Úgy tűnik, a Kínai Nagydíjat megnyerő csapatnak mostanság kötelező rituáléja, hogy végrehajt egy kettős kerékcserét… A múlt évben a Red Bull a biztonsági autós fázis alatt ezzel a húzással hozta nyerő helyzetbe Daniel Ricciardót és Max Verstappent, idén a Mercedes pedig így biztosította be Lewis Hamilton és Valtteri Bottas nyugalmát a hajrában.
Miután Max Verstappen és Sebastian Vettel megejtette a második kerékcseréjét, a Mercedes huszárvágással hárította veszélyt: a 36. körben gyors egymásutánjában cserélték le két autójuk kerekeit. Erre azért volt szükség, mert attól féltek, ha a hagyományos úton maradnak, és Hamilton cseréje idején további egy körre kint tartják Bottast, azzal fennáll a veszélye a riválisok sikeres elévágásának. Vagy legalább annak, hogy támadó közelségbe kerülnek a finnhez.
„Valtteri nyomás alatt állt Sebastian részéről. A logikus lépés az lett volna, hogy őt hívjuk ki először” – magyarázta Toto Wolff.
Ez viszont azért nem volt opció, mert így Hamiltont tették volna ki az elévágás vagy az előnycsökkenés veszélyének, és a csapattársa kerülhetett volna jó pozícióba. „Nem akartunk belenyúlni a sorrendbe, ezért döntöttünk a kettős kiállás mellett” – mondta a csapatfőnök. „Tudtuk, hogy megvan az ehhez szükséges különbség, és biztosítottuk Valtterit, hogy nem fog időt veszíteni.”
Ám Bottas nem volt ennyire meggyőződve a döntésük helyességéről. A rádióban jelezte, nem szívesen veszítene időt egy kettős cserével, a futam után pedig azt is elárulta, mindent akart, csak egyszerre kiállni nem. „Aggódtam. Tudom, hogy a hátsó autó ilyenkor időt veszít. És azt is tudtam, hogy az utolsó esélyem arra, hogy megnyerjem a futamot, ha nem Lewisszal egy időben állok ki” – mondta.
Hozzátette, a későbbi cserén, de még azon is elgondolkodott, hogy inkább egyetlen kiállással teljesíti a versenyt, hátha így csapattársa előtt tud maradni.
Utólag belátta, ennek sok realitása nem volt. „Most, hogy már láttam az adatokat, megértem a csapat döntését. Helyes volt a kettős győzelem bebiztosításához. Én magam szerettem volna vállalni a kockázatot, de utólag már nem hiszem, hogy a gumim bírta volna. Ez így volt logikus” – hárította annak lehetőségét, hogy csapata Hamilton győzelmét akarta inkább.
Toto Wolff csapatfőnök büszke volt a döntésükre. „Az efféle húzások rendkívülinek számítanak, és mindig van bennük némi kockázat. Büszke voltam arra, hogy a fiúk tökéletesen megcsinálták. Egy ilyen helyzetben mindent el is veszíthetsz. Mi azért léptük meg, hogy lebiztosítsuk magunkat Vettel és Verstappen kiállása után. Szerencsére tökéletesen működött a koreográfia.”