A kanyartempó és egy „szuperpartimód” a Mercedes titka?

Sikerült csökkentenie a Mercedesnek a Ferrarival szembeni hátrányát az egyenesekben, ám Toto Wolff ironikusnak találja, hogy a motorjával korábban domináló csapatuk a kanyarokban veri meg az ellenfeleket.

Fotó: XPB

Nagyon tartott a Mercedes Kína előtt attól, hogy a Bahreinben domináló Ferrari a sanghaji pálya hosszú egyenesei miatt még jobban elhúz tőlük ezen a hétvégén. Nem így történt: a csillagosok kisajátították az 1000. futam első rajtsorát, és az időmérő edzésen magabiztosnak mondható 0,3 másodperces előnyre tettek szert olasz ellenfelükkel szemben. Bár a piros autók továbbra is gyorsak az egyenesekben, már nem akkora az előnyük, mint két hete volt – vagy mint amekkorának pénteken tippelték a Mercedesnél.


„Az egyenesekben összességében három és fél tizedet adnak nekünk” – jelentette Toto Wolff az időmérő edzés után. Az első két szabadedzés alapján még 6-7 tizedes hátrányt emlegettek, ám a csapatfőnök szerint erre az a magyarázat, hogy a Ferrari magasabb teljesítményfokozatban használta a motorját. „A Ferrari az edzéseken magasabb teljesítményszintet képes lehívni. Ez a motor kalibrálásán múlik” – tette hozzá.


Az Auto Motor und Sport úgy tudja, ez inkább a Mercedes hiányosságának köszönhető: vannak még problémák a hűtésükkel, és emiatt a hétvégén csak két kör erejéig használhatják a legmagasabb teljesítményfokozatot. Ezt a Q3-as köreik alkalmával vetik be. A problémát a tervek szerint a barcelonai fejlesztéseikkel oldják meg véglegesen.




Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Lewis Hamilton (Fotó: XPB)


A Q3-as motorteljesítmény a találgatások szerint azonban így is kulcsfontosságú a Mercedes számára. Nico Rosbergnek meggyőződése, hogy a Mercedes időmérős motormódja még mindig jóval hatékonyabb, mint a Ferrarié, és a Red Bull-os Helmut Marko is így érzi. „Van egy szuperpartimódjuk. De ezt nem használhatják sokáig” – jelentette ki.


A Mercedes-versenyzők végsebessége az időmérőn így is 5 km/órával elmaradt a Ferrarikétól, és a 3 tizedes egyenesbeli hátrányukat a kanyarokban hozták vissza. Sőt, nemcsak visszahozták, hozzátettek még 0,3-et. Toto Wolff ezt ironikusnak tartja. „Az elmúlt években folyton a motorunk miatt dicsértek minket, és ezek után elég vicces megállapítani, hogy Kínában a kanyarokban mutatott teljesítményünk jelenti a különbséget. Úgy tűnik, megtaláltuk az optimális leszorítóerőt. De a Forma–1 nem az egyszerű válaszairól híres, az eredmény mindig az aerodinamikai hatékonyság, a leszorítóerő és a légellenállás egyensúlyának következménye. A télen próbáltuk csökkenteni a nyilvánvaló hátrányunkat, és úgy tűnik, hogy jó úton járunk” – állapította meg elégedetten.


„A Ferrari mindent kipréselt magából, és megint nagyon gyors volt az egyenesekben, de mi jobbak voltunk a kanyarokban, és végül ennek köszönhetően maradtunk előttük. Az autónk egészen jól áll a leszorítóerő terén, de az egyenesekben javítanunk kell a sebességünkön. Ez mindig a teljesítmény és a légellenállás kombinációján múlik, és mi minden követ meg fogunk mozgatni a karosszéria és az erőforrás terén, annak érdekében, hogy valamennyit visszanyerjünk.”




Valtteri Bottas (Fotó: XPB) Valtteri Bottas (Fotó: XPB)


Sebastian Vettel abban bízik, hogy a versenyen többet fognak tudni profitálni az egyenesben mért sebességükből, és az előzéshez segítheti hozzá őket. Wolff szerint a meghatározó tényező azonban nem ez lehet, hanem az, hogy az idő lehűlt szombathoz képest, és ez újra megkeverheti a kártyákat az erőviszonyokat eleve döntően befolyásoló gumik miatt. „A mi előrejelzéseink szerint nem lesz olyan meleg a versenyen, mint szombaton, tehát nehezebb lesz a működési tartományba hozni a gumikat. Ez jelentheti majd a különbséget a győzelem és a vereség között. Én a Pirelli-gumikat tartom a teljesítményingadozások legfőbb okának” – jelentette ki.


Meglátjuk, beigazolódik-e a jóslata. Az M4 Sport és az M4sport.hu élő közvetítése a Kínai Nagydíjról 7 óra 30 perckor kezdődik!