Red Bull: Gyorsabb volt az autónk a Ferrariénál!

Christian Horner gyorsabbnak érezte a Red Bull Azerbajdzsánban a Ferrarinál, ám Pierre Gasly műszaki hibája hármas csapást mért rájuk.

Max Verstappen és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Már a szombati időmérő edzésen látszott, hogy a Red Bullnak Bakuban lehet keresnivalója a Ferrari ellen. Max Verstappen Sebastian Vettellel, a boxból rajtoló Pierre Gasly Charles Leclerc-rel volt azonos gumitaktikán, és a futam nagy részében nagyjából mindketten tartani tudták a tempót a vörös riválissal. Gasly Leclerc-hez hasonlóan sikeresen nyert pozíciókat azzal, hogy a közepes abroncson rajtolt, felkapaszkodott a 6. helyre, míg Verstappen a kerékcseréje után fokozatosan le tudta csökkenteni a 3. Vettellel szembeni hátrányát a közepes gumin.


Aztán Gasly alatt megállt a Red Bull, ami tulajdonképpen hármas csapást jelentett a Red Bullnak. Egyfelől elvesztették egyik autójukat és az általa megszerezhető pontokat. Másfelől életbe lépett a virtuális biztonsági autós jelzés, amelynél az akkor már Vettel támadására készülő Verstappen abroncsai annyira lehűltek, hogy a német leszakította őt magáról. Verstappen szerint ez vette el tőle a támadás lehetőségét. És végül: a csapatnak Gasly műszaki gondja miatt vissza kellett fognia másik versenyzőjét, mivel attól tartott, az ő gépe is meghibásodhat.


„Nehezünkre esett újra felmelegíteni a gumikat, de Pierre hibája után nem akartunk kockáztatni sem. A kardántengely hibásodott meg, és nem tudjuk, mitől, ezért ahogy láttuk ezt, nem akartunk kockáztatni Maxszal” – magyarázta Christian Horner, akinek csapata arra kérte Verstappent, hogy tartsa távol magát a 16-os kanyar kerékvetőjétől, ahol korábban volt egy megcsúszása. „Visszavettünk kicsit, hogy ne annyira a versenyíven menjen. De a virtuális biztonsági autóig nagyon jó formában voltunk.”


Verstappennek így be kellett érnie a negyedik hellyel – négy futam alatt harmadszor is. „Sorozatban már harmadszor lett negyedik, és mindig frusztráló érzés az elsőnek lenni azok közül, akik lemaradtak a dobogóról. De ettől még nagyon erős versenyt futott” – mondta Horner.




Max Verstappen és Pierre Gasly (Fotó: XPB) Max Verstappen és Pierre Gasly (Fotó: XPB)


Úgy véli, a problémáktól eltekintve Bakuban többre is képesek lehettek volna, mint a Ferrari. „A Ferrarihoz és a Mercedeshez viszonyítva erősek voltunk. Valójában talán gyorsabb is volt az autónk ma a Ferrariénál. Ha megnézzük, Pierre-nek papíron pocsék hétvégéje volt, háromszor kizárták, és nem is ért célba, de a tempója jó volt. Ha Leclerc-hez hasonlítjuk, az etapja második felében jobb volt. Kicsit sok időt vesztettünk Sergio Pérez mögött az elején, Max emiatt maradt le Sebastiantól és a Mercedestől, de az etap végén gyorsabb volt, mégpedig elég jelentősen. Pár körrel tovább kint is hagytuk őt, hogy a második etapon jobb legyen a gumija, és az utolsó etapján vagy tíz másodpercet faragott a hátrányából, fölzárkózott Sebastianra és a Mercedesekre.”


Horner szerint ez megmutatja, hogy az év elején még nehezen beállítható, problémás RB15-ös egyre ütőképesebbé kezd válni. „Csökkentettük a lemaradásunkat év eleje óta. Melbourne-ben jó versenyünk volt, Max a futam nagy részén szorongatta is Hamiltont, aztán Bahreinben nehéz verseny jött. De javítottunk azóta. Kínában már erősebbek voltunk, és itt most még erősebbek. Erről a pályáról tudható, hogy a múltban nem feküdt nekünk, így most már nagyon várjuk Európát. Pár pálya remélhetőleg feküdni fog nekünk. Az autónk jól teljesített, és a középső szektorban folyamatosan mi voltunk a legjobbak a versenyen” – büszkélkedett.