Musorujsag
Élő Eredmények

Sainz: Jó oldala is volt a Verstappennel történt ütközésnek

Sainz: Jó oldala is volt a Verstappennel történt ütközésnek

Autosport, Sky Sports, Motorsport-Total
Mázlistának nevezte Carlos Sainz Max Verstappent, amiért az ő autója megúszta kettejük ütközését. Azt is elmondta, miért nem bánja igazán a balesetet.

A versenyt megelőző parádén Max Verstappen és Carlos Sainz még együtt nevetgéltek a mezőny tagjait a pályán körbevivő kamion platóján, aztán amikor pár órával később újra összetalálkoztak ugyanott, már nem volt olyan jó a hangulat. Kihasználva, hogy a Red Bull egész hétvégén csak vergődött a legpuhább gumikeveréken, a McLaren versenyzője agresszív támadást indított korábbi csapattársa ellen. Verstappen elsőre sikeresen védekezett, majd a következő körben kicsit mindketten túlfeszítették a húrt, és összeütköztek a 4-es kanyarban.

A balesetet csak a narancssárga autó bánta: defektet kapott és a vezetőszárnya is sérült. Sainz nem tervezett kényszerkiállása után még visszatért a versenybe, ám a mezőny végéről nemigen tudott elszakadni, majd föl is adta a küzdelmet.

A spanyol szerint nagy szerencséje volt ellenfelének, hogy az ő Red Bullja ép maradt. Az esetben vizsgálódó, de büntetést nem osztó FIA ítéletével viszont egyetértett. „Nos, ilyen a versenyzés, ezek a balesetek benne vannak. Jól rajtoltam, mindent megtettem, amit kellett, de rosszul sült el. Már az enyém volt az a kanyar, de annyira erős volt az ütközés, hogy defektet kaptam tőle. Az lett volna a normális, ha mindketten defektet kapunk, és mindketten kiesünk. Mázlija volt, hogy folytatni tudta, mert nagyon erősen nekem jött” – fogalmazott Sainz.

Verstappen föltette a kezét, és riválisára hárította a felelősséget. „A külső íven akart előzni, későn fékezett, és szerintem már nem látott engem, mert ezeknél az autóknál képtelenség látni, mi történik melletted. Szóval későn fékeztem, láttam, hogy elfordul a kanyarra, és hogy elkerüljem az ütközést, a kerékvetőre hajtottam. De még így is összekoccantak a kerekeink. Balszerencse volt, de szerintem nem számított rá, hogy én még mindig ott vagyok” – vélekedett a holland.

Carlos Sainz defektje (Fotó: Formula1) Carlos Sainz defektje (Fotó: Formula1)

Nico Rosberg szerint is ez volt Sainz legnagyobb hibája. Mint mondta, egy Verstappennél mindig számítani kell arra, hogy az utolsó pillanat utánig ragaszkodik a helyéhez. A McLaren ügyvezetője, Zak Brown szerint most ennek volt köszönhető a baleset. „A fedélzeti kamerás felvételeket elnézve azt mondom, Carlosé volt a kanyar. Versenybaleset volt, de Carlos már tisztán elöl volt, Maxnak pedig vissza kellett volna vennie. De tudjuk, ő ezt nem teszi meg.”

Sainz nem neheztelt ellenfelére. „Manapság a ’hagyd versenyezni őket’ elv van érvényben” – utalt arra, hogy az FIA-val éppen Bahreinben beszélték meg, a versenybírák elnézőbbek lesznek a hasonló esetekben. „Nincs miért panaszkodnom, azt mondanom, hogy Maxnak büntetés járt volna. Nem járt. Tudom, hogy keményen ment a kanyarba, későn fékezett, én kívül voltam, ő elcsípte a kerékvetőt, és keményen nekem jött. De nem fogok panaszkodni, sem túlbonyolítani. Vissza nézem a videót, és ennyi. A pillanat hevében amúgy sem jó panaszkodni, és jobb nem hibáztatni a bírákat. Meg kellett próbálnom, és rossz lett volna, ha nem próbálom megkerülni Maxot kívülről.”

Sainz ezenkívül szinte még „hálás” is volt Toro Rossó-s újonctársának, hiszen későbbi váltóproblémája miatt úgysem maradt volna a pontzónában, és könnyebb volt számára a mezőny végéről föladni. „Próbálom a pozitívumokat nézni. Jól rajtoltam, jó volt az első köröm, az élen haladók nem tudtak elhúzni tőlem, gond nélkül az első hatban tudtam maradni. Úgysem értem volna célba pontszerző helyen, mert a váltóm a verseny során meghibásodott. Majdnem egy másodpercet veszítettem emiatt, szóval ha megelőztem volna Verstappent, ötödik lettem volna, majd hirtelen jött volna a váltóhiba, és az úgy még drámaibb lett volna” – vázolta Sainz a helyzetértékelés optimista változatát.

Borítókép: Max Verstappen és Carlos Sainz ütközése (Fotó: Formula1)

További tartalmak