Vettel jól tette, hogy megelőzte Verstappent – Magnussen

A helyzethez mérten jól döntött Sebastian Vettel Max Verstappen megelőzésével a mért köréről szintén lemaradó Kevin Magnussen szerint. De a Renault versenyzői is önzők voltak, mikor látták, hogy bajba kerülhetnek.

Sebastian Vettel Max Verstappen mögött (Fotó: Formula1)

Kissé kiakadt Sebastian Vettelre a kínai időmérő edzés után Max Verstappen. A Q3 hajrájában a bemelegítő körükön előzte meg őt a ferraris, lassításra kényszerült miatta, és így lemaradt az utolsó mért köréről. A holland a versenyzők közötti megállapodást dörgölte ellenfele orra alá, amit szerinte nem tartott be: ilyen helyzetekben nem illik mások elé furakodni.


Vettel azzal védekezett, hogy ha előzés helyett fölveszi Verstappenék lassabb tempóját, ugyanúgy nem tudta volna elkezdeni a mért körét a kockás zászló lendülése előtt, mint a Red Bull versenyzője. Szerinte azok hibáztak, akik nem vették tekintetbe, hogy ketyeg az óra, és csak az illemszabályokkal és a helyezkedéssel foglalkoztak.


Ám nem csak ők ketten voltak érintettjei a Q3 végi vonatozásnak. Verstappen és Vettel között a bemelegítő körön sokáig a két Renault haladt, akik szintén megelőzték a Red Bullt, a két Haas-versenyző pedig ugyancsak lekéste a finálét. „Eléggé zavaros volt a helyzet, és a kör végén mindenki próbált volna rajtolni, de mindenki előtt volt valaki” – mesélte Kevin Magnussen. Végül túl sokan lettünk, és ez többeknek a mért körébe került. Mindenki egyszerre ment ki a boxból, egymást követtük, és a kör vége felé nem tudhatod, hogy érdemes-e a másik megelőzésével próbálkoznod, vagy védekezni fognak ellened. Az egész zavaros volt.”


Magnussen és csapattársa, Romain Grosjean Verstappenhez hasonlóan besorolt a többiek mögé, ám ez lett a vesztük. A Haas versenyzője ez alapján jogosnak tartja, hogy Vettel és a renault-sok előzéssel reagáltak. „Ha végül tudták teljesíteni a körüket, akkor helyesen cselekedtek” – állapította meg Magnussen.




Charles Leclerc és a mögötte kialakult vonat az utolsó bemelegítő körön (Fotó: Formula1) Charles Leclerc és a mögötte kialakult vonat az utolsó bemelegítő körön (Fotó: Formula1)


Megkérdezték, ő miért nem előzött. „Nem akartam s***fej lenni” – felelte nevetve, majd rámutatott, neki sem a sportszerű gesztusok jártak a fejében, hanem a saját érdekei, ugyanakkor azt is elismerte, sosem célja keresztbe tenni másoknak. „Értik, hogyan értem? Versenyzünk, nem azért nem támadtam másokat, mert úriember vagyok, hanem azért, mert úgy véltem, elég rosszak az esélyeim arra, hogy ténylegesen megelőzzem őket, mert senki sem akar elengedni másokat. Szóval zűrös volt. Nem akarok kitolni mással, ennek semmi értelmét nem látom. Én csak magamnak akarom a legjobbat, a lehető legjobb időmérőt teljesíteni, magam miatt.”


Az önzőségre Nico Hülkenberg szerint is szükség volt ebben a kényszerhelyzetben. „Őszintén szólva én nem voltam tudatában annak, hogy ennyire szoros lesz, de már amikor elhagytam a boxutcát, akkor láttam, hogy össze fog jönni a boly a végén. A Mercedes volt előttem, a Ferrari már akkor nyomult hátulról, hamar meg is előztek, és más autók is nyomultak, szóval látható volt előre, hogy mi fog történni. Én a végén biztosra mentem, hogy meg tudjam csinálni a körömet, és ne kerüljek bajba” – utalt Verstappen megelőzésére.


Csapattársa, Daniel Ricciardo még így is majdnem kicsúszott az időből. „Eléggé szoros volt. Én talán úgy szeltem át a vonalat, hogy egy másodpercnél kevesebb idő volt hátra. Láttam a piros lámpákat, ahogy elhaladtam alattuk, szóval tényleg szoros volt. Nem tudom, hogy a többiek nem kapták-e meg az információt, de az én mérnököm figyelmeztetett, hogy szoros lesz, ezért sietnem kell. Nem hiszem, hogy a többiek is tudatában voltak ennek, mert nem siették el a dolgot” – mondta a hetedik rajtkockát megszerző ausztrál.