A Haasnak sikerült, ami a Ferrarinak nem

Ami a Ferrarinak nem sikerült, a Haasnak igen: Barcelonában a téli teszteken látott önmagát idézi. Újra a top 10-be kerülő versenyzői ugyanakkor már nem mernek semmit sem ígérni az elmúlt hetek váratlan szenvedése után.

Kevin Magnussen (Fotó: XPB)

A Mercedes és a Ferrari mellett három verseny után a Haas volt az egyetlen csapat, amely valamennyi időmérő edzésen a Q3-be jutott mindkét versenyzőjével. E sorozat Azerbajdzsánban megszakadt, ami hűen tükrözte az amerikaiak Melbourne-t követő, súlyos gumikezelési problémák miatti mélyrepülését. Miközben az autójukat továbbra is jónak és gyorsnak érezte a téli teszteken még a középmezőny legjobbjának tűnő gárda, képtelenek voltak hosszabb távon melegen tartani és működésre bírni az idén rendkívül trükkös gumikat, ezért ausztráliai pontszerzésük óta többnyire csak szenvedtek vasárnaponként.


Barcelonába a Ferrarihoz hasonlóan most válaszkereső üzemmódban tértek vissza, abban bízva, hogy visszanyerik a téli formájukat. Bár eleve úgy vélték, hogy a gumikat jobban terhelő pályán nem lesz olyan súlyos a helyzetük, mint az ilyen szempontból extrémnek számító Bakuban, kíváncsian várták, hogy a hozott aerodinamikai fejlesztéseik milyen hatással vannak a gumik használatára. A hitelesebb kép érdekében pénteken Romain Grosjean gépét szerelték föl az újdonságokkal, míg Kevin Magnussennél kitartottak az előző konfigurációnál. Már a szabadedzéseken jó formát mutattak a fekete autók, és bár Grosjean nyert 0,2 másodpercet az új csomaggal, mivel a „régi” autójuk is jól működött, megállapították: ezen a hétvégén a pálya a segítségükre van a gumikkal.


Ezt erősítette az időmérős szereplésük is: ismét két autóval kerültek a Q3-ba, ahol a negyedik rajtsort bérelték ki, mindössze 0,2 másodperccel elmaradva a Red Bull-os Pierre Gaslytól, 0,6-del megelőzve a legközelebbi középmezőnybeli ellenfelüket, a Toro Rossó-s Danyiil Kvjatot.


Barcelona tehát visszavezette őket az alsóház élére, és újra rendelkeznek azzal a nagy előnnyel, amivel már a télen is ugyanitt. Ez viszont nem jelenti azt, hogy urai is a gumiknak. Versenyzőik az elmúlt hetek problémái után nem is merik biztosra venni, hogy a versenyen (14:30, M4 Sport – élő) siker fogja koronázni az eddig ígéretes hétvégéjüket. „Nem tudom, hogy számítsak-e arra, hogy mi leszünk a középmezőny legjobbjai, mivel nehéz volt az utolsó pár futam. Ezek után már nehéz elvárásokat támasztani” – nyilatkozta a csapattársától mindössze 11 ezreddel elmaradó Magnussen. „A jó hír az, hogy itt nagyon nehéz előzni, szóval ha még kicsit vissza is esik a tempónk, akkor is lehet esélyünk a többiek előtt maradni, ahogyan sikerült Melbourne-ben is. De még mindig csak tanulunk, és a verseny egy nagy teszt lesz számunkra, egy nagy nap a tanulás szempontjából.”




Kevin Magnussen (Fotó: XPB) Kevin Magnussen (Fotó: XPB)


Tekintve, hogy eddig úgy tűnt, inkább a pálya hozott megoldást a gumiproblémájukra, nem az autón végrehajtott változtatások (szombatra Magnussen is megkapta az új elemeket), a dán szerint továbbra sem lehetnek biztosak a dolgukban, és fontos lenne kideríteniük, mi áll a gondjaik hátterében. „Remélem, hogy a gumik működni fognak, és remélem, hogy rá fogunk jönni, miért működnek. Ha nem működnek, az azt jelenti, hogy még mindig el vagyunk veszve. Az időmérőn működtek, de nem tudom, miért. Egy körön, két körön még működnek, de eddig egymást követő sok körön, teli tankkal nem működtek, pár kör után lassulni kezdtünk. Az itteni szabadedzések most más képet mutattak, szóval optimistább vagyok. De az előző versenyek tapasztalatai idegessé tesznek.”


Hasonlóan van ezzel Grosjean is. „Bízom benne, hogy tovább tudjuk vinni az időmérős formánkat a versenyre. Itt jól működnek a gumik, elégedett voltam. És nem vagyunk távol a Red Bulloktól, miközben a mögöttünk állókkal szemben egészen nagy az előnyünk. Szerintem erre büszkék lehetünk. Nem gondolnám, hogy előrébb kerülhetünk, mert általában a versenyen megnő a különbség köztünk és az élcsapatok között az időmérőhöz képest. Ha egy unalmas versenyen a hetedik, nyolcadik helyet szereznénk meg, az tökéletes lenne a csapat számára. De ez itt az F1, Pirelli-gumikat használunk, nem tudhatjuk, hogy mi fog történni… Talán itt most nem látszik annyira, de az alapproblémánk még mindig megvan. Szóval Monaco és Kanada előtt vár még ránk egy nagy munka, mivel ott puhább gumikat fogunk használni” – tekintett előre a francia.




Romain Grosjean (Fotó: XPB) Romain Grosjean (Fotó: XPB)


Ami kettejük vetélkedését illeti, Magnussen úgy érzi, azzal, hogy csak egy órája volt az időmérő előtt átállni az új csomagra, némi hátrányba került csapattársával szemben. „A különbség az autó viselkedése szempontjából nagyon nagy, még ha a köridőkön ez nem is annyira látszott. Nem volt könnyű kihozni a maximumot, és még mindig szükség van némi finomhangolásra. De kellettek az adatok az összevetéshez, szóval nem panaszkodom.”


Hozzátette, Grosjeannal most nem engedhetik meg maguknak, hogy butaságot csináljanak. „Mivel a bajnokságban nyolc pontunk van, és tisztában vagyunk vele, hogy gyors az autónk, nem szabad foglalkozni azzal, kié lesz a hetedik, és kié a nyolcadik hely. Tiszta versenyt kell teljesítenünk.”