A Racing Point a Mercedes szélcsatornáját fogja használni

A szezon második felétől kezdődően motorszállítójának, a Mercedesnek a szélcsatornáját fogja használni versenyautójának fejlesztéséhez a Racing Point. Egyesek szerint ez az egyik előjele lehet annak, hogy a két istálló szorosabbra fűzi együttműködését…

Sergio Pérez (Fotó: XPB)

A korábban Force India névre hallgató alakulat 2015 óta a Toyota kölni (a gyár egykori F1-es istállója által is használt) szélcsatornáját veszi igénybe F1-es fejlesztéseihez, az idei szezon viszont ezen a téren is változást hoz, hiszen amit átváltanak a 2020-as autóval kapcsolatos munkálatokra, már a Mercedes létesítményében fognak dolgozni.


Az egyelőre nem ismert, hogy a Racing Point a Mercedes 60 százalékos modelljét használja majd, vagy a régebbi, 50 százalékosat, ám mivel eddig a Toyota szélcsatornájában egy 60 százalékosat használtak, feltehetően a folytatásban is ezzel dolgoznak majd.




Sergio Pérez (Fotó: XPB) Sergio Pérez (Fotó: XPB)


Szóvivőjük a téma kapcsán elmondta, a Mercedesszel való együttműködés több szempontból is vonzó volt számukra, ezek közül pedig az egyik az, hogy létesítményük közelebb van a Racing Point silverstone-i központjához, mint a Toyotáé, amit eddig használtak, így tehát döntésük költséghatékonyság szempontjából is megalapozott.


A Racing Point lépése egyesek szerint az egyik előjele lehet annak, hogy a két csapat a folytatásban szorosabbra fűzi együttműködését, és akár egy olyan partnerség is kiépülhet közöttünk, mint a Ferrari és a Haas, valamint a Red Bull és a Toro Rosso között.


Korábban már fölmerült, a Mercedes is szeretne egy „testvércsapatot”. Az ügyben tárgyaltak is a Williamsszel, a britek azonban szerették volna megtartani függetlenségüket, így végül nem jutottak megegyezésre a címvédővel. Mivel motorszállítóként jó ideje együttműködnek már, most a Racing Pont „megkörnyékezése” egy logikus lépés lehet.  




Racing Point (Fotó: XPB) Racing Point (Fotó: XPB)