Vége a Honda makulátlan mérlegének

Először kényszerült motorcserére 2019-ben a Honda. Danyiil Kvjat problémás erőforrása már úton van Japán felé.

Danyiil Kvjat (Fotó: XPB)

A második kínai szabadedzésének felét elveszítette Danyiil Kvjat, miután a Toro Rosso az első gyakorlást követően problémára bukkant az erőforrásnál. Mivel azonnali megoldást nem tudtak a hibára, a japánok mérnökei úgy döntöttek, a biztos megoldás, ha az orosz új hajtóegységet kap.


„Az első szabadedzés alatt eltérést fedeztünk föl a Kvjat autójának erőforrásából nyert adatokban. Mivel csak kevés időnk volt teljesen kivizsgálni a hibát a két szabadedzés között, úgy döntöttünk, elővigyázatosságból kicseréljük az erőforrást” – közölte a Honda még a csere előtt. Kvjat belső égésű motorból, turbófeltöltőből, valamint a két ERS-egységből is új példányt kapott, és ezzel Carlos Sainz, valamint Nico Hülkenberg után a harmadik versenyző lett, akinél ilyen sok egységet cseréltek idén.


Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója elárulta, a problémás hajtóegységet szakurai bázisukon fogják megvizsgálni. Vélhetően ott dől el az is, bevethető lesz-e a folytatásban. „Visszaküldjük Szakurába az eredeti erőforrást, hogy további vizsgálatoknak vethessük alá, és a pályán gyűjtött adatokat is ki fogjuk elemezni. A másik három autónk számára a szabadedzés viszonylag simán alakult, az időeredményeink pedig ígéretesek. Fontos lesz a szombati utolsó szabadedzés” – nyilatkozta a szakember.


A Honda idei erőforrását eddig a Red Bull és a Toro Rosso is sokat dicsérte, mivel a téli tesztektől kezdve szinte makulátlanul működött – vagy legalábbis nem adódott vele olyan komoly probléma, amiről a nyilvánosság előtt beszélniük kellett. Bár mindkét istálló szerint nagy előrelépést tettek a télen, Tanabe továbbra sem szívesen hasonlítgatja magukat a Mercedeshez és a Ferrarihoz. „A szezon jól indult, elfogadható teljesítményt nyújtottunk, elfogadható eredményeket értünk el. De az elfogadható még nem jelent fantasztikusat, és nyilvánvaló, hogy még van különbség az élmenők és közöttünk. Nagyon kell igyekeznünk a teljesítmény javításával, ha harcba akarunk velük szállni, de az is egyértelmű, hogy e javulás nem jöhet hirtelen, egész évben dolgoznunk kell” – fogalmazott.




Pierre Gasly (Fotó: XPB) Pierre Gasly (Fotó: XPB)


A legnagyobb lépést az jelentené, ha a két riválishoz hasonló ugrást tudnának tenni az időmérő edzésen. Bár a Red Bull örül annak, hogy idén végre ő is rendelkezik az úgynevezett „partimóddal”, az eddigi eredmények azt sugallják, hogy a Q3-as teljesítménylöket még mindig nem olyan nagy, mint a Mercedesnél és a Ferrarinál. „Jönni fog az előrelépés” – jelentette ki Christian Horner, az osztrákok csapatfőnöke. „Azt nem tudom, hogy akkora-e, mint a többieknél, de a Honda nagyon keményen dolgozott a télen, és egyértelműen jobb a teljesítményünk az időmérőn és a versenyen is. Szerintem az év folyamán bevetett újabb motorokkal ez a teljesítmény csak tovább fog javulni.”


Versenyzője, Pierre Gasly hiszi, hogy a Honda képes olyan ütemben fejlődni, hogy azzal felzárkózzon a sokak szerint már etalonnak számító Ferrarira. „A Ferrari végsebessége nagyon jó, előnyben vannak velünk szemben, de tavalyhoz képest kisebb lett a különbség. Ha így folytatják, biztosra veszem, hogy egy ponton utol fogjuk érni őket” – jósolta a francia.