Meglepte a Mercedest, hogy csak ennyit tudott a Ferrari

Meglepte a Mercedest, hogy a Ferrari a Kínai Nagydíj vasárnapján még az egyenesekben sem tudta megszorongatni őket. Lewis Hamilton úgy érzi, az ellenfelük teljesít alul önmagához képest.

Lewis Hamilton és Sebastian Vettel (Fotó: Mercedes)

Három futam ment le a 2019-es bajnokságból, a Mercedes még mindig veretlen, a Ferrari még mindig nyeretlen. Ki hitte volna ezt a téli tesztek után, amikor mindenki a vörösök fölényéről és az ezüstösök esetleges problémáiról találgatott? A címvédő csapat kis túlzással már el is temette magát Ausztrália előtt, ám azóta aratott két fölényes és egy szerencsés kettős győzelmet, és máris 57 pontos előnyre tett szert maranellói ellenfelével szemben.


A Mercedes Ausztráliához hasonlóan Kínába is tévesnek bizonyuló várakozásokkal érkezett. Toto Wolffék meg voltak győződve arról, hogy a Ferrari Bahreinben látott dominanciája az egyenesekben a sanghaji pályán is toronymagas favorittá teszi őket. Aztán hamar kiderült, hogy a kanyarokban sokkal nagyobb az ő fölényük, mint a Scuderiáé a padlógázas szakaszokon, ám Wolff még az időmérős sikerük után is azt gondolta, hogy Sebatian Vettelék a magas sebességükkel és a DRS használatával meg fogják keseríteni az életüket.


Nem így lett, és ez meglepte az osztrák csapatfőnököt. „Azt hittem, hogy az egyenesbeli fölényük veszélyt fog jelenteni ránk, főleg az első körökben, és amikor a DRS-t is elkezdhetik használni, még inkább. Ennek a közelébe sem kerültek. A tizenhármas kanyarból jól jöttünk ki a hosszú egyenesre. El tudtunk húzni tőlük, így nem kerültek igazán közel egyszer sem. De ez meglepetés volt.”




Valtteri Bottas, Charles Leclerc (Fotó: Formula1.com/Twitter) DRS Valtteri Bottas, Charles Leclerc (Fotó: Formula1.com/Twitter)


„Nem számítottam arra, hogy ilyen jók leszünk, főleg azután, hogy a pénteki hosszú etapjaink nem voltak kiemelkedőek. Péntek este nem fogadtam volna arra, hogy vasárnap ilyen tempóra leszünk képesek. Még mindig meg vagyok győződve arról, hogy a motorerő és a légellenállás kombinációját nézve a Ferrarié a jobb autó. A Mercedesnek viszont több leszorítóereje van, és gyors a kanyarokban. Most valahogy meg kell tartanunk ezt a szintet, miközben az egyenesekben gyorsabbá kell válnunk” – jelölte ki az utat saját csapatának.


Wolff úgy véli, a verseny bizonyította, hogy a Ferrari továbbra is titokzatos egyenesbeli fölénye időmérős körülmények között nagyobb, mint a versenyen. „Nem néztem még át az adatokat, de az egyenesekben nyújtott teljesítményük még a versenyen is nagyon jó volt. De nem annyira, mint az időmérőn, mert az nagyon lenyűgöző. De minden csapatnak meg kell találnia az egyensúlyt a légellenállás, az erő és a leszorítóerő szintje között. A kanyarokban nagy légellenállást akarsz, de nem veszíthetsz az egyenesekben, és elég nehéz megtalálni az egyensúlyt.”


Lewis Hamilton szerint a versenyek azért cáfolnak rá folyamatosan az előzetes várakozásaikra, mert a Ferrari nem képes kihasználni a valós erejét, miközben ők folyamatosan ezt teszik. „Nem vagyok biztos benne, hogy eddig sikerült igazán jó hétvégét összehozniuk, de Bahreinben úgy tűnt, az jó hétvége lehet számukra, aztán elfogyott a lendületük. Ezen a hétvégén kicsi előnyben voltak. Nem igazán tudom, hol veszítettek, de az egyenesekben úgy négy tizedet nyertek, és ezt elbukták a kanyarokban.”




Charles Leclerc és Valtteri Bottas (Fotó: XPB) Charles Leclerc és Valtteri Bottas (Fotó: XPB)


„Érdekes lesz látni, hogyan módosítják a stratégiájukat a versenyek előtt, de sok futam van még hátra, ahol talán jobb lesz az autójuk a miénknél. Még mindig rövidebb autójuk van, ez talán egyes helyszíneken jobban fog működni, mint a miénk, de még korai lenne megmondani. A három kettős győzelemmel kissé túlteljesítettünk a valós erőnkön” – értékelte a helyzetüket.


Hamilton arra is emlékeztetett, hogy a bahreini sikerüket a Ferrari motorproblémájának köszönhették, vagyis makulátlan mérlegükhöz Fortuna is hozzátette a maga részét. A bajnokság viszont ettől még úgy áll, ahogy, a megszerzett pontokat már senki sem veszi el tőlük, ahogy a Ferrari sem fogja visszakapni az elszalasztott lehetőségeket. Wolff kiemelte, ez döntő lehet a bajnokság szempontjából. „Ha ennyire szoros a küzdelem egy bajnokságban, fontos, hogy a legelső versenytől kezdve a lehető legjobb eredményeket hozd. Nekünk összejött a három kettős győzelem, és ennél jobb nem is lehetett volna. És lesz egy csomó fejlesztésünk, amik hamarosan fölkerülnek az autóra” – bocsátotta előre.


Ugyanakkor továbbra is kitart az óvatos szemléletmód fontossága mellett, ezért máris figyelmeztetett az Azeri Nagydíj kapcsán: „Baku megint egy teljesen másfajta pálya lesz, és a hosszú padlógázas szakasz a Ferrari kezére játszik az erős motorja és a kis légellenállású autója miatt.”


Pont úgy, mint Kínában...