Musorujsag
Élő Eredmények

Az Alfánál ismétlődött meg a Ferrari bahreini motorhibája

Az Alfánál ismétlődött meg a Ferrari bahreini motorhibája

Autosport, Motorsport-Total
Az Alfa Romeo kínai időmérős botlása igazolta, a Ferrari jól döntött, amikor a hétvégére központi elektronikát cserélt. Antonio Giovinazzi motorja ugyanúgy ment tönkre, mint Bahreinben Charles Leclerc-é.

Pocsék időmérőn van túl az Alfa Romeo csapata, és még pocsékabb hétvégéje van Antonio Giovinazzinak. Azok után, hogy pénteken ki kellett hagynia egy teljes szabadedzést a Ferrari-motor nem megfelelő installációja miatt, az olasz az időmérő edzésen újra egy erőforrással kapcsolatos hiba révén akadt fenn a rostán a Q1-ben. Mivel a garázsban rekedt, mért kört sem autózhatott, így vasárnap az utolsó rajtsorból kell indulnia.

Kiesésének oka a Ferrari csapatát sem hagyja hidegen: ugyanaz a hiba lépett föl az olasz erőforrásnál, ami két hete megfosztotta Charles Leclerc-t élete első F1-es futamgyőzelmétől: leállt az egyik hengerfej működése. A Scuderinál Bahrein után megállapították, hogy rövidzárlat okozta a bajt, és óvintézkedésként mindkét Ferrariba beépítettek egy új vezérlő elektronikát – pontosabban egy már jobban ismert korábbi verziót.

Példájukat a Haas is követte, az Alfa Romeo viszont lemondott a változtatásról, mivel számára problémás lett volna az új részegységhez igazítani a versenygép belsejét. Giovinazzi most ennek fizette meg az árát, és bár vasárnapra kap egy új elektronikát, az továbbra is az eddig használt specifikációból való. „A Ferrari fölajánlotta nekünk az új változatot, de nem volt időnk az autóba építeni azt a beépítés nehézsége miatt. Most itt ez a probléma, vasárnap pedig cserélni fogunk, de kitartunk ugyanazon verzió mellett. Kiminél pedig nem fogunk cserélni” – mondta Frédéric Vasseur csapatfőnök.

Kimi Räikkönen (Fotó: MTI/EPA) Kimi Räikkönen (Fotó: MTI/EPA)

És ha már Kimi Räikkönen: a csak 13.-ként záró finn erővesztésre panaszkodott az időmérő Q2-es szakaszában, ami közrejátszott abban, hogy nem jutott előrébb. Fölmerült a kérdés, hogy hátráltatta-e őt is műszaki probléma, ám Vasseur szerint nála más volt a magyarázat. „Ez nem erővesztés volt, hanem a végsebességéből veszített. Nagyon furcsa volt. Őrült szembeszél jött, ami egy kisebb csoportot kapott el, minket, Valtterit (Bottas), és még valakit, és öt-tíz másodpercig senki sem tudott javítani a tempóján” – magyarázta a francia, hozzátéve, ezt nem kifogásként hozta föl, a kiesésüket sem erre keni. „Az első két alkalommal jól ment, de van, hogy csak századok döntenek. Volt, hogy mi voltunk, akik éppen elkerülték a kiesést, most éppen a vonal alatt voltunk. El kell ezt fogadni. Szerintem a versenytempónk jobb lesz.”

53 hétvége óta először a top 10-en kívül Räikkönen

Räikkönen búcsújával egy nagy sorozat szakadt meg. A „Jégember’ a 2016-os Magyar Nagydíj óta most először nem került a legjobb tízbe. A széria vége nem érte traumaként. „Pár menetem egészen jó volt, például az első a Q1-ben. Az utolsó kanyarban viszont keresztbe álltam, és a következő kettő eléggé átlagos volt. De az utolsóval elégedett voltam, az már inkább volt olyan, amilyennek lennie kelletne. Csak nem voltam elég gyors. A hátsó egyenesben vesztettünk, de azért, mert magunk voltunk. Talán a szél is fölerősödött abban a körben. Ez van” – kommentált 2007 világbajnoka, aki a gumik miatt nem vár egyszerű folytatást.

Kimi Räikkönen (Fotó: XPB) Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)

Giovinazzi eközben nem tud egyről a kettőre jutni első teljes F1-es évében, és a jelek szerint a balszerencse is üldözi Kínában azóta, hogy 2017-ben balesettel zárta rövidre itteni versenyét. „Tudom, hogy nehéz lesz holnap az utolsó sorból indulni, de itt lehet előzni, és mindent megteszek. A célom még mindig az, hogy megszerezzem az első pontjaimat. Az autónk versenytempója jó, a futam pedig hosszú, szóval sosem tudhatjuk” – biztatta magát.

Miközben Räikkönen eddig szorgosan gyűjtötte a pontokat, és jelenleg a legtöbb egységgel áll a bajnokságban a három élcsapat versenyzői mögött, csapattársának nem volt még sok esélye a top 10-es eredményre. A négy újonc közül ráadásul ő az egyetlen, aki még egyszer sem tudta legyőzni márkatársát időmérőn és/vagy versenyen.

Vasseur azonban megvédte őt, és kiemelte, sem a rajtrács legrutinosabb – és világbajnok – tagjához, sem a Sauberre tavaly csodát tevő Charles Leclerc-hez nem szabad mérni a rutintalan Giovinazzit. „Antonio képes jól teljesíteni, és remélem, hogy hamarosan minden összeáll nála. Nem aggódom miatta. Charles-lal és a tavalyi évvel nem állítanám párhuzamba, de Charles is csak Bakuban lendült bele, miután gyengébb futamokkal kezdett.”

„Nem könnyű a helyzete. Bahreinben a második edzésen nem tudott körözni, aztán most itt volt gondja az első edzésen, és most megint. Ez már túl sok. Kétszáz százalékig támogatjuk Antoniót. Tudom, mit ért el korábban, minden egyes napon látjuk, amit csinál, és bár az eredményjelzőn ez még nem látszik, biztos vagyok benne, hogy hamarosan bizonyítani fog.”

Borítókép: Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB)

További tartalmak