Az előző napon a Forma–1 tulajdonosának londoni székházában ült össze a csapatokat tömörítő Stratégiai Csoport, valamint a mezőny tagjai mellett a futamrendezőket, szponzorokat, a Pirellit is magába foglaló F1 Bizottság, hogy meghallgassák a Liberty Media és az FIA 2021-re vonatkozó elképzeléseit. Minden olyan lényeges kérdés a napirendi pontok között szerepelt, amelyben jelentős reformokat szeretne végrehajtani a sportág vezetősége. Az autókra és motorokra vonatkozó technikai szabályok, a sportszabályzat módosítása mellett a költségvetési plafon, a sportági bevételek új elosztási rendszere, az egységesített alkatrészek és a B-csapatok kérdése, továbbá a 2021-től életbe lépő új szabályalkotási rendszer is szóba került.
A Forma–1 hivatalos oldalán csupán annyit árult el a keddi találkozóról, hogy „egy lépéssel közelebb kerültek” a 2021-es szabályreformok megvalósulásához, ám hogy miről esett szó pontosan, azt nem hozták nyilvánosságra. „Az elmúlt hónapokban az F1 vezetői és az FIA az új technikai és sportszabályzat, az erőforrásokra vonatkozó szabályzat, a költségek, a sportági irányítás és a pénzelosztási rendszer feltételeinek kidolgozásán fáradoztak, és kedden ezt prezentálták. A nap a Stratégiai Csoport ülésével kezdődött, majd az F1 Bizottság ülésével folytatódott, ahol a sportág valamennyi résztvevője láthatta, hogyan alakult a vízió a tavalyi bahreini prezentáció óta eltelt egy év alatt” – írták a megbeszélésekről.
Miután a résztvevők arról állapodtak meg, hogy titokban tartják, mi minden hangzott el a találkozókon, több részletes információ nem szivárgott ki a tervekről. Annyi tudható, hogy 2021-et illetően szavazásra nem került még sor, vagyis a sportági vezetők most még csak ismertették a különböző témákban elfoglalt álláspontjukat és elképzeléseiket, melyekről az elkövetkező hetekben a csapatok is kifejthetik véleményüket.
Konkrét határidőt továbbra sem tűztek ki a szabályok véglegesítésére, ám annyi biztos, hogy az FIA Nemzetközi Sportkódexének értelmében 18 hónappal a reformok életbelépése előtt, vagyis 2019. június 30-ig muszáj lesz tisztázni őket.
A RaceFans az egyik résztvevőtől megtudta, hogy a bemutatók pozitív hangvételűek voltak, a terveket jól fogadták a csapatok, azokban visszaköszöntek a tavalyi bahreini prezentáció óta lefolytatott egyeztetéseik tanulságai is. Az alapvető célok viszont mit sem változtak: egy költséghatékonyabb, fenntartható, versenyképesebb és kiegyenlítettebb küzdelmet hozó sorozatot akarnak.
A neve elhallgatását kérő egyik csapatfőnök szerint a Liberty Media számára továbbra is fontos, hogy valamennyi csapat és gyártó elégedett legyen az új feltételekkel, ám azt már belátták, hogy ennyi érdeket nem lesz könnyű összefésülni. „A Liberty tudatában van annak, hogy lehetetlenség lesz mindenkit boldoggá tenni, ezért a taktikájuk az, hogy minél kevesebben legyenek elégedetlenek. Mivel egy olyan csomagot akarnak, amelynek tíz egymástól különböző üzleti modellt követő csapatnak kéne megfelelnie, elkerülhetetlen lesz, hogy egyes csapatok több kárt szenvedjenek, mint mások” – idézte a szakembert a RaceFans.
Az oldal egyébként úgy tudja, így sem teltek el az ülések szavazások nélkül. 2020-ra több módosítást is elfogadtak, például az olajégetés és az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó szabály további szigorítását, valamint a fékhűtés és az első szárnyak reguláit is pontosították. Ezek ugyanakkor hivatalossá csak a Motorsport Világtanács ülésén válnak.