Hamilton, Verstappen: Szabaduljunk meg a DRS-től!

Több versenyző legszívesebben megszabadulna a DRS-től is, mások fölöslegesnek tartják a bahreini harmadik zónát, ám azt elismerik, hogy hozhat pozitívumokat is bahreini újítás.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Kettőről háromra növelte a DRS-zónák számát Bahreinben az idei futamra az FIA. Döntésüknek köszönhetően a sivatagi pálya három leghosszabb egyenese előzési zónává alakult, és papíron az eddigieknél több esélyt fog kínálni a versenyzőknek a pozíciócserére.


Az újítás megosztja a mezőny tagjait, többen fölöslegesnek tartják a harmadik zónát egy olyan pályán, amelyen alapvetően nélküle is lehet előzni. Visszafogottabban az FIA hivatalos sajtótájékoztatóinak résztvevői beszéltek az extra zónáról. Lando Norris elismerte, újoncként még kevésbé tudja megítélni, mennyire voltak hatásosak az előzéskönnyítő intézkedések, ám azt reméli, hogy Bahreinben a három DRS-zónának köszönhetően némiképp változni fog a csapatok taktikája. „Szerintem lesz egy kis hatása. Több előzési lehetőség lesz, és ez változtathat a kiállások stratégiáján. A csapatok talán eltérő taktikákat választanak, és reméljük, több lesz az akció is” – vélekedett a McLaren versenyzője.


Charles Leclerc egyetértett vele. „Így nagyobb esély van arra, hogy ha egy pluszkiállás után visszaesel, megelőzz másokat. Ezen a pályán már két DRS-zónával is könnyű volt előzni, így a hárommal csak még könnyebb lehet. Ez változtathat a stratégián.”


Norris azért hozzátette: „Bahrein szerintem jobb pálya az előzés szempontjából Ausztráliánál, DRS-zónák nélkül is. A DRS jó megoldás egy olyan helyzetben, mint a mostani, amikor ennyire nehéz előzni. Biztosra veszem, hogy sok előzés lesz a hétvégén. De nem ez a legtermészetesebb módja az előzéseknek.”




Lando Norris (Fotó: XPB) Lando Norris (Fotó: XPB)


Szkeptikusan kommentált Romain Grosjean is, aki szintén nem nagy pártolója a szárnynyitogatós előzéseknek. „Meglátjuk, mi sül ki belőle, de első ránézésre nekem ez nem tetszik. A DRS nem a legjobb előzési lehetőség, és sokkal szebb, amikor az autók kerék a kerék elleni csatát vívnak egymással ahelyett, hogy csak elhaladnak egymás mellett” – érvelt.


Még nyíltabb volt a DRS-t sokszor kritizáló Max Verstappen. „Alapvetően nem akarunk DRS-előzéseket csinálni. Én nem vagyok nagy rajongója ennek, legszívesebben teljesen megszabadulnék a DRS-től. De az olyan pályákon, amelyeken nehéz előzni, jó megoldás ez.”


Csapattársa, Pierre Gasly is inkább kényszermegoldásnak látja a DRS-t. „Minél több az akció, annál jobb. De van más módja is az előzésnek, a DRS nélküli. Jó lenne, ha tudnánk olyan szorosan követni egymást, hogy emiatt lenne több akció, de ez pillanatnyilag nem lehetséges, ezért egyelőre a DRS-zónák módosítása az egyetlen, amit tenni lehet.”


Verstappen abban ugyanakkor nem biztos, hogy a DRS-hatás idei erősödése tudatában a zónák számának növelése a legjobb megoldás. Talán itt az ideje az ellenkező irányba indulni a megfelelő egyensúly megteremtése érdekében? „Eddig mindig hosszabbítottuk a zónákat, most talán már rövidíteni kéne őket” – vetette föl a holland.


190328_F1_KOZVETITESEK_M4


Az előzéskönnyítő eszköztől Lewis Hamilton is szabadulna. „A DRS voltaképpen csak egy sebtapasz arra, hogy gyenge minőségű a versenyzés ezekkel az autókkal. De ez van, nem lehet megváltoztatni az autók alapstruktúráját és a keltett turbulenciájukat, szóval muszáj más megoldást találni a versenyzés könnyebbé tételére. A harmadik zóna izgalmasabbá teszi a mostani versenyt, többet kell majd taktikázni, szorosabb lesz. Itt mindig nagy az a tempókülönbség, ami az elöl haladó megelőzéséhez szükséges, a DRS ezt most csökkenteni fogja, és szerintem ez pozitívum” – vázolta a hátrányos és előnyös oldalait is a címvédő.


Kevin Magnussen alapvetően fölöslegesnek tartja az intézkedést, ám rátapintott a lényegre azzal, hogy megállapította: egy versenyző véleményét úgyis mindig a saját helyzete és eredménye fogja meghatározni az efféle témákban. „Szerintem ezen a pályán már eddig is könnyű volt előzni, szóval nem látom szükségét ennek. Más pályákon nagyobb szükség lenne rá. Azt nehéz megmondani, hogy mi számít túl könnyűnek. Ha nekem származik előnyöm belőle, akkor azt fogom mondani, hogy tökéletes, ha nem, akkor az ellenkezőjét. Ez van, reméljük, javít a versenyzésen, a show-n, és a szurkolók jobban fognak szórakozni.”


A dán abban biztos, hogy nem kell félnünk az Ausztráliában tapasztalt előzésaszálytól. „Ez egy jó pálya, minden adott rajta. Vannak gyors kanyarok, nagy féktávok, jó előzési lehetőségek, lehet rajta versenyezni, alkalmas a jó versenyzésre.”


Reméljük, vasárnap tettekkel is bizonyítják ezt!


Kapcsolódó tartalom

Bahreini Nagydíj
Csak elkényelmesíti a versenyzőket a DRS?