Barcelona, második tesztnap: versenyzői nyilatkozatok

Szerdán véget ért az évközi barcelonai teszt és ezzel a Forma–1 2019-es menetrendjének hivatalos szezonközi gyakorlásai is. Az utolsó napon Nyikita Mazepin futotta meg a leggyorsabb kört a Mercedesszel. A második helyre a Toro Rossó-s Alexander Albon ugrott, a harmadikra pedig a Ferraritól lehetőséget kapó Antonio Fuoco – nézzük, hogyan értékeltek a főszereplők a nap végén!

Nyikita Mazpin (Fotó: XPB)

Nyikita Mazepin, Mercedes – 1. hely, 1:15,775 (128 kör)


„Hihetetlen volt a mai nap. Nagyon különleges volt, hogy ha csak egy napra is, de részese lehettem ennek a csapatnak. Minden fiatal versenyző arról álmodik, hogy egyszer egy ilyen autót vezessen, és nekem ma valóra vált az álmom. Nagyon boldog vagyok. Fontos, hogy a nap hasznos is volt. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, nem tapasztaltunk problémákat, és ami engem illet, következetesen tudtam teljesíteni. Délután versenyképesek voltunk a gyors körökön, az autó egyszerűen csodálatosnak érződött. Ebben a csapatban mindenki elképesztően keményen dolgozik, és ezt meg is érzed, amikor autóba ülsz.”


Alexander Albon, Toro Rosso-Honda – 2. hely, 1:17,079 (109 kör)


„Rendkívül produktív volt a mai tesztnap, hiszen teljesíteni tudtuk a teljes programot. Többet megtudtunk azokról az újításokról, amiket a hétvégére hoztunk, és arról, hogyan működnek. Szerintem sok dolgot hasznosíthatunk majd a következő futamokon a most tanultakból. Ami engem illet, sokkal jobban tudom már, mit várok az autót és a beállításoktól.”


Antonio Fuoco, Ferrari – 3. hely, 1:17,284 (120 kör)


„Pozitív tesztnap volt a mai. Több különböző tesztet is végrehajtottunk és összesen 120 kört futottunk. A délelőtti szakaszban a rövidebb etapokra és a különböző gumikeverékekre összpontosítottunk, majd délután a hosszabbakra és az egykörös tempóra. Az autó nagyon jól vezethető volt. Nagyon fontos, hogy kielemezzük a ma gyűjtött adatokat és összevessük őket a szimulátorban szerzettekkel – ott nagyon sok munkát végeztem már. Élveztem ezt a napot, amiért szeretnék köszönetet mondani a csapatnak.”




Kimi Räikkönen (Fotó: XPB) Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)


Kimi Räikkönen, Alfa Romeo-Ferrari – 5. hely, 1:17,393 (110 kör)


„Nagyon jó nap volt a mai. A tegnapi gondok után egy kicsit át kellett tervezni a programunkat, de szerencsére sikerült mindent kipipálni, amit meg akartunk csinálni. Több gumikeverékkel is dolgozhattunk, és néhány különböző alkatrészt is feltettünk az autóra, szóval eléggé zsúfolt tesztnap volt a mai. Úgy érzem, ha most újra lefuthatnánk a versenyhétvégét, akkor erősebbek lennénk, mint voltunk.”


Jack Aitken, Renault – 6. hely, 1:17,621 (75 kör)


„Volt pár furcsaság itt-ott, de ilyen tesztelés, és ez ilyenkor egyáltalán nem kivételes. A legfontosabb dolgokból ki tudtuk hozni a legtöbbet, és a tervezett program nagy részét teljesíteni tudtuk. Nagy kár a piros zászlós megszakításokért, melyek minket is hátráltattak, de ennek ellenére sikerült fejlődnünk. Sokat tanultunk ma, de lesz még házi feladatunk Monaco előtt.”


Kevin Magnussen, Haas-Ferrari – 7. hely, 1:18,101 (106 kör)


„Örülök, hogy ilyen sok kört teljesíthettünk egy teszten, ami közvetlenül a versenyhétvége után jött. Nagyon jó, amikor mindent azonnal ki tudunk értékelni úgy, hogy előtte teljesítettünk egy futamot. Kipróbáltunk pár érdekes dolgot, és rengeteg adatot gyűjtöttünk. Volt, ami jól működött, volt, ami annyira nem volt jó, de teszteltük őket. Ez ilyenkor így működik, nem fogsz mindentől gyorsabbá válni, de gyűjthetsz adatokat, melyek segítenek az előrelépésben. Összességében ez egy eredményes tesztnap volt. Boldog vagyok!”


Nicholas Latifi, Williams-Mercedes – 9. hely, 1:18,573 (88 kör)



„A második nap versenyzői szempontból sokkal érdekesebb volt, mint az első. Kipróbáltam a lágyabb keverékeket is, melyekkel szórakoztatóbb a vezetés. Pár új fejlesztést is kipróbáltam. Az F2-ben általában az egyensúlyon változtatunk, míg itt teljesen új elemeket tettünk fel az autóra, és érdekes volt látni, hogyan változtat ez a gépen. Érdekes volt erről visszajelzéseket adni. Sajnos a délelőtti etap végén volt egy problémánk, ami miatt a délutáni kezdés is csúszott. De visszatérhettünk a pályára, és több üzemanyaggal is futhattam, ez pedig hasznos tapasztalat volt számomra. Összességében elégedett vagyok a két tesztnappal, és már várom, hogy a kanadai szabadedzésen újra a csapattal dolgozhassak.”




Daniel Ticktum (Fotó: XPB) Daniel Ticktum (Fotó: XPB)


Daniel Ticktum, Red Bull-Honda – 10. hely, 1:19,458 (79 kör)


„Ami a csapatot és az adatgyűjtést illeti, szerintem sikerült kihozni a napból azt, amit szerettünk volna. Ma egy konkrét terv szerint dolgozunk, és nem arra összpontosítottunk, hogy folyamatosan lila szektorokat fussunk. Reggel volt egy problémánk, ami miatt időt veszítettünk, de azért vannak pozitívumok is a teszttel kapcsolatban. A héten majd jönnek még visszajelzések, de összességében elégedettek vagyunk.”


Oliver Turvey, McLaren-Renault – 11. hely, 1:20,712 (52 kör)


„Jó volt autóba ülni – először az idei évben! Azt a rengeteg szimulátoros munkát követően, amit a csapat számára végeztem, nagyszerű érzés volt vezetni az igazi autót is, és jó volt visszajelzésekkel szolgálni a mérnököknek. Hasznos lesz az adatok egyeztetése is a szimulátorosokkal, amin sokat dolgozom majd, ha visszatértem a gyárba. Fontos teszt volt ez a szezon hátralévő részének a szempontjából, hiszen szeretnénk tovább fejleszteni az autót.”


Sergio Sette Camara, McLaren-Renault – 13. hely, 1:21,565 (19 kör)


„Fantasztikus lehetőség volt számomra az, hogy vezethettem a McLaren autóját. Megtanultam néhány új eljárást, láttam, hogyan érzem magam az autóban, és pár gyors kört is futottam. Kár, hogy le kellett rövidíteni a napot, de nagyon sokat tanultam, és boldog vagyok, hogy vezethettem egy ilyen autót. Köszönöm a lehetőséget! Remélem, a jövőben még megismételhetjük ezt!”




Sérgio Sette Camara (Fotó: XPB) Sergio Sette Camara (Fotó: XPB)