megkönnyebbültünk, nincs már rajtunk akkora nyomás. És ez a jó eredmény motiválni is fog minket a fejlesztésben” – nyilatkozta Tanabe Tojoharu, a cég technikai igazgatója.




Csapatfotón a Honda és a Red Bull vezérei (Fotó: Red Bull) Csapatfotón a Honda és a Red Bull vezérei (Fotó: Red Bull)


Ugyanakkor szerényen egyből hozzátette: „Csak félig vagyok bizakodó. Jusson eszünkbe, hogy milyen erős volt a Ferrari a barcelonai teszteken! Ezen a pályán mi voltunk a gyorsabbak, de amikor majd visszatérünk Barcelonába, talán a Ferrari megint olyan erős lesz. Sokat számít a pályák karaktere, és nem könnyű megítélni, a valós teljesítményt. Lehet, hogy egy másik helyszínen más helyzetben leszünk. Összességében viszont jó eredményt értünk el, jó volt a versenytempónk, és ez nagyon biztató.”


A munka gőzerővel megy tovább Szakurában, hiszen nem az volt a 2019-re kitűzött céljuk, hogy 10 lóerőre megközelítsék a legjobbakat, hanem az, hogy véglegesen utol is érjék, hosszabb távon pedig lehagyják őket. „A barcelonai teszteken nyertünk némi adatot, és most itt is. Egyértelműen van még különbség az élcsapatokhoz viszonyítva. A dobogó mit sem változtatott az elvárásainkon és a céljainkon” – figyelmeztetett Tanabe.