Musorujsag
Élő Eredmények

Ez lenne a valódi Ferrari?

Ez lenne a valódi Ferrari?

Crash
Mattia Binotto szerint nem olyan hullámzó az idei Ferrari teljesítménye, mint amilyennek azt a három eddigi versenyhétvége mutatta.

Többféle arcát láttuk már 2019-ben a Ferrarinak. A téli barcelonai teszteken még az idény nagy esélyeseinek tűntek, a pályán nyújtott teljesítményük alapján az ő autójukat gondolták a legjobbnak a mezőnyben. Aztán Ausztráliában mind az egyenesekben, mind a lassú kanyarokban időt vesztettek, és összességében nem voltak elég versenyképesek; Bahreinben az ő csomagjuk működött a legjobban, de nem volt elég megbízható; Kínában pedig hiába mutattak stabilabb formát, összességében elmaradtak a Mercedestől.

Bár a csapatnak eddig még nem volt két egyforma hétvégéje, Sebastian Vettel pedig folyamatosan hangoztatja, hogy még nem találtak vissza a téli tesztek érzéséhez, és nem tudták még kihozni autójukból a maximumot, Mattia Binotto szerint a látszat kissé csalóka, és csapatuk teljesítménye nem is hullámzik annyira. „Nehéz lenne azt állítani, hogy egyszer fenn, másszor lenn vagyunk. Ausztrália véleményem szerint kivétel volt ilyen tekintetben, mert ott nagyon-nagyon nagy volt a különbség, és erre még a mai napig nem találtunk teljes magyarázatot. Ezt leszámítva viszont Barcelonában, Bahreinben és Kínában csak pár tized volt a különbség, nagyon kevés. És két nagyon jó autó esetében az ilyesmire lehet számítani” – fogalmazott a vörösök csapatfőnöke.

Tény, a Ferrari és a Mercedes közötti teljesítménykülönbséget nem csupán előbbi csapat aktuális formája határozta meg. A Motor Sport magazin elemzője, Mark Hughes rámutatott például, hogy a Ferrari két eddigi hullámhegyét a Mercedes gyengélkedése láttatta magasabbnak a valósnál. A téli barcelonai teszten Vettelék azért is tűntek annyira kiemelkedőnek, mert a Mercedes az első héten még egy átmeneti autót használt, az új gépüket pedig csak a második teszt legvégén értették meg, és az idénynyitó előtt tették igazán működőképessé. Bahreint illetően a szakíró pedig arra hívta föl a figyelmet, hogy a Mercedes a többi csapathoz viszonyítva is lassabb volt, vagyis a Ferrari ottani 0,3 másodperces időmérős előnye ennek is köszönhető, amellett, hogy az olaszok arra a hétvégére megoldották korábbi beállítási problémájukat, és magasabb teljesítményen használták az erőforrásukat.

Mattia Binotto (Fotó: XPB) Mattia Binotto (Fotó: XPB)

Mindez viszont nem feltétlenül jó hír a Ferrarira nézve, hiszen ha valóban a Kínában látottak felelnek meg inkább a valós erőviszonyoknak, a vörösöknek össze kell szedniük magukat ahhoz, hogy igazi bajnokesélyessé váljanak. „Annyit biztosan tudunk, hogy vannak korlátai az autónknak, és ezek a korlátok bizonyos pályákon jobban kirajzolódnak, mint másokon. A kulcs az autó fejlesztése és erősebbé tétele lesz a folytatásban” – vonta le a következtetést Binotto, aki Azerbajdzsán előtt jelezte, most debütálnak az első valódi 2019-es fejlesztéseik.

A bakui újítások bizonyos szempontból a következő hetek, hónapok irányát is befolyásolhatják, csak ezután derül ki, mennyire hatékonyak a korai nehézségekre adott reakciók, és lesz-e szükség a koncepciójuk alaposabb átgondolására is. „Még nagyon az elején járunk, át kell tanulmányoznunk minden adatot az ellenfélhez viszonyítva. Nagyon szoros a küzdelem, és lesznek versenyek, amelyeken talán pár századdal mi leszünk előrébb, míg máshol talán hátrányba kerülünk. A legfontosabb, hogy folytassuk az autónk fejlesztését, mert nagyon hosszú még az út, tizennyolc futam áll még előttünk” – összegzett a csapatfőnök.

Hozzátette, Baku a 2 kilométeres egyenese ellenére sem feltétlenül ígérkezik a Ferrari pályájának. „Ha megnézzük a Mercedes kínai végsebességét, ők is nagyon jók voltak. Nem hiszem, hogy olyan nagy lenne közöttünk a különbség az egyenesekben. Bakuban más aerodinamikai konfigurációt használunk, ezért nemcsak az erőforrás, hanem ez a konfiguráció is meghatározó lesz. És Baku nem is csak az egyeneseiről szól, sok kanyarja van, egy városi pálya, ami emiatt nagyon nehéz” – intett óvatosságra.

Közvetítések, Baku

Borítókép: Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

További tartalmak