Barcelona, első tesztnap: versenyzői nyilatkozatok

A Spanyol Nagydíj után is Barcelonában maradt a Forma–1 mezőnye, hogy teljesítse a szezon második évközi tesztjét. Ennek első napján a Mercedes finnje, Valtteri Bottas futotta meg a leggyorsabb kört, komoly előnnyel megelőzve a ferraris Charles Leclercet. A harmadik helyre Danyiil Kvjat vágott a Toro Rossóval, miközben a Red Bull és az Alfa Romeo is időt veszített. Nézzük, hogyan értékeltek a versenyzők a nap végén!

Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

Valtteri Bottas, Mercedes – 1. hely, 1:15,511 (131 kör)


„Nagyon jó volt a mai tesztnap. Elég sok kört teljesítettünk és sokat tanultunk. A programunk elsősorban a gumik és a beállítások vizsgálatára összpontosított. A versenyhétvége során elég sok adatot gyűjtöttünk hasonló időjárási körülmények között, szóval most nagyon jó összehasonlításokat tudunk majd végezni. Volt pár új mechanikai újítás, amit kipróbáltunk, és amiket egyébként érdekes volt kipróbálni. Mindenki nagyon jó munkát végzett egy hosszú hétvége után, szóval ez összességében egy sikeres nap volt.”


Charles Leclerc, Ferrari – 2. hely, 1:16,933 (132 kör)


„Összességében pozitív volt a tesztnap. Két autót futtattunk ma, és nagyon sok adatot gyűjtöttünk, ezek pedig hasznosak lesznek abból a szempontból, hogy még jobban megértsük a gépet. A cél az, hogy folytassuk a fejlesztéseket. Már várom, hogy holnap újra autóba ülhessek.”


Danyiil Kvjat, Toro Rosso-Honda – 3. hely, 1:17,679 (121 kör)


„Produktív első tesztnap volt, hiszen sikerült teljesítenünk a programunkat és ki tudtuk próbálni az összes elemet, amit ma ki akartunk próbálni. A csapat nagyon keményen dolgozott, az autó pedig megbízhatóan üzemelt, úgy ahogy akartuk. Sikerült nagyon sok dolgot kipipálni, és remélhetőleg sokat tanultunk ebből a napból. Lesz pár út ötletünk a következő futamokra.”




Nico Hülkenberg (Fotó: XPB) Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)


Nico Hülkenberg, Renault – 4. hely, 1:18,051 (68 kör)


„Elég sok adatot és információt gyűjtöttünk a következő napokban elvégzendő elemzésekhez. A teszt számomra és a csapat számára is nagyon jókor jött, szóval remélhetőleg tanulunk majd belőle, és elő tudunk állni valami jóval. Még ki kell elemezni az adatokat, de maga a teszt rendben volt. Jack (Aitken) holnap újra autóba ülhet majd, és remélhetőleg a csapat és ő is produktív tesztnapot zár majd.”


Pierre Gasly, Red Bull-Honda – 5. hely, 1:18,140 (118 kör)


„Eléggé fárasztó nap volt a mai, de sikerült sok elemet letesztelnünk azok közül, amiket le szerettünk volna tesztelni. A fő cél az volt, hogy meghatározzuk az irányt a következő versenyekre és egy kicsit javítsunk a teljesítményen, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki a csomagunkból. A nap vége felé volt egy kis gondunk, amit most még ellenőriznünk kell, de azért összességében elég sok kört futottunk.”


Carlos Sainz, McLaren-Renault – 6. hely, 1:18,263 (64 kör)


„A mai egy pozitív tesztnap volt, hiszen minden feladatot sikerült elvégeznünk a délelőtti szakaszban, amikor én ültem az autóban. Kipróbáltunk pár elemet, amivel voltak kétségeink a hétvégét követően, és megvizsgáltuk azt a beállítást, ami nem túl sokat segített abban, hogy versenyképesek legyünk az időmérőn és a futamon. Szintén értékeltünk pár aerodinamikai elemet, amit a hétvégére hoztunk, és most szereztünk róluk értékes információkat. Erre volt szükségünk Monaco előtt. Összességében elégedett vagyok az elvégzett munkával.”


Pietro Fittipaldi, Haas-Ferrari – 7. hely, 1:18,326 (103 kör)


„Jó nap volt a mai, sok-sok megtett körrel. Az autó megbízható volt, és jól tudtunk dolgozni vele, szóval köszönettel tartozom a csapatnak a nagyszerű munkát. A nap során több dolgot is kipróbáltunk, miközben a tempónk is jó volt, szóval boldog vagyok. Remek volt az egyensúly, az autó a rövid és a hosszú etapokon is nagyon jól működött. Jól éreztem magam a volán mögött. Határázottan sokat tanultunk ebből a tesztnapból.”




Lando Norris (Fotó: XPB) Lando Norris (Fotó: XPB)


Lando Norris, McLaren-Renault – 10. hely, 1:18,567 (44 kör)


„Tisztességes tesztnap volt a mai. Mindent megcsináltunk, amit elterveztünk, és ez mindenképpen pozitív. Pár dolgot meg kellett erősíteni a hétvégéről, mielőtt elkezdtünk volna Monacóra készülni. Délután nem mentünk túl sok kört, de abból, amit csináltunk, kihoztuk a maximumot. Mindent megtettünk, amire szükségünk volt, és sokat tanultunk.”


Callum Ilott, Alfa Romeo-Ferrari – 12. hely, 1:19,819 (41 kör)


„A nap pozitív volt, a baleset ellenére is. Még nem derítettük ki, mi okozta azt, a helyzet ugyanis nem annyira egyértelmű, mint gondoltam. Majd meglátjuk. Persze nekem is vállalnom kell a felelősséget, viszont majd meglátjuk, miért veszítettem ez az irányítást abban a pillanatban, mert az a kör más volt, mint a többi. A hármas kanyarban hirtelen elveszítettem az autót. Nem igazán volt előjele, csak elveszítettem. Kicsit megmagyarázhatatlan volt. Nem volt nagyobb a szél, semmi sem tört el az eddig látottak alapján, és vezetés szempontjából sem volt más a dolog. Furcsa. Három órája még kicsit ijedt voltam, de a srácok egész nap maximálisan támogattak. Ez volt az eddigi legnagyobb balesetem, szóval az első F1-es napomon már meg is döntöttem egy saját rekordot. Nem volt jó, de a pozitívumokat kell magammal vinnem. Szerencsétlen ez a történet, de nem akarok negatív lenni. Ez volt az első F1-es napom, és azért voltak pozitív történések is. Jól éreztem magam az autóban, csak volt ez furcsa anomália az egyik leggyorsabb kanyarban.”


Nicholas Latifi, Williams-Mercedes – 13. hely, 1:20,670 (134 kör)


„Ez egy produktív tesztnap volt, amin mi futottuk a legtöbb kört! Zökkenőmentes volt a tesztnap, és annak ellenére, hogy több piros zászlós megszakítás is volt, sikerült teljesítenünk a programunkat. Ezek napok nagyon fontosak számomra is, hiszen a segítségükkel érezhetem magam egyre otthonosabban az FW42-esben, és megtudjam, mire képes az autó a hamarosan elkövetkező szabadedzéseim előtt. Már várom, hogy holnap újra autóba üljek és folytassuk a tesztelést.”




Nicholas Latifi (Fotó: XPB) Nicholas Latifi (Fotó: XPB)