A Ferrari és az 1000 lóerő – mit kotyogott ki Mick Schumacher?

Miközben a Mercedes nehezen tudta hová tenni a Ferrari bahreini egyenesekben tapasztalt fölényét, Mick Schumacher az olaszok motorjának teljesítményéről kotyogott. De árult-e el bármilyen titkot is ezzel?

Mick Schumacher (Fotó: XPB)

Évek óta beszédtéma, hogy csak idő kérdése, és a jelenlegi F1-es hibridmotorok átlépik a bűvös 1000 lóerős határt. A Mercedesről már évekkel ezelőtt is találgatták, hogy sikerült a bravúr, ám a nem hivatalos mérési adatok ennek ellent mondtak.


A Ferrarival megejtett keddi bahreini tesztje után viszont Mick Schumachernek volt egy elejtett félmondata, amit aztán mind ebből a szempontból, mind a vörösök múlt hétvégi egyenesekben tapasztalt fölénye miatt elég érdekesnek talált a sajtó ahhoz, hogy csámcsogjon rajta egy kicsit. „Az autó nagyon jól gyorsít ki a kanyarokból. De még így is tisztelned kell. Ha nem teszed, a több mint ezer lóerő veszélyessé is válhat” – mondta Schumacher, miközben az F1 vezetési élményének különlegességeiről beszélt.


Több mint ezer lóerő? Bár eleve kétséges, hogy e megfogalmazást szó szerint értette-e, az érték említésénél többen megakadtak, és van, aki szerint máris itt a bizonyíték arra, hogy a Ferrari sokat dicsért motorja már biztosan ezen szám fölötti teljesítményre képes.




Mick Schumacher (Fotó: Ferrari) Mick Schumacher (Fotó: Ferrari)


Szenzáció lenne? Technikai szempontból nyilván, hiszen nagy eredmény, hogy a kis V6-os motorokat a turbófeltöltővel és az egyre hatékonyabbá váló ERS-sel ilyen szintre fejlesztették az évek során. Más szempontból viszont nem annyira, hiszen már a múlt évben pletykáltak arról, hogy mind a Mercedes, mind a Ferrari áttörhette az 1000 lóerős plafont.


A német Auto Bild Motorsport ennek kapcsán megemlítette, az év eleji barcelonai tesztek alkalmával volt szerencséjük beszélgetni a Mercedes motorrészlegét vezető Andy Cowell-lel. A motorjuk 2019-es javulásáról is kérdezték, valamint arról, idén már ténylegesen elérték-e az 1000 lóerős teljesítményt. A szakember nevetve csak annyit mondott: „Csak idén? Már tavaly is volt ennyink…”


Ennyit az elkotyogott nagy titkokról. Konkrét és hivatalos adatokat meg úgyis csak akkor fogunk megtudni a jelenlegi motorok teljesítményéről, ha azok már egy múzeumban fognak pihenni, miközben az F1-es autókat egy másfajta technológia fogja működtetni, melyek a mostani hajtóegységeket már irrelevánssá teszik...