A kavicságyból az élre! Mazepin és a Mercedes vitte az utolsó tesztnapot

A szezon utolsó évközi tesztnapjának utolsó órájában „állt helyre a világ rendje” Barcelonában, ekkor futotta ugyanis meg a nap leggyorsabb körét a Mercedesszel tesztelő Nyikita Mazepin. A második helyre – szintén az utolsó percekben – Alexander Albon ugrott a Toro Rossóval, a harmadikra pedig a ferraris Antonio Fuoco.

Nyikita Mazepin (Fotó: XPB)

Az idei Mercedesszel először pályára guruló Mazepin – akinek maga a csapat azért nem volt teljesen idegen, a 2017-es géppel ugyanis átfogó privát tesztprogramot teljesít – a délelőtti etapot követően főként kicsúszása miatt került bele az összefoglalókba, a második szakaszban viszont rengeteget javított időeredményén és a tabella élére ugrott.


A fiatal pilóta a Pirelli leglágyabb keverékét (az ötös számút) használta, amikor az utolsó órában a mezőnyből egyedüliként 1:16 alá ment. Időeredménye egyébként mindössze 264 ezreddel marad el Valtteri Bottas tegnapi legjobbjától, amit a finn szintén az ötös keveréken autózott.


A tegnapi naphoz hasonlóan ma is az utolsó óra hozta el a tűzijátékot, hiszen Alexander Albon és Antonio Fuoco is ekkor javított addigi legjobbján. A thai nem sokkal később ismét a figyelem középpontjába került, autója ugyanis kilenc perccel a leintés előtt megállt a 10-es kanyarnál, ami miatt a piros zászló is előkerült, a tesztnap pedig már nem indult újra.




Alexander Albon (Fotó: XPB) Alexander Albon (Fotó: XPB)


A negyedik helyre a Pirelli 2020-as felkészülését segítő Charles Leclerc ugrott (rajta kívül a Racing Point kanadaija, Lance Stroll dolgozott még az olaszokkal), a Renault F2-ben edződő fiatalja, Jack Aitken elé, aki szintén az utolsó órában lépett előre az eredménylistán.


A délelőtti etap leggyorsabbja, Kevin Magnussen (ő a hármas számú keverékkel érte el idejét) végül „csak” hetedik lett, a délutáni órákban ugyanis ő már nem javított eredményén.


Miközben a Racing Point és a Ferrari a Pirelli-teszt miatt került fel két versenyzővel a listára, a McLaren egy pilótacsere miatt „szolgáltatott” két nevet a tabellára: ők egy autóval képviseltették magukat, amit délelőtt Oliver Turvey vezetett, délután pedig az első tesztjét teljesítő Sergio Sette Camara.




Charles Leclerc (Fotó: XPB) Charles Leclerc (Fotó: XPB)


A fiatal pilóta – aki a legendás Ayrton Senna óta az első brazil lett, aki beülhetett egy McLaren volánja mögé egy hivatalos F1-es eseményen – debütálása nem sikerült túl jól, 19 kör megtétele után ugyanis megállt alatta az autó, amit a hátralévő időben már nem tudtak rendbe hozni.


Technikai problémával Albon és Sette Camara mellett a Red Bull-lal tesztelő Daniel Ticktum is szembesült a nap során, igaz, ő még a délelőtti szakaszban, így csapatának több ideje jutott a javításra. A bikások el is végezték a „házi feladatot” és a fiatal brit visszatérhetett a pályára, és ha már ott volt, ő is javított addigi legjobbján az utolsó szakaszban.


A 2. barcelonai tesztnap végeredménye:




Versenyző

Csapat

Idő

Különbség

Kör

1.

Nyikita Mazepin

Mercedes

1:15,775

128

2.

Alexander Albon

Toro Rosso-Honda

1:17,079

+1,304s

109

3.

Antonio Fuoco

Ferrari

1:17,284

+1,509s

120

4.

Charles Leclerc

Ferrari

1:17,349

+1,574s

127

5.

Kimi Räikkönen

Alfa Romeo-Ferrari

1:17,393

+1,618s

110

6.

Jack Aitken

Renault

1:17,621

+1,846s

75

7.

Kevin Magnussen

Haas-Ferrari

1:18,101

+2,326s

106

8.

Nick Yelloly

Racing Point-Mercedes

1:18,212

+2,437s

83

9.

Nicholas Latifi

Williams-Mercedes

1:18,573

+2,798s

88

10.

Daniel Ticktum

Red Bull-Honda

1:19,458

+3,683s

79

11.

Oliver Turvey

McLaren-Renault

1:20,712

+4,937s

52

12.

Lance Stroll

Racing Point-Mercedes

1:20,745

+4,970s

119

13.

Sergio Sette Camara

McLaren-Renault

1:21,565

+5,790s

19