F1-es betétfutam is lehet az új női versenysorozat?

Forma–1-es betétfutammá is válhat a múlt hétvégén elrajtolt új női F3-as sorozat? A W Series egyik szervezője elárulta, érdeklődtek már náluk a királykategóriából.

Fotó: W Series

A múlt hétvégén a német túraautó-bajnokság, a DTM betétsorozataként elrajtolt az első szezonja a kizárólag női versenyzők számára kiírt W Series-bajnokságnak. Hockenheimben 18 fős mezőnnyel vette kezdetét a szezon, és a F3-as autókkal futott sorozat első versenyének győztese a hétvégét végig domináló brit Jamie Chadwick lett. Ezt követően még további öt állomás vár a résztvevőkre, a végső győztes pedig félmillió dolláros pénzdíjat kap, valamint az esélyt arra, hogy fölfelé lépdeljen az F1 felé vezető ranglétrán.


A bajnokság megalkotóinak hosszabb távú célja, hogy megfelelő felkészítéssel, képzéssel és támogatással női versenyzőket segítsen a királykategóriába. Ám könnyen lehet, hogy az F1-gyel már hamarabb is létrejöhet a W Series kapcsolata. A szervezésben szakmai tanácsadóként aktív részt vállaló korábbi F1-es versenyző, David Coulthard elárulta, hogy már az F1 is mutatott érdeklődést a női sorozat iránt, és fölvetődött annak lehetősége, hogy az betétfutamként terjeszkedjen.


Coulthard a nyitóhétvégén arról beszélt, hogy többek között az Ausztrál Nagydíj szervezői is megkeresték őket, és ajánlatot tettek nekik, hogy rendezzenek egy futamot az F1-es hétvégéjük programján belül. „Ausztrália szerette volna, ha náluk rendezzük az első versenyünket. Az ő versenyüket kormányzati pénzből finanszírozzák, és számukra nem lett volna gond elvinni minket oda. Engem nagyon izgatottá tett a dolog. Azt mondtam:  'Ausztráliában kell lennünk a nagydíjon, ott kell először versenyeznünk!' De a csapatunk figyelmeztetett: 'Ha odamegyünk, és valami miatt nem csináljuk jól…' Szóval jó döntést hoztak, én kissé elragadtattam magam” – mesélte a 13-szoros F1-es futamgyőztes.




Fotó: W Series Fotó: W Series


A W Series számára a kezdő lépésekhez egyelőre ideális a DTM közege, ám Coulthard örülne, ha a sorozat fejlődésével a Forma–1-hez is közel kerülhetnének. Kiemelte, nincsenek a túraautós sorozathoz kötve. „Van pár versenypálya, amelynél nem a Forma–1 szabja meg, hogy milyen betétfutamok legyenek. Érdekes lenne látni, hogy egy kicsit nagyobb nyomást gyakorolnak az F1-re. Örülünk annak, hogy partnerek lehetünk a DTM-mel, de lehetnének további versenyeink is.”


A skót úgy véli, a bajnokságuk és annak céljai összhangban lennének az F1 új vezetése, a Libery Media filozófiájával. „Szerintem az új tulajdonoshoz, ahhoz, amire törekszenek és amit tesznek, ez tökéletesen illene. Beszéltünk már erről, és kíváncsian figyelik, hogy mi sül ki ebből.”


A W Seriesnek eközben más tekintetben is meg kell még vetnie a lábát az együléses sorozatokon belül. Bár a céljuk a nagyobb kategóriákra és az F1-re való felkészítés, az új bajnokság önmagában egyelőre nem viszi közelebb a résztvevő hölgyeket a sportág csúcsához, hiszen az FIA szuperlicencpontokat még a majdani bajnoknak sem biztosít a jelenlegi rendszer szerint. Catherine Bond-Muir ügyvezető igazgató elengedhetetlennek tartja, hogy a jövőben a szövetség változtasson ezen, és bevonja pontrendszerébe a szériát.