Újabb csapatoknál történtek motoregység-cserék az év negyedik hétvégéjének kezdetén. Az év első ilyen jellegű büntetését is kiosztotta az FIA: Antonio Giovinazzi erre a hétvégére megkapta a harmadik vezérlő elektronikáját, és ezzel 10 rajthelyet veszít majd a szombati eredményéhez képest.
Kínában az első elektronika meghibásodása után kellett autójába építeni a második példányt, melyről viszont már akkor tudni lehetett, hogy nem elég megbízható. Az Alfa Romeo az eltérő kábelezés és bekötés miatt nem vethette be a Ferrari és a Haas által a harmadik hétvégén használt megbízhatóbb (egyébként 2018-as) verziót, ám miután az elmúlt másfél hétben elvégezték a szükséges módosításokat, autójuk mostanra vált alkalmassá az új egység befogadására.
Kimi Räikkönen csapattársával ellentétben büntetést nem kapott, ám a többi Ferrari-motoros versenyzőtársához hasonlóan a mostani cserével már ő is a második részegységénél tart.
A Honda eggyel több fejlesztési lépcsőfokkal számol
További cserékre a Honda erőforrását használóknál került sor. A Red Bullnál mindkét versenyző megkapta idei második példányát a V6-os motorból, a turbófeltöltőből és az ERS két egységéből, az MGU-H-ból és az MGU-K-ból. A Toro Rosso versenyzői eközben csak a belső égésű motorból kaptak egy új példányt (már a 3.-at),, mivel náluk Kínában is történtek már cserék. Alexander Albon a szombat délelőtti balesetét követően kapott egy második példányt minden részegységből, Danyiil Kvjat eközben az ERS két részéből, a motorból és a turbóból állt már eleve kettőnél.
A két versenyző kínai motorját a Honda szakurai gyárában vizsgálta át. Albon csütörtökön arról számolt be, hogy még mindig nem biztos, ép maradt-e a V6-osa a szombat délelőtti balesete után. „A Honda mérnökei még vizsgálják. De azt mondták nekem, hogy jónak tűnik a helyzet. Legalább pénteki edzéseken használhatjuk még azt a motort” – nyilatkozta a brit születésű thaiföldi újonc.
A Honda Kvjat kínai motorhibájával és megbízhatósági aggályokkal magyarázza, hogy már most bevetették az idei második erőforrásukat, annak teljesítményjavulását igyekeztek kisebbíteni. Ám az új Honda-motor még így is hozhat plusz lóerőket. Max Verstappen azt reméli, hogy az egyenesekben mostantól legalább a Mercedest meg tudják közelíteni, ha az e téren mindenkitől elhúzó Ferrarit nem is. „Én is amellett voltam, hogy legyen motorcsere már most. Ez két tizedet hozhat” – árulta el a holland.
Christian Horner csapatfőnök hozzátette, a teljesítményük más szempontból is javulni fog. „Ez a motor lehetővé teszi számunkra, hogy hosszabb ideig használjuk a magasabb teljesítménymódokat. Reméljük, hogy ennek a versenyen lesz egy kis hatása. A változtatás főleg a belső égésű motort érinti, valamint a többi részegységgel való együttes működést. Nem volt gond az előző motorunkkal, azokat péntekeken továbbra is fogjuk használni” – emelte ki.
Bár a megbízhatósági indok kényszercserét sugall, a Red Bull már a télen jelezte, eleve négy erőforrással kalkulál 2019-re, és partnerük ennek megfelelően is tervezi az idei fejlesztési programját. Horner is megerősítette, számolnak a büntetés lehetőségével, de fontosabbnak tartják a Honda fölzárkózását.
Úgy tudni, a Honda az első után további három fejlesztési szintet jelölt ki a mostani szezonra, és a mostani verzió sem csak hirtelen került az autókba, annak fejlesztését nagyon is előkészítették. A hírek szerint a harmadik motort Kanadában vagy Franciaországban tervezik bevetni, a harmadikat Spában, a negyedik érkezésének időpontjáról pedig bajnoki helyzetüktől függően fognak határozni.
Barcelonában a renault-sok is cserélnek
Több cserére Bakuban egyelőre nem került sor, ám máris tudható, hogy hamarosan a Renault is követni fogja a Honda példáját, és Barcelonában az ő második motorverziójuk is érkezik. Esetükben is megbízhatósági aggályok miatt ennyire korán.
Az Auto Motor und Sport úgy tudja, a Renault és a McLaren a bakui hétvégén az eddig tapasztalt műszaki gondok miatt valamelyes visszafojtott erőforrással lesz kénytelen versenyezni. „Az első három versenyen egy kicsit túlságosan agresszívek voltunk, és ennek megfizettük az árát” – nyilatkozta Cyril Abiteboul.
A gyártónak főleg az MGU-K-val gyűlt meg a baja, ám emellett a többi egység sem üzemel teljes biztonsággal. „Ezeknél a motoroknál minden összefügg. Változtatni fogunk a belső égésű motorunkon, hogy a csomag egészét megbízhatóbbá tegyük. Így majd gyakrabban autózhatunk magasabb teljesítményszinten” – vetítette előre a francia szakember.
A versenyzők által eddig használt erőforrás-komponensek:
V6-os | Turbó | MGU-H | MGU-K | Energiatároló | Központi elektronika | |
Lewis Hamilton | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Valtteri Bottas | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sebastian Vettel | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Charles Leclerc | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Max Verstappen | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Pierre Gasly | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Nico Hülkenberg | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Romain Grosjean | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Kevin Magnussen | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Carlos Sainz | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Lando Norris | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Sergio Pérez | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Lance Stroll | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Kimi Räikkönen | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Antonio Giovinazzi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Danyiil Kvjat | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
Alexander Albon | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
George Russell | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Robert Kubica | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |