Musorujsag
Élő Eredmények

Hamilton nyerte az 1000. F1-es versenyt, és élre állt a bajnokságban!

Hamilton nyerte az 1000. F1-es versenyt, és élre állt a bajnokságban!

Boxutca
A rajt döntötte el a Kínai Nagydíjat, Lewis Hamilton már az első métereken bebiztosította győzelmét az F1 1000. versenyén. Sebastian Vettel egy korai csapatutasítással nyerte vissza helyét az elégedetlenkedő Charles Leclerc-rel szemben, és idén először pezsgőzhetett.

Bottas kipörgette! A rajtnál, és ezzel el is vesztette az esélyét az 1000. dicsőségére. Hogy mindig ott legyen a neve mellett, ha az évkönyveket felcsapja valaki. A dicsőség ugyanis azé a Lewis Hamiltoné lett, aki saját elmondása szerint nem feltétlenül törődik ezzel az egész jubileumi dologgal. Ez általában így is van mindenkivel, aki vesztésre áll. Utána azonban a történelemkönyvekkel jubilál. Megérdemelten!

A Kínai Nagydíj rajtja (Fotó: XPB) A Kínai Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)

Mert Lewis Hamilton végig uralma alatt tartotta az 1000.-et. Olyannyira, hogy a kamera nem is kereste, vagy legalábbis a rendező nem kérte erre. Bottas sem nagyon tudta követni, hamar lőtávolon kívülre került, aztán legközelebb egy korábbi kerékcsere miatt jött a látóterébe Hamilton, de innen is sikerült elvesztenie.

Motor Racing - Formula One World Championship - Chinese Grand Prix - Race Day - Shanghai, China

Picit hátrébb viszont volt esemény bőven. Manapság a legnagyobb figyelem a Ferrari csapatutasításos tevékenységét övezi. Ki a kiválasztott? Van-e egyáltalán? Egyelőre a helyzet hozza, de valószínűleg Vettel, aki már évek óta megpróbálja sikerre vinni a Ferrarit, rendelkezik néhány plusz kredittel.

A német a rajtnál remekül jött el, de épp emiatt fennakadt a kipörgő Bottasban, és ez elég volt ahhoz, hogy a csapattárs, Charles Leclerc megelőzze őt. Vettel azonban nem maradt le, ott volt végig a monacói nyakán, és 10 kör után a csapat meg is kérte az ifjú titánt, hogy engedje valószínűleg „sürgősebb” útjára márkatársát.

A csere meg is történt, de talán épp a folyamatos közelautózás miatt Vettel kerekei mintha nem lettek volna százasok és történt néhány elfékezés, ami miatt a négyszeres világbajnok nem is igazán tudott elhúzni csapattársától. Egy kicsit jobban el tudott nyúlni, de nem volt komoly előnye. Számszerűen. De helyzeti az nagyon is.

Motor Racing - Formula One World Championship - Chinese Grand Prix - Race Day - Shanghai, China

Hiszen általában azt részesítik előnyben a bokszutcában, aki a pályán előrébb van, és amikor Max Verstappen, aki elég közel volt a Ferrari alakulatához, a bokszba hajtott Vettellel reagált a csapat. Sikerült is megtartani a pozíciót a hollandhoz képest, de már itt kiderült, hogy ha Leclercet kihívják, ő már veszíteni fog egy helyet. Jött a B terv, ami egy elnyújtottabb első kerékcserés periódust jelentett, mely után a futam végén jobb helyzetbe kerülhetett volna az ifjú ferraris.

Ez azonban nem jött be. Csupán négy körrel tudta tovább húzni, aztán pedig ahogyan mindenki más, ő is kiállt egy második kerékcserére. Ráadásul az elnyújtott első etap sem tudta megvédeni Max Verstappentől, így Leclerc végül csak az ötödik helyen ért célba.

Motor Racing - Formula One World Championship - Chinese Grand Prix - Qualifying Day - Shanghai, China

Hamilton elsőségét azonban mindez nem befolyásolta. Csupán az az idei újítás, amivel kapcsolatban épp a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff jelentette ki, hogy miatta valaki egyszer a falban köt ki. A gyorskörért járó plusz pont azonban sokáig úgy tűnt, hogy Sebastian Vettel „ölébe hullik”, ám az utolsó előtti körben Pierre Gasly kirongyolt a bokszba egy plusz kerékcserére, majd megnyomta a gázt, és elhappolta ezt a plusz egy pontot, miközben a hatodik helyen célba ért.

A verseny legjobbjának viszont az az Alexander Albon választatott meg, aki szombaton az összetört autója miatt nem vehetett részt az időmérő edzésen, a futamon azonban szerzett egy pontot!

Motor Racing - Formula One World Championship - Chinese Grand Prix - Qualifying Day - Shanghai, China

Az 1000. futam után a 2019-es évad tabelláján már nem Valtteri Bottas, hanem Lewis Hamilton áll, amivel kapcsolatban Bottas kijelentette: nem túl jó érzés.

Nos, ismét két hét hetet kell várnunk, hogy kiderüljön, Bottas jobb érzésekkel gazdagodik-e – a következő versenyhétvége az Azeri Nagydíj lesz.

Az F1 hivatalos képe remekül megjósolta a sorrendet (Szeleczky Ádám) Az F1 hivatalos képe remekül megjósolta a sorrendet (Szeleczky Ádám)

A Kínai Nagydíj végeredménye:

Versenyző Csapat Idő
1. Lewis Hamilton  Mercedes 1 ó 32 p 6,350 mp
2. Valtteri Bottas Mercedes +06,552 mp
3. Sebastian Vettel Ferrari +13,744 mp
4. Max Verstappen Red Bull-Honda +27,627 mp
5. Charles Leclerc Ferrari +31,276 mp
6. Pierre Gasly Red Bull-Honda +1 p 39,307 mp
7. Daniel Ricciardo Renault +1 kör
8. Sergio Pérez Racing Point-Mercedes +1 kör
9. Kimi Räikkönen Alfa Romeo-Ferrari +1 kör
10. Alexander Albon Toro Rosso-Honda +1 kör
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kör
12. Kevin Magnussen Haas-Ferrari +1 kör
13. Lance Stroll Racing Point-Mercedes +1 kör
14. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari +1 kör
15. Carlos Sainz McLaren-Renault +1 kör
16. George Russell Williams-Mercedes +2 kör
17. Robert Kubica Williams-Mercedes +2 kör
18. Lando Norris McLaren-Renault kiesett
19. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Honda kiesett
20. Nico Hülkenberg Renault kiesett
Leggyorsabb kör: Pierre Gasly, 1:34,742 mp

További tartalmak