A nyáron már futamokat nyerne a Honda

A visszatérésük óta első dobogós helyezése után már az első hibridmotoros F1-es győzelmét várja a Honda. Biztosra veszik, hogy a Red Bull-lal erre is sor fog kerülni 2019-ben.

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

Max Verstappen egy több mint tíz évig tartó ínséges időszaknak vetett véget Ausztráliában: neki köszönhetően a 2008-as Brit Nagydíj óta először ünnepelhetett dobogós helyezést a Honda. A Red Bull új motorpartnere ezzel bizonyította, képes olyan jó alapokat biztosítani az osztrák csapatnak, mint a Renault, mellyel 2018-ban rendszeres vendégek voltak a pódiumon. A Red Bull a franciákkal ugyanakkor négy győzelmet is aratott, így ha a Honda túl akarja szárnyalni, és valóban el akarja érni az idényrajt előtt kitűzött ötgyőzelmes célját, nem állhat meg a dobogó harmadik fokán.


Jamamoto Maszasi biztosra veszi, hogy még idén jönni fog az első győzelmük is, ám siettetni nem akarja azt. „Ez egy nagyon fontos év számunkra, mivel most dolgozunk először egyszerre két csapattal a hibridkorszakban. Most már vagyunk olyan helyzetben, hogy próbálkozhassunk a győzelemmel. Reméljük, hogy sor is kerül rá, talán valamikor a nyár folyamán. Reméljük. Szeretnénk. Most már vagyunk olyan helyzetben, hogy kimondjuk, nyerni akarunk” – nyilatkozta a sportigazgató, aki 2019-től már nem a Honda teljes motorsport-programját felügyeli, hanem kizárólag az F1-es projektre koncentrál.


Bár nyári győzelmet emlegetett, többek szerint nem is kell addig várniuk, hiszen a Monacói Nagydíjat már májusban megrendezik, és a Red Bull a tavalyi formája alapján idén is nagy esélyes lehet a hercegségben. A múlt évben a gyengébb Renault-motorral is dominálni tudtak a szűk utcákon, Max Verstappen pedig a 2018-as hibája után mindent el fog követni a javítás érdekében.


Jamamoto viszont nem vállalkozik efféle jóslatokra, és próbálja földön tartani a Hondát. „Nem akarjuk alacsonyan tartani az elvárásokat, de a versenyzésben csak az eredmények számítanak, azok mutatnak meg mindent. A technológiánknak és a teljesítményünknek a versenyeken kell bizonyítania. Őszintén hiszem, hogy még mindig nem értük el a Ferrari és a Mercedes szintjét az erőforrásunkkal, szóval tovább kell javítanunk” – ismerte el.




Jamamoto Maszasi (Fotó: XPB) Jamamoto Maszasi (Fotó: XPB)


Egyes találgatások szerint ez a lemaradás már közel sem akkora, mint 2018 végén volt. Az Auto Motor und Sport azt írta, a Red Bull 10 és 20 lóerőre tippeli a Honda hátrányát a Mercedes-motorral szemben. Ezen a téren a következő nagy ugrást a Honda második erőforrása hozhatja, amelyet a csapat akár az ideálisnál korábban is bevethet, csak hogy extra teljesítményre tegyen szert. Még az sem fogja zavarni a Red Bullt, ha ezért később motorcserés büntetésekkel lesz kénytelen fizetni.


„Nem aggódunk, ha egy plusz motorral kell számolnunk. Mi a teljesítményre fogunk rámenni, és bizonyos pályákon enyhíthető is a büntetés mértéke. Az elsődleges célunk, hogy csökkentsük a Mercedesszel és a Ferrarival szembeni hátrányunkat, mert már túl régóta dominálnak” – szögezte le Christian Horner csapatfőnök.


A Honda eközben a Toro Rossóra is figyel, ám velük mások a céljaik, mint a Red Bull első számú csapatával. „A Red Bull egy élcsapat, jó versenyzőkkel, erős vezetőséggel, jó karosszériával. Muszáj jó motort adnunk nekik. Ha ez sikerül, akkor együtt nyerhetünk velük. Ami a Toro Rossót illeti, velük már tavaly is együtt dolgoztunk, és úgy érezzük, fejlődünk. Egy dobogós vagy ahhoz közeli helyezéssel bizonyítani tudnánk ezt. De a két csapatnak eltérő céljaik vannak” – szögezte le Jamamoto.