„Hol a lámpa?” – lép az FIA a melbourne-i meglepetések után

Nem nézi tétlenül az FIA, hogy a versenyzők tehetetlenül nézik, de nem látják a rajtlámpákat a futam indításakor…

Az Ausztrál Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)

Kellemetlen meglepetés fogadott pár versenyzőt az idénynyitó Ausztrál Nagydíj rajtjánál. A rajtrács hátsó régiójában több résztvevő is úgy állt fel a helyére, hogy az előtte parkoló autó hátsó szárnyától nem látta az indítási jelet adó lámpákat. A 20. pozícióból induló Robert Kubica a jelzőfényeknek csak egy részét érzékelte Carlos Sainz McLarenje mögött, míg a 17. helyen álló Pierre Gasly bevallotta, úgy indult el, hogy a lámpák helyett a társak reakcióját kellett figyelnie…


A fennakadás egy 2019-es új szabály váratlan következménye volt: Az autók hátsó szárnya idén szélesebb és magasabb lett. Ennek célja az volt, hogy könnyebbé váljon a másik autó követése, a hátulütője pedig az lett, hogy megváltoztak a hátul álló látási viszonyai, ami a rajtnál legalább a fent említett két versenyző számára probléma lett.


A német Motorsport-Total érdeklődésére az FIA elárulta, komolyan veszik a történteket, és már dolgoznak a megoldáson. „Ez egy előre nem látott következménye volt a nagyobb hátsó szárnyaknak. A Forma–1 Bizottsággal közösen dolgozunk a megoldáson az év hátralévő részére, kezdve a Bahreini Nagydíjjal” – adott tájékoztatást a Nemzetközi Automobil-szövetség.


Azt egyelőre nem részletezték, pontosan milyen módon fognak változtatni a lámpák elhelyezésén, ám fölmerült, hogy a rajtrács felénél egy újabb lámpasort helyezhetnének el, mint tették azt 2009-ben (hasonló okokból). Ezzel a gyakorlattal 2017-ben, a szárnyak alacsonyabbra kerülésével szakítottak. Legutóbb 2018-ban kellett módosítani a lámpák helyzetén, akkor a versenyzők feje fölé benyúló glória zavarta meg a kilátást.